Underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2016

Anonym trådstarter

Har lige fundet dette:

Når de 14 dage er gået kan udlejer sende en ophævelse til lejer. Ophævelsen må først komme frem til lejer efter at betalingsfristen er udløbet. Altså først efter de 14 dage er gået. Hvis ophævelsen kommer frem til lejer inden dette tidspunkt er lejemålet ikke lovligt ophævet og udlejer må begynde forfra med et nyt påkrav.

Udlejer kan, når fristen i påkravet er udløbet, bede fogedretten om hjælp til at udsætte lejer. Fogedretten indkalder til et møde i fogedretten, hvor sagen behandles. Hvis fogedretten mener, at betingelserne for at udsætte lejer er opfyldt, vil fogedretten udsætte lejer af det lejede.

Hvis lejer ikke flytter af sig selv, kan udlejer herefter anmode om en udkørende fogedforretning. Udlejer kan ikke forvente, at fogeden selv har bil. Hvis udlejer ikke afhenter fogeden, skal udlejer betale for en taxa. Udlejer skal også sørge før en låsesmed. Fogeden sætter herefter lejer ud ved at skifte låsen. Hvis lejers ejendele stadig er i lejligheden vil politiet vurdere, om der er noget, der har økonomisk værdi. Det resterende vil blive bortskaffet. Omkostningerne til flyttefolk deles af politi og udlejer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2016

Junipige15

Jeg vil, som en anden skriver, også få fjernet dine ting du skal have med dig med det samme. Ellers får du dem ikke med. I fogedretten vil de konstatere at Lejerbo har overholdt reglerne for udsættelsen, og den vil derefter blive gennemført. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg vil ringe til dem med det samme de åbner mandag eller tirsdag.. Jeg starter med at ringe til kommunen også til advokatfirmaet.. Jeg må prøve alt som virkelig alt.. Er bar grædefærdig det her skal bare ikke ske. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Junipige15

Anonym skriver:

Jeg vil ringe til dem med det samme de åbner mandag eller tirsdag.. Jeg starter med at ringe til kommunen også til advokatfirmaet.. Jeg må prøve alt som virkelig alt.. Er bar grædefærdig det her skal bare ikke ske. 

Hvilken dato er du indkaldt til fogedretten? 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

Hvilken dato er du indkaldt til fogedretten? 

Jeg er slet ikke blevet indkaldt til retten endnu.. Det eneste jeg har fået er et brev fra kommunen hvor keg har en tid den 6 for at snakke om mine børns trivsel da de har fået oplyst af min udlejer at jeg skal smides ud og sagen er kommet for retten.

Anmeld Citér

24. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har en ekskæreste som gjorde lidt af det samme. Han fik ikke lov til at blive boende, også selvom han fik betalt. Men du skal i fogedretten først før de sender nogen til at smide dig ud. Er du blevet indkaldt? 

Du kan forvente at betale sagsomkostninger også. Jeg ville hvis jeg var dig foreslå en afdragsordning du reelt har råd til frem for at stå i yderligere gæld andre steder. 

Mht. kommunen må du fortælle det som det er, men samtidig vise at du handler nu og der er styr på det nu eller at der bliver det i nærmeste fremtid. 

Har du noget familie du kan bo hos? Nogle der kan hjælpe dig med at flytte, så du kan få dine ting med? 

Møbler og lignende kan du opbevare i de der opmagasineringssteder, hvor der betales et månedligt beløb. Ring til 34x34 og høre hvad det vil koste ift. transport - hvis ikke du kender nogle der kan leje en trailer i tanken. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg har en ekskæreste som gjorde lidt af det samme. Han fik ikke lov til at blive boende, også selvom han fik betalt. Men du skal i fogedretten først før de sender nogen til at smide dig ud. Er du blevet indkaldt? 

Du kan forvente at betale sagsomkostninger også. Jeg ville hvis jeg var dig foreslå en afdragsordning du reelt har råd til frem for at stå i yderligere gæld andre steder. 

Mht. kommunen må du fortælle det som det er, men samtidig vise at du handler nu og der er styr på det nu eller at der bliver det i nærmeste fremtid. 

Har du noget familie du kan bo hos? Nogle der kan hjælpe dig med at flytte, så du kan få dine ting med? 

Møbler og lignende kan du opbevare i de der opmagasineringssteder, hvor der betales et månedligt beløb. Ring til 34x34 og høre hvad det vil koste ift. transport - hvis ikke du kender nogle der kan leje en trailer i tanken. 

Er det ikke en eneste lille chance for at få liv at blive boende ? 

Anmeld Citér

24. marts 2016

loop

Anonym skriver:

Hej alle.

jeg har virkelig brug for at lufte ud og høre jeres erfaringer med dette. 

Jeg er bagud med 2 husleje, hvor jeg så fik et brev fra advokat firma om at vi skal være ude af lejligheden den 14 marts.. Jeg tænkte at jeg betaler begge husleje plus for april måned her den 1 april så er det på plads og tænkte at det ikke når at blive et problem. Jeg ringede dumt nok ikke til advokatfirmaet. 

Her i dag får jeg så et blev fra kommunen om at advokatfirmaet har lavet en underretning, sådan en bekymring for om mine to børn trives og har derfor fået en tid med kommunen. De vil sikre sig at mine børn har det godt, da advokatfirmaet har oplyst at min sag er kommet i fogedretten og at jeg skal smides ud derfra. Der er jo en god grund til at de vil sikre sig at børnene har det godt så jeg er ikke vred på dem, men på mig selv. Jeg har det så skide dårligt, og aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har Haft heldet med at låne penge for de to husleje som mangler og plus at jeg kommer til at betale den 3 husleje her den 1. Men hvad sker der så? Jeg tager til mødet og fortæller dem at min økonomi ikke har hængt sammen de måneder, men alt er på plads nu og børnene trives og har det rigtig godt. 

Hvad sker der så efterfølgende ? Jeg føler mig så svimmel over det her. Håber virkelig åder er en der har erfaring omkring det som arbejder i sådan en afdeling hos kommunen. 

Hvor langt tilbage er de to huslejer du ikke har betalt?

Har du modtaget 1. rykker, 2. osv.?

Har du ikke nogen, der kan hjælpe dig med at læse brevet fra advokaten? Det lyder ikke som om du selv forstår hvad de skriver.

Hvis ikke du har, må du gerne sende brevet i anonymiseret form til mig, så vil jeg gerne "oversætte" for dig, hvad der står i brevet.

Det må nemlig have været længe undervejs. Man bliver ikke bare lige smidt ud. Der kommer advarsel på advarsel.

Har du tømt din postkasse? Ellers få nogen til at hjælpe dig med dette også. Det er ingen skam at bede om hjælp. Det kan alle få brug for

Anmeld Citér

24. marts 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Hvor langt tilbage er de to huslejer du ikke har betalt?

Har du modtaget 1. rykker, 2. osv.?

Har du ikke nogen, der kan hjælpe dig med at læse brevet fra advokaten? Det lyder ikke som om du selv forstår hvad de skriver.

Hvis ikke du har, må du gerne sende brevet i anonymiseret form til mig, så vil jeg gerne "oversætte" for dig, hvad der står i brevet.

Det må nemlig have været længe undervejs. Man bliver ikke bare lige smidt ud. Der kommer advarsel på advarsel.

Har du tømt din postkasse? Ellers få nogen til at hjælpe dig med dette også. Det er ingen skam at bede om hjælp. Det kan alle få brug for

Tak for din hjælp. Jeg vil gerne sende dig det brev fra min eboks som kom i dag fra kommunen. Den handlede om et møde pga trivsel af børnene da de har fået oplysning fra min udlejer om at jeg er blevet smidt ud. 

Min husleje fra januar er ikke betalt, jeg fik så rykker på om at den skal betales senest den 1 februar, den blev ikke betalt og huslejen fra februar blev heller ikke betalt der kom rykker igen også får jeg et brev om at jeg skal være ude af lejligheden den 14 marts. Der tænker keg dumt nok at jeg betaler alle husleje sammen den 1 april. Nu får jeg så brev fra kommunen pga fogedretten har besked på at jeg nu skal smides ud og de vil lave et møde med henblik på børnene. Men jeg har endnu ikke fået noget fra fogedretten. Det vil sige at jeg har en husleje fra både januar februar og marts. 

Jeg ved virkelig virkelig at det er så skide dumt gjort af mig. Jeg overvejer meget stærkt at møde op i selve det advokatfirma da det ligger i samme by 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Kamilla-m

Anonym skriver:

Tak for din hjælp. Jeg vil gerne sende dig det brev fra min eboks som kom i dag fra kommunen. Den handlede om et møde pga trivsel af børnene da de har fået oplysning fra min udlejer om at jeg er blevet smidt ud. 

Min husleje fra januar er ikke betalt, jeg fik så rykker på om at den skal betales senest den 1 februar, den blev ikke betalt og huslejen fra februar blev heller ikke betalt der kom rykker igen også får jeg et brev om at jeg skal være ude af lejligheden den 14 marts. Der tænker keg dumt nok at jeg betaler alle husleje sammen den 1 april. Nu får jeg så brev fra kommunen pga fogedretten har besked på at jeg nu skal smides ud og de vil lave et møde med henblik på børnene. Men jeg har endnu ikke fået noget fra fogedretten. Det vil sige at jeg har en husleje fra både januar februar og marts. 

Jeg ved virkelig virkelig at det er så skide dumt gjort af mig. Jeg overvejer meget stærkt at møde op i selve det advokatfirma da det ligger i samme by 

Tvivler på at det gør nogle forskel at møde op, beslutningen er jo ikke advokatens men lejerbo.

-måske kan kommunen hjælpe dig ??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.