Hvorfor bliver jeg ikke gravid? :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Hej alle sammen. 

Jeg har ikke været på p-piller eller anden prævention i godt over 3 år nu. Og er stadig ikke blevet gravid. Jeg har hørt min læge ad, og hun kan ikke rigtig fortælle hvorfor der intet er sket endnu. Jeg er ikke blevet testet for pcos, men jeg har heller intet der kan tyde på at jeg har det. Jeg har reglmæssig menstruation, og er sund og rask. Jeg ser efterhånden hver dag alle blive gravide, selv nogen er er på p-piller og får efterfølgende abort. Og jeg er ved at blive skør. Jeg havde engang klamydia i Ca 3-4 måneder uden jeg opdagede det, men jeg fik ikke underliv betændelse af det. Så burde ikke have arvæv i underlivet. Hvad kan være galt? Hvad kan jeg fejle? Er det fordi jeg tænker for meget på det og håber?  Og hvad kan jeg gøre for det kan lykkedes? 

Årh hvor kan det være frustrerende, specielt fordi alle bliver gravide omkring mig, og er selvfølgelig glade på deres vejne (for dem som ønsker børn) men indeni skriver jeg og siger hvorfor ikke mig?

Jeg syntes 3 år er lang tid. Jeg er 25 år, så min alder burde jo ikke have noget at sige.

Nogen erfaringer?

Mvh den frustreret.  

Har været hvor du er dog kun i 1½ år. Jeg så gravide ALLE vegne og jeg blev mere og mere frustreret over "Hvorfor er det ikke mig!?" Jeg blev endda så grøn af misundelse at jeg slet ikke ville være sammen med min gravide svigerinde, fordi det egentlig bare var totalt unfair!
Til sidst så jeg på mig selv... Hvorfor skulle jeg være sur på at andre blev gravide, bare fordi jeg ikke gjorde? Hvorfor skulle jeg ikke bare nyde at jeg trods alt bare kunne dyrke total lækker sex med min kæreste? Hvorfor skulle jeg ikke bare nyde at være i live og hvis jeg blev gravid, jamen så var et jo velkomment?
Jeg svarede mig selv: Tjaa, hvorfor egentlig? Hvis det sker, så sker det og hvis ikke, så må vi jo i behandling eller adoptere, på én eller anden måde skulle vi nok få et barn sammen.

Jeg slappede af i mit hoved og begyndte at glædes over andres graviditeter, mærke på maver og være oprigtigt glad for at andre bare strålede derud af med deres flotte maver og smukke børn i barnevogne..

Der gik en måned med denne positivitet og afslappede holdning til det at blive gravid og sørme om jeg så ikke stod med to streger da jeg skulle have haft min næste menstruation.

Jeg siger ikke at alle kan gøre sådan, men tanker og stress i hovedet over manglende streger kan virkelig betyde meget for kroppens modtagelighed overfor en graviditet.

Så mit bedste råd til dig er: Slap af, prøv at lade være med at stresse over andres maver (Selvom jeg ved det er svært) det kan lade sig gøre.

KÆMPE KRAM OG KRYDSEDE FINGRE!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2016

Lilleguldklump

Det lød næsten som mig...

jeg var ikke på p-piller i 5 år. Fandt ud af jeg havde haft klamydia i over et år (symptomerne havde jeg haft i laaang tid men vidste ikke hvad det var. Var ung!) 

så vi regnede med jeg var blevet steril til sidst. Pludselig fik jeg en "hygge fyr" og vi blev gravide første gang vi var sammen!?! Det var helt sindssygt chokerende!!

men konklusion var at jeg nok bare ikke matchede med de andre 8 fyres sæd 

Anmeld Citér

26. april 2016

modesty

Har været hvor du er dog kun i 1½ år. Jeg så gravide ALLE vegne og jeg blev mere og mere frustreret over "Hvorfor er det ikke mig!?" Jeg blev endda så grøn af misundelse at jeg slet ikke ville være sammen med min gravide svigerinde, fordi det egentlig bare var totalt unfair!
Til sidst så jeg på mig selv... Hvorfor skulle jeg være sur på at andre blev gravide, bare fordi jeg ikke gjorde? Hvorfor skulle jeg ikke bare nyde at jeg trods alt bare kunne dyrke total lækker sex med min kæreste? Hvorfor skulle jeg ikke bare nyde at være i live og hvis jeg blev gravid, jamen så var et jo velkomment?
Jeg svarede mig selv: Tjaa, hvorfor egentlig? Hvis det sker, så sker det og hvis ikke, så må vi jo i behandling eller adoptere, på én eller anden måde skulle vi nok få et barn sammen.

Jeg slappede af i mit hoved og begyndte at glædes over andres graviditeter, mærke på maver og være oprigtigt glad for at andre bare strålede derud af med deres flotte maver og smukke børn i barnevogne..

Der gik en måned med denne positivitet og afslappede holdning til det at blive gravid og sørme om jeg så ikke stod med to streger da jeg skulle have haft min næste menstruation.

Jeg siger ikke at alle kan gøre sådan, men tanker og stress i hovedet over manglende streger kan virkelig betyde meget for kroppens modtagelighed overfor en graviditet.

Så mit bedste råd til dig er: Slap af, prøv at lade være med at stresse over andres maver (Selvom jeg ved det er svært) det kan lade sig gøre.

KÆMPE KRAM OG KRYDSEDE FINGRE!

Jeg bliver simpelthen nødt til at gentage min tidligere kommentar:

NEJ - du er ikke blevet gravid fordi du slappede af. Det var et tilfælde. Hvis du havde stresset videre den måned, var du alligevel blevet gravid. Det betyder intet for graviditetschancen om man stresser over det eller bekymrer sig eller er ked af det fordi man ikke får de to streger. Det er videnskabeligt bevist at det er en skrøne.

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym trådstarter

Årh kan se jeg glemte fuldstændig at jeg er blevet tjekket af gyn og der var intet at sætte en finger på. Jeg har (som hun sagde) perfekt underliv til at skabe børn. Min kæreste er ikke blevet tjekket, men inden han mødte mig havde han været sammen med en anden som blev gravid og valgte at abortere. Så han burde også være fin. 

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym trådstarter

Men det blev jeg tjekket for inden klamydia, pga jeg havde ondt i en overgang i underlivet ( inden jeg mødte min kæretse) så der fik jeg den "store tur" ved gyn hvor hun tjekkede alt sådan set. Så fandt vi ud af jeg havde spændinger, der gjorde jeg troede det var underlivet, men det var bare muskler .. men jeg må prøve at kontakte læge igen og hører ad. 

Anmeld Citér

26. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Årh kan se jeg glemte fuldstændig at jeg er blevet tjekket af gyn og der var intet at sætte en finger på. Jeg har (som hun sagde) perfekt underliv til at skabe børn. Min kæreste er ikke blevet tjekket, men inden han mødte mig havde han været sammen med en anden som blev gravid og valgte at abortere. Så han burde også være fin. 

Jeg vil ikke male fanden på væggen for dig, men fertilitet er nu engang en langt mere kompliceret størrelse end som så...

En gynækologisk undersøgelse kan ikke i sig selv sig noget om hvorvidt dit "underliv er perfekt til at få børn" - Det kræver en fuld udredning med tilhørende blodprøver, scanning af ægreserver, test af passagen i æggeledere, osv.

At en mand tidligere har gjort en anden kvinde gravid er heller ikke en "brugbar indikator. Der kan være tale om "held" trods dårlig sædkvalitet, eller hans sæd kan have ændret sig.

Afsted til udredning, begge to, hvis du vil videre...

Anmeld Citér

26. april 2016

KiaKatrine

serinasmor skriver:

Har du fået en henvisning videre i systemet af din læge ? 

Når du er 25 mener jeg du har ret til en henvisning efter 2 år ... Henvend dig til din læge igen hvis du ikke har fået det  

i Svendborg kommune er det efter 1 år 

Anmeld Citér

27. april 2016

modesty

Anonym skriver:

Fik du lavet en gennemskylning af æggelederne?

Din ægkvalitet og din ægreserve er f.eks ikke noget som en gynækolog kan tjekke. Som du også selv er inde på, har du haft klamydia efterfølgende. Og der er rigtig mange andre ting der kan spille ind, og ikke dem alle kan man få vished om, på noget tidspunkt.

Man må desværre bare acceptere at der er ubekendte faktorer i spil.

Anmeld Citér

27. april 2016

fo82

modesty skriver:

Fik du lavet en gennemskylning af æggelederne?

Din ægkvalitet og din ægreserve er f.eks ikke noget som en gynækolog kan tjekke. Som du også selv er inde på, har du haft klamydia efterfølgende. Og der er rigtig mange andre ting der kan spille ind, og ikke dem alle kan man få vished om, på noget tidspunkt.

Man må desværre bare acceptere at der er ubekendte faktorer i spil.

Jooo det kan gynækologen godt, hvis han forstår at holde amh værdi op mod talte æg ;-)

men det er ikke noget en almindelig gynækologisk undersøgelse afslører..

men jeg står og hepper på dig når du modsiger "slap af" teknikken - tænk sig at man ikke kan aflive den skrøne? 

Anmeld Citér

28. april 2016

modesty

fo82 skriver:

Jooo det kan gynækologen godt, hvis han forstår at holde amh værdi op mod talte æg ;-)

men det er ikke noget en almindelig gynækologisk undersøgelse afslører..

men jeg står og hepper på dig når du modsiger "slap af" teknikken - tænk sig at man ikke kan aflive den skrøne? 

Okay, måske reserven, men ikke kvaliteten.  Pointen var også mest at der er en masse ubekendte faktorer (og at det ikke virker som om hun har fået den HELT store tur hos gyn).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.