Passiv rygning , højgravid+ barn / svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2016

Anonym

modesty skriver:

Jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge det svar til. Har du copy/pastet det et eller andet sted fra?

Jeg gider ikke at gentage hvad jeg allerede har skrevet, som er et fint svar på dit indlæg her. 

Det var egentlig kun fordi, at du skrev at hverken en højgravid, eller en treårige ville tage skade af røg fra rygere i nogle timer

Men vil ud fra teksten mene, at røg er skadeligt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2016

lineog4

Jeg er sådan en dum ex ryger der absolut ikke er vild med røg, og da jeg var gravid efter at have mistet var jeg på kanten af hysterisk i forhold til fx røg. Men det til trods ville jeg udsætte både mit barn i maven og mit barn ude i armene for røg til farmors runde fødselsdag. 

Jeg ville formodentligt komme med bemærkninger, og jeg ville også spørge om muligheden for at sidde i røgfri zone osv. Men jeg ville komme til festen og så ville jeg bede om man når man planlagde hvem skulle sidde hvor fik mig og mine placerer så langt væk fra rygere som muligt. 

Og ja rygning er usundt, passiv rygning er usubdt, at køre på cykel bag en bus er usundt, at drikke cola Zero er usundt, at spise pomfritter er usundt. Det er åndssvagt rygerne ikke vil tage det lille hensyn, men jeg ville stadig tage til festen 

Anmeld Citér

6. april 2016

modesty

Anonym skriver:

Det var egentlig kun fordi, at du skrev at hverken en højgravid, eller en treårige ville tage skade af røg fra rygere i nogle timer

Men vil ud fra teksten mene, at røg er skadeligt.

Hvis du bliver udsat for det jævnligt og dagligt ja. Hvis du bliver udsat for det ved sjældne lejligheder - nej.

Du tager heller ikke skade af at stå bag en udstødende bil i et par timer hver anden måned. Hvis du gør det hver anden dag, er det en anden sag.

Anmeld Citér

6. april 2016

Anonym

modesty skriver:

Hvis du bliver udsat for det jævnligt og dagligt ja. Hvis du bliver udsat for det ved sjældne lejligheder - nej.

Du tager heller ikke skade af at stå bag en udstødende bil i et par timer hver anden måned. Hvis du gør det hver anden dag, er det en anden sag.

Røg er forurening, og det er det om man sider i det i  to timer, tre dage, uger, måneder eller år. 

Og ja bilos er os forurening, men i dette tilfælde her var snakken om røg fra rygere. 

Anmeld Citér

6. april 2016

Kaarinaa

Anonym skriver:

men hvis I i 15 år har sagt "når ja" så kan de jo ikke vide at det har været et problem så længe. og ja det er deres liv

ligefrem nå ja min mand har brokket sig over det hver gang og har som skrevet svært ved at trække vejret når folk ryger. Men ja da man ikke havde børn var vi nok bare lidt mere okay vi overlever de timer men de har bestemt vidst hvordan især han havde det. 

Anmeld Citér

6. april 2016

Kaarinaa

Astoria skriver:

Eh, omsorgssvigt ligefrem.... Det kommer lidt an på deres alder, men formentlig var passiv rygning ikke stemplet som sunhedsskadelig på daværende tidspunkt. 

Min mand er 30 og hans bror 28 men nej dengang var det mere normalt. Min mor har også røget da jeg var barn men vores hjem, tøj osv har aldrig lugtet af røg. Fem min i deres hjem så lugter man som man har været på værtshus i flere timer. Så det er virkelig ikke bare normalt rygning / udluftning osv. Det er virkelig i slem grad. Desværre 

Anmeld Citér

6. april 2016

modesty

Anonym skriver:

Røg er forurening, og det er det om man sider i det i  to timer, tre dage, uger, måneder eller år. 

Og ja bilos er os forurening, men i dette tilfælde her var snakken om røg fra rygere. 

Ej undskyld, men det er altså for uintelligent det dér. 

Anmeld Citér

6. april 2016

Kaarinaa

Tusind tak for alle jeres svar.. Både for og imod og dejligt vi ikke allesammen har samme holdning. Er trods alt glad for min mand selv tog hele samtalen med dem og det var hans valg fra start: 

Min mand har snakket med hans far og de har besluttet at de vil bestille bord i ikke ryger! Dejligt hans bror havde også sagt de heller ikke var vilde med ideen om rygning ved alle borde omkring en når vi spiste. 

Er sikker på hans mor og de andre får en lige så god dag af at gå lidt udenfor i ny og næ..  

Anmeld Citér

7. april 2016

Anonym

modesty skriver:

Ej undskyld, men det er altså for uintelligent det dér. 

Kan overhovedet ikke se noget uintelligent  i det. 

Der står skrevet, at røg fra ryger er forurening, og det er det er det da ligegyldigt om det er en dag eller flere dage i træk

Anmeld Citér

7. april 2016

anonym12

Dejligt det løste sig. 

Vi var heller ikke kommet, hvis vi blev inviteret til fest, hvor det blev røger. Eller jeg gjorde, men mand og barn blev hjemme.

min mand har astma og tåler ikke røg.....faktisk tåler han dårligt nok stearinlys. Så med de gener skal vores barn ikke ind i et ryger hjem. Det går så udover min far, men det kan ikke nytte noget. De må komme til os, hvis de vil deres barnebarn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.