Institution hvor længe pr dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2016

lineog4

Ja det er lang tid men det gælder vel for de fleste med to fuldtidsjob at børnene er en del flere timer i institution end de fleste synes er en god ide. 

Det er jo ikke alle der er "heldige" at kunne arbejde hjemme fra, kunne flexe mm. Eller hvor forældrenes arbejdstider er forskudte fra hinanden så dagene kan blive korte. Og ja så er de lange dage i institution jo en realitet. 

Vi her hjemme har prioriteret jeg er på deltid, men alligevel har de lange dage for jeg kan kun vælge deltiden udløser en fridag, jeg kan ikke vælge at få tidligere hver dag fx, jeg må ikke arbejde hjemmefra og jeg kan næsten ikke flexe og ja manden er så den lide fuldtid og en del mere i løn. Så mandag og onsdag hedder det 7 til 16 et eller andet og torsdag 7-16 hvis jeg er hurtig. Det er klart jeg hellere ville kunne give korte dage, have mere tid med ungerne mm. Men det må jeg pakke væk og glædes over jeg ikke er på passiv forsørgelse, at jeg har gode weekender med dem og en dag om ugen hvor jeg kan være overskudsmor. 

Så hvad skal du, hmm hvis I kan og vil prioritere så I kan leve af din mands løn er det jo en mulighed, men jeg tænker at sige nej tak til et arbejde med under en times transport når man er på dagpenge eller kontanthjælp ikke er okay.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2016

Mimosa

10 hours in an institution is insanely long time for a youg child as yours. You and your husband simply need to find better solution. What is wrong with you danish women?

Anmeld Citér

11. april 2016

Bebsen

Anonym skriver:

Hej med jer :-)

Til jer der arbejder fuldtid, hvor længe er jeres børn afsted i institutionen om dagen og hvad er acceptabelt ifølge jer? 

Sagen er den at min mand arbejde med salg og har på ingen måde mulighed for at komme tidligere hjem end k17-17.30 og jeg har fået et job der hedder 8-16, men det vil betyde at vores guldklump skal være afsted fra 6.50-16.45 mandag til fredag. Jeg kan mærke på mig selv at jeg har mega meget svært ved tanken, men samtidig har vi heller ikke råd til at jer takker nej da min dagpenge periode udløber om 2 måneder og det er virkelig chancen for at få et stabilt job for mig, men er det for mange timer at være afsted for en 2 årige?  Skal jeg vælge at takke nej til jobbet, skabe bunden økonomisk men derimod have mulighed for at hente og bringe når jeg lyster eller skal jeg tage jobbet sende ham afsted dagligt 9-10 timer,men samtidig have overskud/godt humør/ god økonomi så vi kan lave hvad vi har lyst når vi alle har fri? Åh hvor er det bare svært det her

Som mange andre osse skriver, så er det jo sådan vilkårene er for mange, og syns du skal sige ja til jobbet. 

Men når det er sagt, syns jeg det er rigtigt mange timer at være i institution og det ville jeg aldrig byde mit barn. 

Selvimodsigende, i know 

Er der ikke andre løsninger? En bedste eller tante eller en der kan hente tidligt et par gange om ugen og tage hjem og hygge indtil dig eller far kommer hjem? 

Jeg må indrømme jeg syns man skal tænke over at vores guldklumper bliver alt for hurtigt store og vi skal tage os tid til at nyde dem og give dem tid med os, selvom det så betyder man må leve for mindre. Min knægt er lige startet i skole, og selv om han har haft jævnlige fridage i børnehaven fortryder jeg allerede nu at han ikke fik endnu flere, når det nu er en mulighed for mig. Han har ca haft en børnehave uge med én ugentlig fridag, og de andre dage fra 9-15. Nu hvor han er i TSFO er muligheden væk for alle de ekstra fridage 

Anmeld Citér

11. april 2016

lineog4

10 hours in an institution is insanely long time for a youg child as yours. You and your husband simply need to find better solution. What is wrong with you danish women?

Helt det samme som der er galt med de danske mænd 

Anmeld Citér

11. april 2016

Mami

Mimosa skriver:

Vi hader vores børn

Anmeld Citér

11. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Ønskværdig situation? Nej. Men ikke desto mindre er det jo realiteten for mange forældre med helt almindelige fuldtidsjob. Transporttiden lyder (desværre) også meget normal.

Jeg ville ikke synes det var sjovt heller, men jeg ville selvfølgelig gøre det, hvis jeg skulle. Og så ville jeg arbejde hårdt for at skabe lidt luft her og der - flexe, bruge netværket, lade manden gå ned i tid, hvad der nu var nødvendigt.

Du skal selvfølgelig tage et job når du er to måneder fra at miste din dagpengeret. Du er formentlig ikke berettiget til kontanthjælp når din mand har fuldtidsarbejde. Dette har forringelserne i systemet for længst skåret bort. Så med mindre I kan klare jer uden nogen som helst indkomst til dig, er der vist kun én vej frem...

Anmeld Citér

11. april 2016

Loa

Kan sagtens forstå du synes det er mange timer.

Vores datter startede da hun var 7,5 mdr i vuggestue, og var rigtig mange timer afsted hver dag, da vi begge arbejdede lange dage.

Nu er hun snart 6 år og generelt har hun altid haft semi lange dage i inst. Nu bliver hun hentet 15.30 (Det er det tidligste jeg kan nå) og kan stadig føle det er sent, når man ser hvor tidligt mange andre bliver hentet.

MEN hendes mor og far har jobs de elsker og økonomien der kører rundt, og hun er glad og tilfreds, så jeg vælger at tro at hun (og andre) ikke har taget skade af det.

Ved ikke om vi kunne eller ville have valgt meget anderledes hvis vi skulle...

Anmeld Citér

11. april 2016

Loa

Mimosa skriver:

Christ.....

Anmeld Citér

11. april 2016

Loa

God-mor skriver:

Jeg er ikke enig i at det er værst for forældrene at børnene er afsted i institution 50 timer om ugen, som i dette tilfælde. Det er kan også være hårdt for børn, at være afsted så mange timer. (Er helt enig i at hun skal tage jobbet, udfra situationen her, men vi må ikke bilde os selv ind det ikke også er hårdt for barnet).

Og det er bare rigtig vigtigt at pointere at barnet også lider under de lange tider. Det kan forældrene nemlig helt vildt meget bruge til noget....

*Ironi kan forekomme*

Anmeld Citér

11. april 2016

God-mor

Loa skriver:

Og det er bare rigtig vigtigt at pointere at barnet også lider under de lange tider. Det kan forældrene nemlig helt vildt meget bruge til noget....

*Ironi kan forekomme*

Ja det er faktisk vigtigt for mig at understrege, fordi jeg er træt af at mange forældre fejl agtigt tror, at det er i barnets interesse at være i institution 9-10 timer i døgnet, og at det kun kan være hårdt for forældrene. For det er ikke sandt. Jeg har selv arbejdet i institution, og jeg ved at det er hårdt for mange børn sidst på dagen. Jeg er selv mor til en på knap 3, og hun har også engang imellem haft lange dage, hvor det ikke kunne være anderledes, men det var da med mit vidne om at de dage var hårde for hende til tider. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.