Passiv rygning , højgravid+ barn / svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2016

Linkaa

Kaarinaa skriver:

Søger et lille råd eller to..

vi skal til svigermors fødselsdag i weekenden og havde sådan på for fornemmelsen at de ville booke bord hvor man kan ryge inde. Vi bliver ca 15 i alt hvor de 10 er stor rygere. Jeg skal føde om 3 uger og har vores datter med på 3 år. Både mig og min mand ryger ikke og min mand er ekstrem sart med røg osv. Og det har de altid vidst. 

Han startede med at spørge om de ville bestille bord hvor man kunne ryge for man kan også sidde indenfor hvor det andet er lidt som i en udestue. Hvor ja alle må ryge. Hun svarer ja og han spørg om vi ikke godt kan sidde uden røg både pga vores datter min tilstand og sådan generelt. Er jo efterhånden ikke normalt mere at man ryger når man er ude og spise. Men ja hendes svar var bare så skulle de alle gå ud hele tiden ?

nu har min mand af egen fri vilje sagt at bestiller de ved ryge afd. Så kommer vi bare ikke. Synes jeg jo er lidt synd men omvendt forstår jeg heller ikke de ikke er lidt mere betænksomme.. Hvad ville i gøre i sådanne situation ?

tænker vi evt bare kan komme på dagen hvor hun rigtig har fødselsdag og ellers selvfølgelig prøver at få hende til at ændre mening ? 

Jeg ville under ingen omstændigheder deltage i rygende selskab med barn og gravid!! Jeg ville sige at vi gerne ville deltage på andet tidspunkt, men ikke ønskede at udsætte barn og mave for det... 

Hvis hun bliver mopset, så er det hendes egen hovedpine ;-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2016

Fremad

Jeg ville ikke deltage..... af flere grunde...

der bliver røget 24/7 sådanne steder....og det skal mine børn ikke være i.

Det er ikke bare hurtigt ind og ud gennem lokalet vi snakker om, men at man skal sidde i det...igen det skal mine unger ikke være med til.

jeg synes det er SÅ ulækkert at skulle spise sådanne steder,, og det er til trods for at jeg selv er ryger

Det er helt fint at man vælger at holde noget sådanne steder, men så skal man heller ikke brokke sig over bagefter at de har den konsekvens at nogle melder fra... som voksne mennesker må de jo have gjort op med sig selv omkring stedet at der er mere der taler for end imod... og på dette grundlag have valgt noget vigtigere end andet....

Anmeld Citér

7. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Kaarinaa skriver:

Tusind tak for alle jeres svar.. Både for og imod og dejligt vi ikke allesammen har samme holdning. Er trods alt glad for min mand selv tog hele samtalen med dem og det var hans valg fra start: 

Min mand har snakket med hans far og de har besluttet at de vil bestille bord i ikke ryger! Dejligt hans bror havde også sagt de heller ikke var vilde med ideen om rygning ved alle borde omkring en når vi spiste. 

Er sikker på hans mor og de andre får en lige så god dag af at gå lidt udenfor i ny og næ..  

Dejligt at det løste sig

- Personligt er jeg absolut hysterisk når det kommer til røg. Men jeg er også allergisk som resultat af mange mange mange års passiv rygning. Derfor skal min datter på ingen måde udsættes for røg, og ja det skal jeg heller ikke

Så jeg havde uden tvivl også takket nej til en invitation til fest i et rygerrum. (Også fordi jeg synes det er liiidt uappetitligt med røg og aske der hvor man spiser).

Men skønt at der bliver taget hensyn så I alle kan have en hyggelig dag og svigermor kan blive fejret af alle dem hun ønsker

Anmeld Citér

7. april 2016

S*DD

Kaarinaa skriver:

Søger et lille råd eller to..

vi skal til svigermors fødselsdag i weekenden og havde sådan på for fornemmelsen at de ville booke bord hvor man kan ryge inde. Vi bliver ca 15 i alt hvor de 10 er stor rygere. Jeg skal føde om 3 uger og har vores datter med på 3 år. Både mig og min mand ryger ikke og min mand er ekstrem sart med røg osv. Og det har de altid vidst. 

Han startede med at spørge om de ville bestille bord hvor man kunne ryge for man kan også sidde indenfor hvor det andet er lidt som i en udestue. Hvor ja alle må ryge. Hun svarer ja og han spørg om vi ikke godt kan sidde uden røg både pga vores datter min tilstand og sådan generelt. Er jo efterhånden ikke normalt mere at man ryger når man er ude og spise. Men ja hendes svar var bare så skulle de alle gå ud hele tiden ?

nu har min mand af egen fri vilje sagt at bestiller de ved ryge afd. Så kommer vi bare ikke. Synes jeg jo er lidt synd men omvendt forstår jeg heller ikke de ikke er lidt mere betænksomme.. Hvad ville i gøre i sådanne situation ?

tænker vi evt bare kan komme på dagen hvor hun rigtig har fødselsdag og ellers selvfølgelig prøver at få hende til at ændre mening ? 

Jeg var ikke mødt op hvis det var i rygeafdelingen! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.