Ja det er lang tid men det gælder vel for de fleste med to fuldtidsjob at børnene er en del flere timer i institution end de fleste synes er en god ide.
Det er jo ikke alle der er "heldige" at kunne arbejde hjemme fra, kunne flexe mm. Eller hvor forældrenes arbejdstider er forskudte fra hinanden så dagene kan blive korte. Og ja så er de lange dage i institution jo en realitet.
Vi her hjemme har prioriteret jeg er på deltid, men alligevel har de lange dage for jeg kan kun vælge deltiden udløser en fridag, jeg kan ikke vælge at få tidligere hver dag fx, jeg må ikke arbejde hjemmefra og jeg kan næsten ikke flexe og ja manden er så den lide fuldtid og en del mere i løn. Så mandag og onsdag hedder det 7 til 16 et eller andet og torsdag 7-16 hvis jeg er hurtig. Det er klart jeg hellere ville kunne give korte dage, have mere tid med ungerne mm. Men det må jeg pakke væk og glædes over jeg ikke er på passiv forsørgelse, at jeg har gode weekender med dem og en dag om ugen hvor jeg kan være overskudsmor.
Så hvad skal du, hmm hvis I kan og vil prioritere så I kan leve af din mands løn er det jo en mulighed, men jeg tænker at sige nej tak til et arbejde med under en times transport når man er på dagpenge eller kontanthjælp ikke er okay.
Anmeld
Citér