Anonym skriver:
Hej alle sammen.
Jeg har ikke været på p-piller eller anden prævention i godt over 3 år nu. Og er stadig ikke blevet gravid. Jeg har hørt min læge ad, og hun kan ikke rigtig fortælle hvorfor der intet er sket endnu. Jeg er ikke blevet testet for pcos, men jeg har heller intet der kan tyde på at jeg har det. Jeg har reglmæssig menstruation, og er sund og rask. Jeg ser efterhånden hver dag alle blive gravide, selv nogen er er på p-piller og får efterfølgende abort. Og jeg er ved at blive skør. Jeg havde engang klamydia i Ca 3-4 måneder uden jeg opdagede det, men jeg fik ikke underliv betændelse af det. Så burde ikke have arvæv i underlivet. Hvad kan være galt? Hvad kan jeg fejle? Er det fordi jeg tænker for meget på det og håber? Og hvad kan jeg gøre for det kan lykkedes?
Årh hvor kan det være frustrerende, specielt fordi alle bliver gravide omkring mig, og er selvfølgelig glade på deres vejne (for dem som ønsker børn) men indeni skriver jeg og siger hvorfor ikke mig?
Jeg syntes 3 år er lang tid. Jeg er 25 år, så min alder burde jo ikke have noget at sige.
Nogen erfaringer?
Mvh den frustreret.
Har været hvor du er dog kun i 1½ år. Jeg så gravide ALLE vegne og jeg blev mere og mere frustreret over "Hvorfor er det ikke mig!?" Jeg blev endda så grøn af misundelse at jeg slet ikke ville være sammen med min gravide svigerinde, fordi det egentlig bare var totalt unfair!
Til sidst så jeg på mig selv... Hvorfor skulle jeg være sur på at andre blev gravide, bare fordi jeg ikke gjorde? Hvorfor skulle jeg ikke bare nyde at jeg trods alt bare kunne dyrke total lækker sex med min kæreste? Hvorfor skulle jeg ikke bare nyde at være i live og hvis jeg blev gravid, jamen så var et jo velkomment?
Jeg svarede mig selv: Tjaa, hvorfor egentlig? Hvis det sker, så sker det og hvis ikke, så må vi jo i behandling eller adoptere, på én eller anden måde skulle vi nok få et barn sammen.
Jeg slappede af i mit hoved og begyndte at glædes over andres graviditeter, mærke på maver og være oprigtigt glad for at andre bare strålede derud af med deres flotte maver og smukke børn i barnevogne..
Der gik en måned med denne positivitet og afslappede holdning til det at blive gravid og sørme om jeg så ikke stod med to streger da jeg skulle have haft min næste menstruation.
Jeg siger ikke at alle kan gøre sådan, men tanker og stress i hovedet over manglende streger kan virkelig betyde meget for kroppens modtagelighed overfor en graviditet.
Så mit bedste råd til dig er: Slap af, prøv at lade være med at stresse over andres maver (Selvom jeg ved det er svært) det kan lade sig gøre.
KÆMPE KRAM OG KRYDSEDE FINGRE!