Puha ja det er hårdt det der med at få familielivet til at hænge sammen. Min mor er dagplejemor, så jeg har selv været vidne til mange gange hvor svært det er for nogle forældre at få job og familieliv til at hænge sammen.
Ja nu får jeg nok hug, men jeg ville ærligt også sige, at hvis det var mine børn så ville jeg synes det var meget lang tid. Men hvis det er det du ønsker så skal du selvfølgelig tage jobbet. Så bare husk at i skal være ekstra nærværende og opmærksomme når hun så er hjemme med jer. Min mor har passet massere af børn i hendes job som dagplejemor som var hos hende fra 07.00-16.45. De har selvfølgelig ikke taget skade, men de har alle knyttet sig ekstra meget til min mor som følge af, at de brugte de fleste af deres vågne timer hos hende.
Det er noget pjat at skrive, at det ville være uansvarligt at takke nej tak til jobbet fordi i så ville være "på røven" (som en skriver her i tråden). Så længe det kan køre rundt for jer, så synes jeg bestemt ikke, at du skal udelukke at blive hjemmegående. Det er ikke uansvarligt at give sine børn ekstra tid med mor og far. Husk at nærvær ikke kan købes for penge 
Min mand arbejder også hver anden uge 60 timer om ugen og hver anden uge 37 timer, og jeg har personligt valgt at studere hjemme for at mine børn kan være mest muligt hjemme hos mig. Jeg passer den yngste hjemme til han er 2,5 år, og den store er i børnehave 5-6 timer hver dag for at lege med nogle på hans egen alder.
Det betyder dog ikke, at jeg vil fremhæve denne løsning som den bedste for alle, men det er den bedste beslutning jeg har truffet. Jeg har også valgt dette fordi alle mine søskende og mig har været passet hjemme indtil børnehave alderen, så det føles rigtigt for mig.
Mine store dreng var dog også i institution dengang han var lille, fra 8-15. Synes det var hårdt at aflevere ham hver dag, og derfor har jeg valgt at jeg ikke ønsker at gøre det samme denne her gang.
Der er jo fordele og ulemper ved begge dele. Som hjemmegående er fordelene; tid til husarbejde, nærvær, muligheden for at følge en barns udvikling på tæt hold uden at man går glip af noget. Ulemperne er den manglende voksenkontakt for mor(
), at skulle rende i legestue for at ens barn bliver stimuleret af nogle andre jævnaldrende og dårligere økonomi.
Da jeg arbejdede var fordelen variation i hverdagen både for mig og min søn, flere penge og et bedre netværk med andre børn. Ulemperne var savnet hver dag, og den dårlige samvittighed.
De var bare lige mine tanker
Håber i træffer den helt rigtige beslutning for jeres lille famile