Institution hvor længe pr dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.191 visninger
44 svar
69 synes godt om
10. april 2016

Anonym trådstarter

Hej med jer :-)

Til jer der arbejder fuldtid, hvor længe er jeres børn afsted i institutionen om dagen og hvad er acceptabelt ifølge jer? 

Sagen er den at min mand arbejde med salg og har på ingen måde mulighed for at komme tidligere hjem end k17-17.30 og jeg har fået et job der hedder 8-16, men det vil betyde at vores guldklump skal være afsted fra 6.50-16.45 mandag til fredag. Jeg kan mærke på mig selv at jeg har mega meget svært ved tanken, men samtidig har vi heller ikke råd til at jer takker nej da min dagpenge periode udløber om 2 måneder og det er virkelig chancen for at få et stabilt job for mig, men er det for mange timer at være afsted for en 2 årige?  Skal jeg vælge at takke nej til jobbet, skabe bunden økonomisk men derimod have mulighed for at hente og bringe når jeg lyster eller skal jeg tage jobbet sende ham afsted dagligt 9-10 timer,men samtidig have overskud/godt humør/ god økonomi så vi kan lave hvad vi har lyst når vi alle har fri? Åh hvor er det bare svært det her

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2016

Sedigfor

Min datter bliver 1 år her på Torsdag og er afsted fra 06:50 til 15:00. 

Så nej synes ikke det er lang tid for en på to. barnet tager ikke skade, det er mere moren og/eller faren der har det værste med det . Min datter elsker sin vuggestue, der er selvfølgelig nogle dage som er knap så sjove men dem tager man jo bare med (: 

håber du kan bruge svaret til noget om ikke andet

Anmeld Citér

10. april 2016

Bak

Anonym skriver:

Hej med jer :-)

Til jer der arbejder fuldtid, hvor længe er jeres børn afsted i institutionen om dagen og hvad er acceptabelt ifølge jer? 

Sagen er den at min mand arbejde med salg og har på ingen måde mulighed for at komme tidligere hjem end k17-17.30 og jeg har fået et job der hedder 8-16, men det vil betyde at vores guldklump skal være afsted fra 6.50-16.45 mandag til fredag. Jeg kan mærke på mig selv at jeg har mega meget svært ved tanken, men samtidig har vi heller ikke råd til at jer takker nej da min dagpenge periode udløber om 2 måneder og det er virkelig chancen for at få et stabilt job for mig, men er det for mange timer at være afsted for en 2 årige?  Skal jeg vælge at takke nej til jobbet, skabe bunden økonomisk men derimod have mulighed for at hente og bringe når jeg lyster eller skal jeg tage jobbet sende ham afsted dagligt 9-10 timer,men samtidig have overskud/godt humør/ god økonomi så vi kan lave hvad vi har lyst når vi alle har fri? Åh hvor er det bare svært det her

Jeg ville helt klart vælge jobbet. Det er mange timer, han skal være afsted, men han sover formentlig stadig middagslur? Så får han heldigvis en lille pause midt på dagen. I må så være ekstra opmærksomme på, at I nok ikke skal lave nogle aftaler i hverdagen efter institution og sørge for at være ekstra opmærksomme på heller ikke at fylde weekenderne op med aftaler. Mine børn er også i institution 8-9 timer. Det går fint, vi prøver at kompensere for fraværet ved at være ekstra meget sammen og nærværende, når vi kan. 

Anmeld Citér

10. april 2016

Sprit25

Du skal ikke sige nej til jobbet! Det synes jeg er decideret uansvarligt. Ja det er mange timer men en mor og far på røven er også træls. 

Anmeld Citér

10. april 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres råd - de er guld værd lige nu for mig :-)  dejligt at vide at jeg ikk er den eneste med disse tanker, men jo han sover og omtrent 1.5 -2 timer fra 12-14, SÅ ihvertfald de 2 timer er han ikke "på".

Anmeld Citér

10. april 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Du skal ikke sige nej til jobbet! Det synes jeg er decideret uansvarligt. Ja det er mange timer men en mor og far på røven er også træls. 

I hvilken grad mener du at det er uansvarligt? Pga. Økonomien?

Anmeld Citér

10. april 2016

et-ønske

Mine piger bliver afleveret kl6.30 og hentet igen kl 15.45 nogle gange først kl 16. Det er jo bare vilkårene idag! Jeg forstår slet ikke du overvejer at sige nej?? Du kan jo altid søge andet mens du er i arbejde  

Anmeld Citér

10. april 2016

Anonym trådstarter

Mine piger bliver afleveret kl6.30 og hentet igen kl 15.45 nogle gange først kl 16. Det er jo bare vilkårene idag! Jeg forstår slet ikke du overvejer at sige nej?? Du kan jo altid søge andet mens du er i arbejde  

Ja det ved jeg heller ikke selv, for ønsker at arbejde det sted men det er bare den fandens transport tid der er ca 40-50 min indtil vi får købt mig en bil, tror bare det er min dårlige samvittighed over at jeg ikke kan afhente og bringe som jeg gør nu ca 9-15, men på den anden side, mor og far skal også ud og tjene penge så vi kan ha det godt de tider hvor vi alle 3 er hjemme, det kan vi ikke rigtig nu på den måde.

Men havde selvfølgelig ikke tænkt på at søge ned på 32 timer senere, det vil jeg have i mente �� tak 

Anmeld Citér

10. april 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg kan virkelig godt forstå, du synes, det er lang tid! Men selvfølgelig skal du takke ja til det job. Sådan er vilkårene for Jer bare pt. Så kan du (eller din mand) jo prøve at søge andre job i mellemtiden, hvis det betyder meget for Jer.

Din mand har ikke mulighed for at aflevere lidt senere om morgenen, siden han kommer sent hjem?

Og tillykke med jobbet i øvrigt!

Anmeld Citér

10. april 2016

Sprit25

Anonym skriver:

I hvilken grad mener du at det er uansvarligt? Pga. Økonomien?

Ja. Plus jeg har holdningen som ledig med to mdr tilbage i dp systemet skal grunden for ikke at tage et arbejde virkelig være god. Og nej at ens barn er lang tid i institution er ikke en god nok grund i min optik. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.