Vildt singleliv som mor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2016

Muffinmus

Pikku Myy skriver:

Selvfølgelig kalder jeg en spade for en spade, men jeg behøver ikke fortælle andre hver eneste gang jeg ser en spade ... Og når det er sagt, så synes jeg ikke man bør omtale andre børns mødre som billige (eller andet) foran sine børn. Og så er det mig ligegyldigt om hun lader mændende stille op i kø nede på torvet. Forældre der ikke er "billige" har også et ansvar for børnenes fællesskab!

Iøvrigt synes jeg ikke det du beskriver og det TS beskriver er i samme kategori.

Men der blev spurgt om jeg så ned på mødte der festede og gav den gas..

Skrev nåde og, men at man skulle passe på sit ry som mor ikke endte ud i billig, eller i en drukmås.

Så blev der skrevet at det skal man ikke kalde folk.

Skrev tilbage at hvis folk var det, så kalder jeg dem det for for selv, eller måske i et indlæg på baby...

Og jeg mener stadig det samme...

Og kender flere forældre der er uansvarlige drukmåse der knalder til højre og venstre og ja, jeg synes faktisk det er både billigt og klamt...heldigvis folk jeg ikke omgås nu.

Men, som jeg også skrev, må folk gørsom.de vil, men holdninger omkring dem bliver derefter. 

En øl i byen gør ingen skade,  men det er bare ikke alle der styrer det show lige godt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2016

modesty

Hvorfor lægge låg på,  er en spade ikke en spade?? Eller skal vi kalde det en fin lille træpind med fladt metalstykker på, for ikke at såre den følelser og fordi vi ikke.må sige vores mening om den og kalde den det den er? Og skal man tænke bedre tanker om folk der gør åndssvage ting for ikke at såre dem??

Jeg er bestemt ikke et dårligt menneske der kontant smider om mig med dårlige gloser. Men der blev spurgt tillid holdning.  Og kan man være en billig drukmåse som fraskilt mor?? Jep, det kan man... g helt ærligt, jeg beholder min mening for mig selv ofte, og kalder dem det ikke åbenlyst,  men de er det alligevel.

En mor på 38 der går byen hver weekend i så lårkort og nedringet at folk kalder det hulkort,  finder en ny fyr fredag og knalder, en ny lørdag, og tager dem med hjem både når hun har børnene og ikke har dem og når ikke at få dem ud af døren i den børnene vågner.  Næste weekend igen, er det samme historie, dog ender hun stang bakardi nede på bænken på banegården den ene aften efter et knald på værtshusets lokum og må hjælpes hjem af en veninde der bliver ringet efter kl 7 om morgen og får liv til at overnatte. En veninde hendes børn går i skole med.

For hun vil have sin ungdom, hun fik børn som 19 årig og har været i forholdet i mange år...nu vil hun være fri som fuglen og synes selv hun fortjener den frihed. 

De andre børn ved hvordan hun er og der tales enkelte gange om hende i skolen. 

Og det er kun lige et enkelt eksempel, kender et par stykker mere der sagtens kunne gå under samme kategori. 

Og jo, så er man i mine øjne både en drukmåse, billig og sætter egne behov for ungdom før sit ry som mor.

Folk er efterhånden blevet så bange for at sige eller tænke noget dårligt, for man må jo ikke være fordømmende overfor andre.

Jo, det må man dælme godt. Og det er fint man vil opføre sig sådan som 38 årig, men så får man også de meninger der medfølger pr automatik. Beklager, men sådan har jeg det.

Så svarer du jo ikke på TS' spørgsmål. Hun spørger til den tid hvor børnene er hos far. Du nævner ting der også foregår når børnene er hos mor.

Derudover har jeg aldrig forstået termen "billig". Hvorfor er det et problem at man knepper mange hvis man har det sjovt og ingen lider skade? 

Så længe de ting der foregår er noget personen selv har det godt med og - som TS er inde på - netop ikke går ind i børnenes tid/liv, så kan jeg vitterligt ikke se hvorfor udenforstående mennesker skal dømme for eller imod.

Og hvis der er nogen der kalder en kvindes lårkorte for hulkort, og giver hende et "dårligt ry" fordi hun godt kan lide sex, så er det sgu da dem der har et problem. Det rager da ikke andre hvad for noget tøj hun vælger at tage på når hun skal i byen. Eller hvem hun knalder.

Anmeld Citér

28. marts 2016

Sprit25

Åh hvor bliver jeg træt. Træt SF fordomme og holdninger til kvinder der lever anderledes eller er mor anderledes. Og hvad så hvis hun knepper til højre og venstre når ungerne er hos far? So be fucking it! Så længe børnene ikke lider overlast

Anmeld Citér

28. marts 2016

Muffinmus

Sprit25 skriver:

Åh hvor bliver jeg træt. Træt SF fordomme og holdninger til kvinder der lever anderledes eller er mor anderledes. Og hvad så hvis hun knepper til højre og venstre når ungerne er hos far? So be fucking it! Så længe børnene ikke lider overlast

Og jeg er træt at man ikke må have en holdning til noget som helst efterhånden,  uden at blive kaldt fordomsfuld,  racist eller lignende...  Og jeg må stadig gerne synes det er vildt ulækkert og upassende for en mor a være sådan... Og synes at folk er billige når de gør det.. Ikke en fordom, en ganske almindelig holdning som jeg er fri til at have. Lige som at du synes det er ok at folk lever sådan.

Anmeld Citér

28. marts 2016

Sprit25

MariaE skriver:

Og jeg er træt at man ikke må have en holdning til noget som helst efterhånden,  uden at blive kaldt fordomsfuld,  racist eller lignende...  Og jeg må stadig gerne synes det er vildt ulækkert og upassende for en mor a være sådan... Og synes at folk er billige når de gør det.. Ikke en fordom, en ganske almindelig holdning som jeg er fri til at have. Lige som at du synes det er ok at folk lever sådan.

Naturligvis må du have en holdning til det holdninger former og skaber mennesker. Og man kan godt have en holdning til noget uden at dømme mennesker. 

Eks/ hvis min veninder er mor på en måde jeg bestemt ikke er enig kan hun jo stadig godt være en god mor 

ligesom en mor kan være en udemærket mor selvom hun er lidt løssluppen i weekenden. Og hun kan også være et godt menneske 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er ligeglad hvad folk gør, så længe det ikke går udover børnene. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

modesty

MariaE skriver:

Du har ikke overvejet om du måske ER de ting du bliver kaldt?

Anmeld Citér

29. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg er ung, mor og for nyligt blevet single. Jeg har planer om at nyde singlelivet, gå i byen som det passer mig, når min datter er hos sin far, og ja gå i seng med lige præcis dem jeg har lyst til. Om det er en ny fyr, eller flere fyre pr bytur (for eksempel) er 100% min egen sag. Så må folk tænke hvad de vil, så længe jeg har det sjovt er jeg temmelig ligeglad

Anmeld Citér

29. marts 2016

Muffinmus

modesty skriver:

Du har ikke overvejet om du måske ER de ting du bliver kaldt?

Næ, synes jeg er åben over for nye mennesker, byder folk velkommen og støtter div sider for udsatte folk, flygtninge mm.

Jeg synes bare stadig man skal opføre sig pænt og være et godt forbillede generelt. 

Folk med større børn glemmer ofte deres ry når langt, også til andre børn og forældre. 

Og ja, om de så dansker nøgne inde på baren, de er deres eget problem,  men jeg synes, uanset hvad, ikke det er god måde at opføre sig på som voksen.

Igen, en holdning, ikke fordom 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ser i ned på mødre der feks er blevet skilt efter ti år, og nu lever deres anden ungdom, fester og score og nyder livet med dates og massere frihed og selvforkælelse når børnene er hos deres far halvdelen af tiden? Hvorfor/hvorfor ikke? 

Faktisk ville jeg gerne tænke at jeg var ligeglad. Men det er jeg nok ikke alligevel.

For jeg ved desværre hvor hurtigt rygterne går. Især når man er kvinde. 

Jeg har en veninde, x, hun blev skilt for nylig.. nylig og nylig. Inden for det sidste år. Mener det var sidste marts. Anyhow.. hun har ALDRIG været sammen med nu hendes nuværende x-mand. De mødtes da de begge var unge og har så altid været sammen. Hun er nu 34. Deres ældste er 15.

Efter en periode hvor hun ligesom skulle slikke sine sår begyndte hun at være løssluppen i byen.

Jeg var med et par gange og så blev det for meget. Jeg gider ikke rigtig det der mere. 

Men hun fortsatte og hun var sammen med en del fyre, både yngre og ældre.

Jeg har kendte hende siden vi begge gik i folkeskolen. Og derved er jeg tæt med hendes børn.

Hendes søn, der nu er 15, kom til mig i sidste uge. Meget betuttet og ked af det. Det tog lidt tid at få ham til at åbne op. Det viser sig, at nogle fyre i den gruppe han skater sammen med, kender hans mor. Meget intimt endda. For ham, er det grænseoverskridende pinligt og han er ekstremt ydmyget. Faktisk så meget, at han er holdt op med at skate sammen med den gruppe, som indeholder en del af hans venner også. Han er blevet mere indelukket.

Jeg har snakket med min veninde om det, hun ser problemet men mener samtidig at hun har da lov til et sexliv og også et omfattende et. Og jeg ved ikke hvad jeg skal svare. For ja, det har hun da... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.