Institution hvor længe pr dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2016

Mn101186

Bak skriver:

Jeg ville helt klart vælge jobbet. Det er mange timer, han skal være afsted, men han sover formentlig stadig middagslur? Så får han heldigvis en lille pause midt på dagen. I må så være ekstra opmærksomme på, at I nok ikke skal lave nogle aftaler i hverdagen efter institution og sørge for at være ekstra opmærksomme på heller ikke at fylde weekenderne op med aftaler. Mine børn er også i institution 8-9 timer. Det går fint, vi prøver at kompensere for fraværet ved at være ekstra meget sammen og nærværende, når vi kan. 

Jeg arbejder selv i børnehave, ansat 37 timer.. Min pige på 2 år er man, tirsdag, torsdag afsted fra 7.30-14.30/15

onsdag 8.30-16

fredag 1: 7.30-14.30

fredag 2: 8-14.30

jeg synes du skal tage jobbet, hvem ved om du kan komme på 30 timer når de ved hvad du kan?? Og så er økonomien med til at give frihed og glæder sammen med jeres barn.. Barnet hygger sig også i inst - og de dage i så kan, kan u hente tidlig eller få bedsteforældre eller andre til at hente til før hvis dette er muligt..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2016

Mn101186

Tænker også lidt at de jo sover ca fra 12-15 i denne alder, så så mange timer er det vel heller ikke 

Anmeld Citér

10. april 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ja. Plus jeg har holdningen som ledig med to mdr tilbage i dp systemet skal grunden for ikke at tage et arbejde virkelig være god. Og nej at ens barn er lang tid i institution er ikke en god nok grund i min optik. 

Det har ret i, tænker selvfølge også på mit medansvar som borger, gerne arbejdende borger ikke arbejdsløs :-) det er jo heller ikke et ønske at ende derud på kontanthjælp når man har kompetance til at arbejde indenfor sit felt

Anmeld Citér

10. april 2016

Kay

Anonym skriver:

Hej med jer :-)

Til jer der arbejder fuldtid, hvor længe er jeres børn afsted i institutionen om dagen og hvad er acceptabelt ifølge jer? 

Sagen er den at min mand arbejde med salg og har på ingen måde mulighed for at komme tidligere hjem end k17-17.30 og jeg har fået et job der hedder 8-16, men det vil betyde at vores guldklump skal være afsted fra 6.50-16.45 mandag til fredag. Jeg kan mærke på mig selv at jeg har mega meget svært ved tanken, men samtidig har vi heller ikke råd til at jer takker nej da min dagpenge periode udløber om 2 måneder og det er virkelig chancen for at få et stabilt job for mig, men er det for mange timer at være afsted for en 2 årige?  Skal jeg vælge at takke nej til jobbet, skabe bunden økonomisk men derimod have mulighed for at hente og bringe når jeg lyster eller skal jeg tage jobbet sende ham afsted dagligt 9-10 timer,men samtidig have overskud/godt humør/ god økonomi så vi kan lave hvad vi har lyst når vi alle har fri? Åh hvor er det bare svært det her

Puhh jeg er lige startet job... 8-15 hver dag (undtagen torsdag 8-17)  og har Ca 10 min kørsel hver vej... drømme job med drømme tider... 

Min mand arbejder 7-15 og har en times kørsel Ca hver vej så det er naturligvis mig der henter og bringer (undtagen hente torsdag) 

Jeg var heldig at få drømme jobbet med drømme tider... og jeg troede faktisk ikke det var muligt   inden da var vi ude i at jeg skulle Være på deltid for at vores hverdag kunne hænge bedre sammen og  

Jeg vil hellere spare på udgifter og så være sammen med mine børn imens jeg kan

Anmeld Citér

10. april 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville aldrig takke nej til et job pga. Det... Det er desværre jeres vilkår ligenu. Det kan være det bliver bedre eller du finder et andet job... selvom det selvf. Kan blive super hårdt... 

Anmeld Citér

10. april 2016

Carina:-)

Jeg ville tage jobbet men ansætte en ung pige til at hente tidligt.

Og så søge et andet job evt  deltid som er lettere at få med job.

For ja her ville det være uacceptabelt at mine børn skulle være i inst så mange timer men samtidig er det vigtigt at forsørge mig selv så ung pige der kunne hente mit  barn senest kl 15. Og så ud og søge andet.

Anmeld Citér

10. april 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg synes det er mange timer dit guld skal være i instution har du ikke mulighed for at gå lidt ned i tid? Jeg kunne nok ikke gøre det pga. Dårlig samvittighed. Tillykke med jobbet. 

Anmeld Citér

10. april 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Carina:-) skriver:

Jeg ville tage jobbet men ansætte en ung pige til at hente tidligt.

Og så søge et andet job evt  deltid som er lettere at få med job.

For ja her ville det være uacceptabelt at mine børn skulle være i inst så mange timer men samtidig er det vigtigt at forsørge mig selv så ung pige der kunne hente mit  barn senest kl 15. Og så ud og søge andet.

Den dér med babysitter forstår jeg ikke helt. Er det ikke bedre med få skift og at barnet bliver et sted og med mennesker, som det kender godt? Jeg ville også syntes, at 10 timer hver dag var meget lang tid for barnet, men efter kl 16 er der nærmest ingen børn i vores vuggestue alligevel og jeg ved at mit barn elsker(!) stedet og pædagogerne, så hvis han bliver hentet sent en gang i mellem, så foretrækker jeg vuggestuen fremfor en ny babysitter.

Anmeld Citér

10. april 2016

alenemor42

Desværre er det vilkårene for mange forældre. De færreste arbejder lige om hjørnet.

Den dårlige samvittighed kan hverken dig eller dit barn bruge til noget. Børst det af dig og få det bedste ud af det hele indtil der er mulighed for evt. At ændre det.

Ingen syntes det er fedt med så lange dage, men så længe i holder ferier osv. Med jeres barn så er det jo bare sådan.

Lad være at banke dig selv i hovedet 

Anmeld Citér

10. april 2016

AJ14

Hej med jer :-)

Til jer der arbejder fuldtid, hvor længe er jeres børn afsted i institutionen om dagen og hvad er acceptabelt ifølge jer? 

Sagen er den at min mand arbejde med salg og har på ingen måde mulighed for at komme tidligere hjem end k17-17.30 og jeg har fået et job der hedder 8-16, men det vil betyde at vores guldklump skal være afsted fra 6.50-16.45 mandag til fredag. Jeg kan mærke på mig selv at jeg har mega meget svært ved tanken, men samtidig har vi heller ikke råd til at jer takker nej da min dagpenge periode udløber om 2 måneder og det er virkelig chancen for at få et stabilt job for mig, men er det for mange timer at være afsted for en 2 årige?  Skal jeg vælge at takke nej til jobbet, skabe bunden økonomisk men derimod have mulighed for at hente og bringe når jeg lyster eller skal jeg tage jobbet sende ham afsted dagligt 9-10 timer,men samtidig have overskud/godt humør/ god økonomi så vi kan lave hvad vi har lyst når vi alle har fri? Åh hvor er det bare svært det her

Har du flekstid. ? For så kunne du evt lave en aftale med chefen om at arbejde længe en dag om ugen og gå lidt før de andre dage. Det gør jeg. Så må far tage en for holdet og gå før den ene dag han skal hente hvor jeg arbejder sent. Eller noget familie kan hente den dag ?  Eller hvis du har mulighed for at arbejde lidt hjemme så lav en aftale med chefen om at arbejde hjemme fra en aften om ugen mod at gå før ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.