Underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.156 visninger
54 svar
45 synes godt om
24. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej alle.

jeg har virkelig brug for at lufte ud og høre jeres erfaringer med dette. 

Jeg er bagud med 2 husleje, hvor jeg så fik et brev fra advokat firma om at vi skal være ude af lejligheden den 14 marts.. Jeg tænkte at jeg betaler begge husleje plus for april måned her den 1 april så er det på plads og tænkte at det ikke når at blive et problem. Jeg ringede dumt nok ikke til advokatfirmaet. 

Her i dag får jeg så et blev fra kommunen om at advokatfirmaet har lavet en underretning, sådan en bekymring for om mine to børn trives og har derfor fået en tid med kommunen. De vil sikre sig at mine børn har det godt, da advokatfirmaet har oplyst at min sag er kommet i fogedretten og at jeg skal smides ud derfra. Der er jo en god grund til at de vil sikre sig at børnene har det godt så jeg er ikke vred på dem, men på mig selv. Jeg har det så skide dårligt, og aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har Haft heldet med at låne penge for de to husleje som mangler og plus at jeg kommer til at betale den 3 husleje her den 1. Men hvad sker der så? Jeg tager til mødet og fortæller dem at min økonomi ikke har hængt sammen de måneder, men alt er på plads nu og børnene trives og har det rigtig godt. 

Hvad sker der så efterfølgende ? Jeg føler mig så svimmel over det her. Håber virkelig åder er en der har erfaring omkring det som arbejder i sådan en afdeling hos kommunen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2016

Marts<3

Inden du gør noget som helst, så skal du ringe til advokat firmaet. Så du ved hvor du står når du så kontakter kommunen kan du fortælle dem om hvordan situationen er. Så du kan fremstå lidt bedre, i form af du har forsøgt og få styr på din mega trælse situation.

det er super uheldigt og stå med børn, fogeden og kommunen. Jeg håber inderligt du stepper op og forsøger og få styr på tingene.

alt held og lykke til dig... Kram

Anmeld Citér

24. marts 2016

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Inden du gør noget som helst, så skal du ringe til advokat firmaet. Så du ved hvor du står når du så kontakter kommunen kan du fortælle dem om hvordan situationen er. Så du kan fremstå lidt bedre, i form af du har forsøgt og få styr på din mega trælse situation.

det er super uheldigt og stå med børn, fogeden og kommunen. Jeg håber inderligt du stepper op og forsøger og få styr på tingene.

alt held og lykke til dig... Kram

Tak for svar. Hvad tror du der dker? 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Fremad

Umiddelbart sker der ikke så meget vil jeg mene....

Men de vil jo så vide hvorfor du ikke har sørget for at betale husleje mm 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Junipige15

Hej med dig,

Det er en virkelig trist situation du og dine børn står i.

der er flere ting jeg tænker du måske skal gøre rede for til mødet med kommunen; bl.a. Hvorfor du ikke har kunnet betale dit husleje, og om du f.eks. Har forsøgt at snakke med boligselskabet/udlejer (med mindre du allerede har gjort det). 

Nu skriver du ikke noget om årsagen til at du ikke har kunne betale. Men alt efter om det har været en akut opstået social årsag, ville du feks have kunnet søge en enkeltydelse. Denne kan også gives mod tilbagebetaling. 

Med den underretning de har fået, skal de selvfølgelig handle. Tænk på de kun får at vide at du bliver sendt på gaden med dine børn, og det er dét de har at handle på. 

Noget helt andet - står der i brevet om du er blevet opsagt,eller at du skal betale inden xx dato? For tænker at der kan være en forskel. Hvis du er blevet opsagt tænker jeg egentlig det er for sent at betale de penge du skylder i husleje? Det er nok vigtigt du lige undersøger det ASAP. 

alt efter hvad der kommer frem på mødet, tager de derefter stilling til om der skal iværksættes mere ifht hjælp/støtte. Det er svært at sige på forhånd hvad der vil ske. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

Hej med dig,

Det er en virkelig trist situation du og dine børn står i.

der er flere ting jeg tænker du måske skal gøre rede for til mødet med kommunen; bl.a. Hvorfor du ikke har kunnet betale dit husleje, og om du f.eks. Har forsøgt at snakke med boligselskabet/udlejer (med mindre du allerede har gjort det). 

Nu skriver du ikke noget om årsagen til at du ikke har kunne betale. Men alt efter om det har været en akut opstået social årsag, ville du feks have kunnet søge en enkeltydelse. Denne kan også gives mod tilbagebetaling. 

Med den underretning de har fået, skal de selvfølgelig handle. Tænk på de kun får at vide at du bliver sendt på gaden med dine børn, og det er dét de har at handle på. 

Noget helt andet - står der i brevet om du er blevet opsagt,eller at du skal betale inden xx dato? For tænker at der kan være en forskel. Hvis du er blevet opsagt tænker jeg egentlig det er for sent at betale de penge du skylder i husleje? Det er nok vigtigt du lige undersøger det ASAP. 

alt efter hvad der kommer frem på mødet, tager de derefter stilling til om der skal iværksættes mere ifht hjælp/støtte. Det er svært at sige på forhånd hvad der vil ske. 

Der har stået at jeg skal betale beløbet plus at jeg skal være ude den 14 marts. 

Det har jeg ikke reageret på, da jeg tænkte at jeg sikkert kan nå at betale den 1 og det var self dumt tænkt af mig. 

Jeg ringer til dem på mandag inden jeg betaler. For jeg har nogle af pengene nu, så vil høre dem ad hvad der skal ske. 

Jeg forstår godt de skal reagere og self skal de det. Jeg glæder mig bare til at få alt overstået og selve mødet. 

Det føles bar som om jeg skal vente i en evighed  

Anmeld Citér

24. marts 2016

Junipige15

Anonym skriver:

Der har stået at jeg skal betale beløbet plus at jeg skal være ude den 14 marts. 

Det har jeg ikke reageret på, da jeg tænkte at jeg sikkert kan nå at betale den 1 og det var self dumt tænkt af mig. 

Jeg ringer til dem på mandag inden jeg betaler. For jeg har nogle af pengene nu, så vil høre dem ad hvad der skal ske. 

Jeg forstår godt de skal reagere og self skal de det. Jeg glæder mig bare til at få alt overstået og selve mødet. 

Okay. Der er nok ikke så meget andet at gøre. Har du et andet sted at bo, såfremt de ikke lader dig fortsætte lejemålet selvom du betaler? 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Fremad

Anonym skriver:

Du mener den 14 april ikke? Altså at du skal være ude? 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Du mener den 14 april ikke? Altså at du skal være ude? 

Nej den 14 marts. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

Okay. Der er nok ikke så meget andet at gøre. Har du et andet sted at bo, såfremt de ikke lader dig fortsætte lejemålet selvom du betaler? 

Jeg har min e forældre.. Men håber godt nok jeg kan fortsætte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.