Institution hvor længe pr dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2016

Loa

God-mor skriver:

Ja det er faktisk vigtigt for mig at understrege, fordi jeg er træt af at mange forældre fejl agtigt tror, at det er i barnets interesse at være i institution 9-10 timer i døgnet, og at det kun kan være hårdt for forældrene. For det er ikke sandt. Jeg har selv arbejdet i institution, og jeg ved at det er hårdt for mange børn sidst på dagen. Jeg er selv mor til en på knap 3, og hun har også engang imellem haft lange dage, hvor det ikke kunne være anderledes, men det var da med mit vidne om at de dage var hårde for hende til tider. 

Mon ikke de fleste godt ved det er hårdt for alle parter, men det bliver bare lidt nemmere for en selv, når man ved/siger at barnet har det godt mens det er afsted/godt kan lide sin instituation og ikke lider skade. (Jeg mener ikke at det skader barnet - ja måske er det hårdt, men det synes jeg ikke er det samme)

Synes bare ikke det gavner noget at dunke folk i hovedet med den dårlige samvittighed, det er de sgu rigelig gode til selv....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2016

God-mor

Loa skriver:

Mon ikke de fleste godt ved det er hårdt for alle parter, men det bliver bare lidt nemmere for en selv, når man ved/siger at barnet har det godt mens det er afsted/godt kan lide sin instituation og ikke lider skade. (Jeg mener ikke at det skader barnet - ja måske er det hårdt, men det synes jeg ikke er det samme)

Synes bare ikke det gavner noget at dunke folk i hovedet med den dårlige samvittighed, det er de sgu rigelig gode til selv....

Jeg har ikke dunket nogle oveni hovedet, men jeg vil have lov til at dele den erfaring, jeg har og det jeg tror på. Såvel som du selv gør. Dømmer ingen, men ønsker forældre skal være bevidste omkring det valg de tager, når børnene skal have så lange dage som tilfældet her. 

Anmeld Citér

11. april 2016

alenemor42

Det ikke nemt hva....

Enten skal vi smadre os selv med dårlig samvittighed over at det ikke er muligt at gå hjemme eller gå på deltid.

På den anden side skal vi heller ikke sige nej til arbejde...

Jeg har ikke læst en der har sagt at lange dage i institutionen er godt, jeg læser kun at det er den virkelighed der er for mange.

Anmeld Citér

11. april 2016

lineog4

alenemor42 skriver:

Det ikke nemt hva....

Enten skal vi smadre os selv med dårlig samvittighed over at det ikke er muligt at gå hjemme eller gå på deltid.

På den anden side skal vi heller ikke sige nej til arbejde...

Jeg har ikke læst en der har sagt at lange dage i institutionen er godt, jeg læser kun at det er den virkelighed der er for mange.

Tænkte det samme, det er forkert man vælger et fuldtidsarbejde med der til hørende lange dage i institution, men det er også forkert at takke nej til et job og være på passiv forsørgelse. 

Ved godt der findes arbejde hvor der er en del mere fleksibelitet, hvor der er hjemmearbejdsdage mm. Men der bare stadig en del jobs som ikke har det og hvor man er væk 37 timer plus 2 1/2 time til frokost og så lige transport tid oven i og så er børnene jo et eller andet sted. 

Anmeld Citér

11. april 2016

alenemor42

lineog4 skriver:

Tænkte det samme, det er forkert man vælger et fuldtidsarbejde med der til hørende lange dage i institution, men det er også forkert at takke nej til et job og være på passiv forsørgelse. 

Ved godt der findes arbejde hvor der er en del mere fleksibelitet, hvor der er hjemmearbejdsdage mm. Men der bare stadig en del jobs som ikke har det og hvor man er væk 37 timer plus 2 1/2 time til frokost og så lige transport tid oven i og så er børnene jo et eller andet sted. 

Præcis og der findes rigtigt mange jobs der hverken har Flex tid osv. Jeg er i et af dem! Jeg kan heller ikke arbejde hjemme! 

Men jeg nægter fandme at have dårlig samvittighed! !! Min søn elsker sin dagpleje og mine dage er som de er og kan ikke ændres.

Ikke tale om at jeg vil have dårlig samvittighed over at være selv forsørgende ... det er sådan det er der udover er jeg glad for mit arbejde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.