Han vil fandeme ik børste tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Tak for svar. 

Han har altid været sådan, ja. Han HADER sine tænder og har altid gjort det og han vil ferne ha hele lortet fjernet og få lavet nye. Tror lidt han "venter" på de bliver slemme for så at få dem fjernet. Ikke at det er en undlshdlbing men tænker det kan være grunden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2016

Junipige15

Men det er jo ikke gratis at få dem fjernet, bare fordi man ikke passer på dem? Hvad holder ham så tilbage for at gå i gang ved en tandlæge nu?

tænker at du må spørge han direkte hvorfor han ikke passer sine tænder, og så fortælle at du synes det er virkelig ulækkert og ikke vil kysse med ham eller andet såfremt han ikke vil børste dem. Men hvis han har været sådan fra start og aldrig børstet dem, tror jeg næppe han begynder på det. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg tror jeg tager en snak med ham og siger vi skal bestille en tid hos en professionel protese tandlæge også forhøre os om hans eventuelle muligheder for måske at få 4 nye tænder foran - jeg ved det er noget der virkelig går om på. 

Og nej det er ikke gratis men penge er ikke et problem. Han skal bare blice glad for sine tænder også følger vedligeholdelse automatisk med når han bliver glad 

Anmeld Citér

11. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg kunne ikke personligt være sammen med et menneske, som ikke varetog sin egen basale hygiejne. Jeg ville derfor se mig nødsaget til at tale med meget store bogstaver - og kunne ikke drømme om at være intim med ham, det ville jeg finde for ulækkert. 

Men... når et voksent menneske ikke magter helt grundlæggende personlig pleje, så tænker jeg at der stikker noget andet under. Det er jo ikke fordi han glemmer det/ikke tænker over det, for du skriver jo at du minder ham på det, men at hans fortsat nægter...

Så jeg ville forsøge at snakke med ham om, hvad der egentlig er galt. Hvor i hans liv slår tingene så meget fejl, at han finder det hensigtsmæssigt at undlade at pleje sig selv? Og hvorfor er han ikke interesseret i at fremstå "lækker" overfor dig? Forstår han godt hvad det kan ende med at koste, hvis hele munden rådner? Osv. osv. osv...

Jeg ville ikke acceptere at det fortsatte. Held og lykke.

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder så vil min kæreste fandeme ikke børste tænder? Det har altid været sådan men kæft hvor det generer mig! Det er jo røv klamt.. Især fordi han ryger.  Kunne brække mig.. 

Han tænker bare ikke over det - hvordan får jeg ham til det? Når jeg står og børster siger jeg det til ham men han gør det ikke?

Min kæreste ryger også og børster sjældent tænder men jeg siger hård og kontant til ham jeg gider sku ikke kysse med en der stinker så klamt 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Rauw

Er der ikke også noget med at dårlig mundhyggiegne kan give dårligt hjerte og en række andre dårlige ting? Eller er det hos hunde? 

Anmeld Citér

11. marts 2016

LouiseLu

Det lyder til at blive en dyr tandlægeregning på et tidspunkt... Håber ikke fællesøkonomien rammes. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tror jeg tager en snak med ham og siger vi skal bestille en tid hos en professionel protese tandlæge også forhøre os om hans eventuelle muligheder for måske at få 4 nye tænder foran - jeg ved det er noget der virkelig går om på. 

Og nej det er ikke gratis men penge er ikke et problem. Han skal bare blice glad for sine tænder også følger vedligeholdelse automatisk med når han bliver glad 

Jeg synes du selv har det bedste råd. Jeg kunne ikke finde på at nægte kys og sex. Helt ærligt, det synes jeg ikke hører nogen steder hjemme at gå og 'straffe' og opdrage. Det er jo ikke en hund. Du ved jo, hvad det bunder i og kan derfor tage snakken. Ikke påtale, men en snak om, hvordan I får løst problemet.

Brug ord og tal pænt. Jeg synes han er heldig at have en forstående kæreste som dig.

Anmeld Citér

11. marts 2016

klmf

Et enkelt implantat med opboring i kæben kostede 16000 for mig. Det var forudgået af forsøg på at redde den med rodbehandling og krone,  så alt i alt ender den ene tand nok på 20-22.000. Det kan han så gange med alle dem, der rådner for ham. Hvis han gerne vil have dem skiftet fordi han ikke kan lide sine tænder, skal I i hvert fald tænke over økonomien i det. De fleste tandlæger er søde til afdragsordning,  men her taler vi i værste fald om plus 150.000 kroner og det er alligevel en sjat penge for de fleste. 

Håber I finder en måde at snakke sammen om det på. Måske det økonomiske aspekt kan være en indgangsvinkel til en ordentlig snak. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

ESV

Rauw skriver:

Er der ikke også noget med at dårlig mundhyggiegne kan give dårligt hjerte og en række andre dårlige ting? Eller er det hos hunde? 

Nej nej dårlig tandhygiejne kan give nogle frygtelige hjerteproblemer mvh hjerte sygeplejersken 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.