Kun 3 (4) æg :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.919 visninger
64 svar
12 synes godt om
21. april 2016

Baby-Crazy

Hmm hvad skal jeg tænke? 

Jeg var til scanning igår onsdag, så vi kunne få svar på hvor mange æg der var ved at være klar til IVF. Jeg havde allerede fået af vide at jeg nok ikke ville få mange æg, da jeg har lille ægreserve. Lægen håbede på 5-6 æg, men det blev kun til 3... En 4. Når måske at blive klar.

igår aftes tog jeg gonal-F og skal tage Ovitrelle i aften.... Ægudtagning er lørdag morgen.

Jeg er så trist over så få æg! Ved godt nogen siger hellere få og god kvalitet fremfor kvantitet. Men er kvaliteten bedre fordi der er få... ? Det er de vel ikke 

Er så nervøs for at jeg ender med ingen æg til oplægning! Er det først ved ægoplægning de kan sige noget om hvor gode æggene er?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2016

grinny

Forstår dig godt! Jeg havde selv kun 3 æg ved ÆU og regnede virkelig med dårligt nyt to dage senere.

Alle 3 blev befrugtet og 1 æg kunne lægges tilbage, men det ene æg udviklede sig altså også rigtig godt og det blev til vores kommende baby 

Tro på det, det kan godt være nok med 3 æg 

Anmeld Citér

21. april 2016

KissMeKissMeKissMe

Baby-Crazy skriver:

Hmm hvad skal jeg tænke? 

Jeg var til scanning igår onsdag, så vi kunne få svar på hvor mange æg der var ved at være klar til IVF. Jeg havde allerede fået af vide at jeg nok ikke ville få mange æg, da jeg har lille ægreserve. Lægen håbede på 5-6 æg, men det blev kun til 3... En 4. Når måske at blive klar.

igår aftes tog jeg gonal-F og skal tage Ovitrelle i aften.... Ægudtagning er lørdag morgen.

Jeg er så trist over så få æg! Ved godt nogen siger hellere få og god kvalitet fremfor kvantitet. Men er kvaliteten bedre fordi der er få... ? Det er de vel ikke 

Er så nervøs for at jeg ender med ingen æg til oplægning! Er det først ved ægoplægning de kan sige noget om hvor gode æggene er?

Åh jeg kender følelsen. Sidste cyklus havde jeg også kun 3 follikler og den ene var tom. Så stod med to æg og ingen til oplægning. Det var bare en totalt skodfølelse, men for nogen er det jo nok! Det håber jeg det er for dig. 

Min læge holder fast på, at færre æg betyder bedre kvalitet, men jeg vil nu også hellere have mange ud, så forstår dig virkelig godt. 

Anmeld Citér

21. april 2016

esioul

Baby-Crazy skriver:

Hmm hvad skal jeg tænke? 

Det er desværre ikke engang sikkert der er æg i alle follikler. De kan først sige noget om antallet når de har tømt dem alle 

Det er desværre sårbart med få æg, men man kan være heldig. 

Anmeld Citér

21. april 2016

Baby-Crazy

grinny skriver:

Forstår dig godt! Jeg havde selv kun 3 æg ved ÆU og regnede virkelig med dårligt nyt to dage senere.

Alle 3 blev befrugtet og 1 æg kunne lægges tilbage, men det ene æg udviklede sig altså også rigtig godt og det blev til vores kommende baby 

Tro på det, det kan godt være nok med 3 æg 

Jeg håber jeg gør dig efter 

fik du noget af vide om det med højere kvalitet ved få æg? Prøver at holde fast i noget positivt 

Anmeld Citér

21. april 2016

Baby-Crazy

KissMeKissMeKissMe skriver:

Åh jeg kender følelsen. Sidste cyklus havde jeg også kun 3 follikler og den ene var tom. Så stod med to æg og ingen til oplægning. Det var bare en totalt skodfølelse, men for nogen er det jo nok! Det håber jeg det er for dig. 

Min læge holder fast på, at færre æg betyder bedre kvalitet, men jeg vil nu også hellere have mange ud, så forstår dig virkelig godt. 

Ja det er jo det... Man vil bare have der er 100 æg 

Øv hvor trist der ikke var nogen at lægge tilbage! Frygter virkelig jeg ender med det samme!!!

Jeg forstår ikke det med bedre kvalitet! Kan ikke se hvorfor de skulle være bedre 

Anmeld Citér

21. april 2016

Baby-Crazy

esioul skriver:

Det er desværre ikke engang sikkert der er æg i alle follikler. De kan først sige noget om antallet når de har tømt dem alle 

Det er desværre sårbart med få æg, men man kan være heldig. 

Jeg havde så travlt med at tænke der var tre æg, at min hjerne ikke har tænkt follikler fremfor æg.... Så jeg har måske færre 

Jeg stresser virkelig over baby projekt lige nu! 

Jeg håber der er tre guldæg! 

Anmeld Citér

21. april 2016

esioul

Baby-Crazy skriver:

Jeg havde så travlt med at tænke der var tre æg, at min hjerne ikke har tænkt follikler fremfor æg.... Så jeg har måske færre 

Jeg stresser virkelig over baby projekt lige nu! 

Jeg håber der er tre guldæg! 

Har du fået høj dosis hormon? og er det kort eller lang protokol? 

Anmeld Citér

21. april 2016

Baby-Crazy

esioul skriver:

Har du fået høj dosis hormon? og er det kort eller lang protokol? 

Jeg er på lang behandling...

Jeg har fået suprefact, og Elonva da jeg har lille ægreserve så skulle det være godt..

nu tog jeg igår gonal-F og lægen håbede så det det 4. Æg skulle nå at blive klar.

Jeg er helt ny i IVF da det er mit første forsøg...

Anmeld Citér

21. april 2016

grinny

Baby-Crazy skriver:

Jeg håber jeg gør dig efter 

fik du noget af vide om det med højere kvalitet ved få æg? Prøver at holde fast i noget positivt 

De sagde ikke direkte bedre kvalitet, men de sagde at ved færre æg har kroppen mere "energi" til de enkelte æg end hvis der er mange - så ja det er ved bedre kvalitet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.