Min kæreste har været 'utro'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2016

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg hvade kysset med en fyr. Mens min kæreste var ude og sejle i 3mdr. Min kæreste og jeg aftalte inden han tog afsted at hvis vil slå op /utroskab. Skulle vi vente til HAN KOM hjem. Da han ikke vil ha det skulle gå udover hans arbejde  (haven gør en skøre nogle gang) jeg fortalte en veninde om det... det skulle aldrig hvade gjort. Hun skrev det til min kæreste.... kysset var ikke noget for mig. En ven havde misforstået situation min kæreste blev så ked af det at han kunne ikke gør sit arbejde. De sendt fra ham hjem. Som virkelig ikke er godt... så jeg vil sige du skal snakke med din kæreste om det. Den pige som jeg troede var en veninde. Kunne åbenbart lide min kæreste 

Vi er samme endnu 9 år 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
God-mor skriver:

Vi mennesker er jo vidt forskellige heldigvis, og en god veninde fortæller i min verden ikke altid alt. Det er ikke en løgn at tie, men blot at undlade at smadre en familie og gøre sin veninde unødigt såret. Jeg anser mig selv for værende en god veninde, men hvis jeg havde en viden om at en veninindes mand havde haft et enkelt sidespring, og havde jeg en veninde som i øvrigt var rimelig glad og tilfreds, så havde jeg da ikke fortalt hende det. 

Nu var/er hun jo ikke rimeligt glad og tilfreds i forvejen. Uanset hvad, så er der ting, jeg gerne fortier for dem, jeg holder af, og ting, jeg ikke ville tie om. Stoffer og dele-sex med en prostitueret er i min verden så mange galakser væk fra, hvad jeg kunne leve med, min mand - og faderen til mine børn - foretog sig, at det ville ændre mit syn på ham som person. Det ved mine veninder, og jeg ville blive uendeligt såret og vred, hvis jeg senere fandt ud af, at de havde holdt noget så vigtigt skjult for mig. Om så i den bedste mening. 

Jeg synes, det er min ret at vide, om min mand er én, der kan foretage sig noget så grundlæggende forkert i forhold til de værdier, han og jeg deler - og det ville være et dobbelt tillidsbrud, hvis en veninde ovenikøbet sad inde med den viden uden at sige noget. 

Når TS og manden så tilmed i forvejen står i et vadested og har en længerevarende krise i forholdet, er der kun yderligere grund til at fortælle hende sandheden, så hun har et "velinformeret" grundlag at kunne træffe beslutninger om fremtiden ud fra. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

ekebiv

God-mor skriver:

Jeg anser bestemt ikke mig selv for at være konfliktsky, og nej jeg er naturligvis ikke Gud og herre over andres følelser. Men vi alle er mennesker, og begår mennesker fejl? Ja naturligvis gør de det. Det som denne mand har gjort er dybt forkert, men han har altså ikke slået nogen ihjel. Han har begået en fejl, en kæmpe fejl og det er virkelig synd for den vragede kvinde, MEN hvorfor skal folk udefra komme og fortælle kvinden om mandens gøren og laden, det er sket en enkel gang. Jeg lever ikke efter hellere at ville såres af sandheden end glædes af løgnen. 

I min omgangskreds er vi meget rummelige heldigvis for det, og mine venner ved naturligvis hvor de har mig. Men jeg bliver ikke høj af andres ulykke. 

God dag

Det har da INTET at høre med at blive høj af andres ulykke!! Synes det er en ret ucharmerende kommentar.

Hvordan kan du vide det kun er sket den ene gang? Hvordan ved du at det ikke er noget der foregår med jævne mellemrum? 

Er dybt chokeret over at du ville lade en veninde sidde og kvidre løs om parforhold osv mens du ville kunne sidde med viden om stoffer og blowjobs af en prostitueret 

Anmeld Citér

6. marts 2016

God-mor

Mor og meget mere skriver:

Nu var/er hun jo ikke rimeligt glad og tilfreds i forvejen. Uanset hvad, så er der ting, jeg gerne fortier for dem, jeg holder af, og ting, jeg ikke ville tie om. Stoffer og dele-sex med en prostitueret er i min verden så mange galakser væk fra, hvad jeg kunne leve med, min mand - og faderen til mine børn - foretog sig, at det ville ændre mit syn på ham som person. Det ved mine veninder, og jeg ville blive uendeligt såret og vred, hvis jeg senere fandt ud af, at de havde holdt noget så vigtigt skjult for mig. Om så i den bedste mening. 

Jeg synes, det er min ret at vide, om min mand er én, der kan foretage sig noget så grundlæggende forkert i forhold til de værdier, han og jeg deler - og det ville være et dobbelt tillidsbrud, hvis en veninde ovenikøbet sad inde med den viden uden at sige noget. 

Når TS og manden så tilmed i forvejen står i et vadested og har en længerevarende krise i forholdet, er der kun yderligere grund til at fortælle hende sandheden, så hun har et "velinformeret" grundlag at kunne træffe beslutninger om fremtiden ud fra. 

Jeg læser ikke at TS er ulykkelig i sit parforhold, men at de har en lille krise som så mange andre parforhold også fra tid til anden vil opleve. Jeg har dyb respekt for at nogle mennesker gerne vil vide alt om deres partner, også deres meget uheldige eskapader. Men jeg ville selv tænke mig yderst grundigt om inden jeg fortalte hvad jeg vidste, når det kan ødelægge så meget som det kan i dette tilfælde. En familie. Jeg syntes også der er forskel på at det er et enkeltstående tilfælde og så en meget lang affære. Jeg kunne ikke være vidne til en årelang affære uden at fortælle det. Men hvis min mand falder i en enkel gang, så ville jeg ikke vide det om vi havde en lille krise eller ej. Og hvis jeg skulle vide det, skulle det komme fra min mands mund og ikke en venindes. Jeg er herinde meget alene om dette synspunkt kan jeg fornemme, men jeg er nok også bare lidt af den holdning generelt af hvad du ikke ved har du ikke ondt af, og sådan har jeg det også i forhold til mig selv. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

God-mor

ekebiv skriver:

Det har da INTET at høre med at blive høj af andres ulykke!! Synes det er en ret ucharmerende kommentar.

Hvordan kan du vide det kun er sket den ene gang? Hvordan ved du at det ikke er noget der foregår med jævne mellemrum? 

Er dybt chokeret over at du ville lade en veninde sidde og kvidre løs om parforhold osv mens du ville kunne sidde med viden om stoffer og blowjobs af en prostitueret 

Du behøver ikke understrege din holdning ved at lave en bræksmiley. Har vi ikke plads herinde til at have forskellige holdninger og grænser?

Anmeld Citér

6. marts 2016

ekebiv

God-mor skriver:

Du behøver ikke understrege din holdning ved at lave en bræksmiley. Har vi ikke plads herinde til at have forskellige holdninger og grænser?

Det skulle heller ikke have været en bræk smiley men en

Anmeld Citér

6. marts 2016

Mom

Profilbillede for Mom

For mig ville der ikke herske tvivl, jeg ville ikke kunne leve sammen med en mand som behandlede mig så respektløst, og når den ene er utro, er det for mig en yderst respektløs handling. Og det ville i og for sig være lige meget om det handlede om samleje eller oral sex, og om det var en kollega, eller en betalt pige.

Det er ikke den partner som vælger at gå fordi den anden har været utro der splitter familien ad, den har den utro partner allerede gjort med sin handling.

Anmeld Citér

6. marts 2016

Tine B

God-mor skriver:

Det er da en rigtig dårlig ven din kæreste har at han fortæller din veninde det, og efter min mening også dårlig stil af din veninde at fortælle dig det. Nogle gange skal man bare tie stille, hvis det man kommer med er ødelæggende for en hel familie. Din kæreste har uden tvivl dummet sig helt klokke klart !!! Men at splitte en familie op pga det, havde jeg ikke valgt. Ikke hvis du elsker ham. Tillid kan bygges op i mange tilfælde. Konfronter ham naturligvis og se hvad han siger. Når det så er sagt så håber jeg ikke han ønsker at være venner med sådan mand, der stikker sine kammerater i ryggen. 

Når det kommer til utroskab er det ALDRIG dårlig stil at fortælle den uvidende partner om det, uanset hvem man er... 

Man burde have så meget respekt for sin partner, at man selv fortæller det hvis man dummer sig og jeg kan ALDRIG have ondt af en person der har været utro.. Man må simpelthen tage sig sammen.. SÅ svært er det bare ikke, at være et menneske man skulle forestille at være i et kærligt forhold med, tro... 

Anmeld Citér

6. marts 2016

God-mor

Tine B skriver:

Når det kommer til utroskab er det ALDRIG dårlig stil at fortælle den uvidende partner om det, uanset hvem man er... 

Man burde have så meget respekt for sin partner, at man selv fortæller det hvis man dummer sig og jeg kan ALDRIG have ondt af en person der har været utro.. Man må simpelthen tage sig sammen.. SÅ svært er det bare ikke, at være et menneske man skulle forestille at være i et kærligt forhold med, tro... 

Det er jo din mening, som du er i din gode ret til at have, og jeg forstår faktisk godt din pointe. Men jeg mener ikke det er så sort/hvidt. Der er mange andre ting, som er værre end et enkelt sidespring i min verden, og kærlighed og sex kan godt adskilles. Så hvis en mand eller kvinde i et fast parforhold dummer sig i et svagt øjeblik en gang og der intet er i det, så er det bare ikke altid nødvendigt at løbe over til vedkommendes partner og sladre, for hvem siger personen ønsker at vide det og hvad gavner det? Hvem gavner det? Hvorfor skal vi altid blande os i andre menneskers sager. I visse tilfælde ville jeg også fortælle min viden omkring et sidespring, men man må jo tage udgangspunkt i den enkelte situation. Men vi ser jo bare tingene igennem forskellige briller, og det er da dejligt vi alle ikke tænker ens :-)

Anmeld Citér

6. marts 2016

Tine B

God-mor skriver:

Det er jo din mening, som du er i din gode ret til at have, og jeg forstår faktisk godt din pointe. Men jeg mener ikke det er så sort/hvidt. Der er mange andre ting, som er værre end et enkelt sidespring i min verden, og kærlighed og sex kan godt adskilles. Så hvis en mand eller kvinde i et fast parforhold dummer sig i et svagt øjeblik en gang og der intet er i det, så er det bare ikke altid nødvendigt at løbe over til vedkommendes partner og sladre, for hvem siger personen ønsker at vide det og hvad gavner det? Hvem gavner det? Hvorfor skal vi altid blande os i andre menneskers sager. I visse tilfælde ville jeg også fortælle min viden omkring et sidespring, men man må jo tage udgangspunkt i den enkelte situation. Men vi ser jo bare tingene igennem forskellige briller, og det er da dejligt vi alle ikke tænker ens :-)

Jeg kan slet, slet ikke sætte mig ind i, at fordi DU har det sådan, at din mand gerne må knalde udenom uden du ved det, så må dine veninders mænd også? 

Hvis min mand var sammen med en anden, ville det være slut.. Det ville simpelthen være for stort et tillidsbrud og jeg ville aldrig nogensinde kunne se på ham, på samme måde igen.. Og det ville være endnu værre, hvis jeg først fandt ud af det flere år efter OG ovenikøbet fandt ud af, at min såkaldte veninde havde vidst det hele tiden uden at sige det til mig?! 

Måske gavner det ingen og ødelægger alt, men det skulle man have tænkt på INDEN man var sammen med en anden.. 

Lige med utroskab, mener jeg at det rent faktisk er MEGET sort/hvidt.. 

Man kan holde sine kønsdele til den person man skulle forestille at elske.. Og hvis det er meget svært for en, så skylder man den anden person at respekterer dem så meget, at man selv fortæller dem det, umiddelbart efter det er sket.. Eller før, hvis det er tilfældet.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.