Underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2016

Rauw

Men ts uanset hvorfor du ikke har betalt, så vær ærlig over for kommunen og få noget hjælp. Uanset om du 'bare' har mistet dit job, eller din økonomi bare er noget lort, om du har drukket pengene væk eller haft en psykopat kæreste der har stjålet dem, så bed kommunen om hjælp. Det er svært og pinligt. Men de kan hjælpe, min eks fik hjælp til sit misbrug af kommunen. Og de har aldrig så meget som haft overvejet at ta hans børn fra ham, de gav ham bare en mentor der hjalp med alt lige fra at få styr på økonomi til en snak om livet, den her mentor gjorde hans liv overskueligt så han ku koncentrere sig om at komme på rette kurs. Og det skal du også nok komme

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2016

Anonym trådstarter

Den eneste grund til jeg ikke har. Etalt er at økonomien har været så lort og uoverskuelig at jeg har været nødt til at afvise flere betalinger for at sikre mig at børnene ikke skulle mangle noget.. Jeg er så sikker som mit eget navn at det aldrig nogensinde ville ske igen, og jeg har allerede besluttet at flytte u en billigere lejlighed, men bare jeg får lov at blive boende så vi kan flytte uden stress. 

Kommunen skrive jo også at de vil vurdere efter mødet. Jeg har både mine svigerforældre og mine egne forældre til at hjælpe mig med både bosted og hjælp.

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Men ts uanset hvorfor du ikke har betalt, så vær ærlig over for kommunen og få noget hjælp. Uanset om du 'bare' har mistet dit job, eller din økonomi bare er noget lort, om du har drukket pengene væk eller haft en psykopat kæreste der har stjålet dem, så bed kommunen om hjælp. Det er svært og pinligt. Men de kan hjælpe, min eks fik hjælp til sit misbrug af kommunen. Og de har aldrig så meget som haft overvejet at ta hans børn fra ham, de gav ham bare en mentor der hjalp med alt lige fra at få styr på økonomi til en snak om livet, den her mentor gjorde hans liv overskueligt så han ku koncentrere sig om at komme på rette kurs. Og det skal du også nok komme

Altså jeg vil være 100 procent ærlig over for dem ingen tvivl. Jeg føler lidT at det hele nok skal gå efter jeg får snakket med Lejerbo. Giver de mig lov til at blive betaler keg self med det samme og ringer til sagsbehandleren. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er svært at sige - det er der jo ingen af os der ved. Men hvor længe har du boet der? 

Ellers ville jeg ringe til sagsbehandler og fremskynde det møde hvis muligt - måske kan de gøre noget? 

Må jeg spørge hvorfor du ikke har betalt? 

Jeg har boet der i 2 år snart. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har boet der i 2 år snart. 

Så må du som en anden skriver argumenterer for at du aldrig før har misset en husleje. Fortælle dem hvorfor du intet aktivt har gjort for at forklare dem din situation. Fortælle dem det aldrig sker igen og du virkrlig har forstået konsekvenserne af ikke at reagere osv. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Så må du som en anden skriver argumenterer for at du aldrig før har misset en husleje. Fortælle dem hvorfor du intet aktivt har gjort for at forklare dem din situation. Fortælle dem det aldrig sker igen og du virkrlig har forstået konsekvenserne af ikke at reagere osv. 

Tror du så at jeg får lov at blive ? 

Anmeld Citér

25. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tror du så at jeg får lov at blive ? 

Det kan jeg ikke svare på. Men tal for din sag og så håber jeg på det bedste. 

Anmeld Citér

27. marts 2016

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Har en kammerat der boede ved Lejerbo i Kolding. Han blev smidt ud pga manglende husleje. De er hverken til at hugge eller stikke i. Du står i deres øjne som dårlig betaler. Du har - jeg er ked af at sige det, intet aktivt gjort for at rede situationen. Når de skriver d.14 marts og du ved du først kan betale 1 april ringer du selvfølgelig til både advokat og Lejerbo. Kan med garanti sige at du ikke får lov at blive boende. Det er ikke for at være ond, men sådan fungere det når man bare ignorere og lader stå til.

Hvordan forgik det med din ven? Hvor lang tid gik der inden han skulle ud? Skulle han først i fogedretten ? 

Anmeld Citér

27. marts 2016

LLT.

Jeg har ingen erfaringer eller hjælpende ord, vil bare sende dig et kram, det tror jeg du trænger til 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Zelinasmor

Anonym skriver:

Hvordan forgik det med din ven? Hvor lang tid gik der inden han skulle ud? Skulle han først i fogedretten ? 

Han skulle ikke i fogedretten. Han fik at vide at de kom og skiftede låsen hvis ikke han flyttede og samtidig ville de så tage alle hans ejendele for at dække noget af det skyldte. Han flyttede et par dage efter den dato han havde fået oplyst han skulle være ude.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.