Anonym skriver:
Hej alle sammen.
Jeg har ikke været på p-piller eller anden prævention i godt over 3 år nu. Og er stadig ikke blevet gravid. Jeg har hørt min læge ad, og hun kan ikke rigtig fortælle hvorfor der intet er sket endnu. Jeg er ikke blevet testet for pcos, men jeg har heller intet der kan tyde på at jeg har det. Jeg har reglmæssig menstruation, og er sund og rask. Jeg ser efterhånden hver dag alle blive gravide, selv nogen er er på p-piller og får efterfølgende abort. Og jeg er ved at blive skør. Jeg havde engang klamydia i Ca 3-4 måneder uden jeg opdagede det, men jeg fik ikke underliv betændelse af det. Så burde ikke have arvæv i underlivet. Hvad kan være galt? Hvad kan jeg fejle? Er det fordi jeg tænker for meget på det og håber? Og hvad kan jeg gøre for det kan lykkedes?
Årh hvor kan det være frustrerende, specielt fordi alle bliver gravide omkring mig, og er selvfølgelig glade på deres vejne (for dem som ønsker børn) men indeni skriver jeg og siger hvorfor ikke mig?
Jeg syntes 3 år er lang tid. Jeg er 25 år, så min alder burde jo ikke have noget at sige.
Nogen erfaringer?
Mvh den frustreret.
Du skal have en henvisning fra din læge til en gynækolog og så skal din mand og dig i udredning med det vuns.
Hvorfra ved du at du havde klamydia i 3-4 mdr.? Og hvorfra ved du at du ikke fik underlivsbetændelse? Det er jo netop når man ikke selv mærker underlivsbetændelsen af problemet kan opstå.
Men det kan jo være alt muligt. Din mand kan have dårlig sædkvalitet, du kan have dårlig ægkvalitet, det kan være noget hormonelt, det kan være noget man ikke kan finde et svar på o.s.v.
Afsted til gynækolog med jer - og sandsynligvis videre i behandling, må du nok forberede dig på. Uanset om der viser sig et tydeligt problem eller ej, er 3 år for lang tid at vente uden at få noget hjælp.

Anmeld
Citér