God-mor skriver:
Vi mennesker er jo vidt forskellige heldigvis, og en god veninde fortæller i min verden ikke altid alt. Det er ikke en løgn at tie, men blot at undlade at smadre en familie og gøre sin veninde unødigt såret. Jeg anser mig selv for værende en god veninde, men hvis jeg havde en viden om at en veninindes mand havde haft et enkelt sidespring, og havde jeg en veninde som i øvrigt var rimelig glad og tilfreds, så havde jeg da ikke fortalt hende det.
Nu var/er hun jo ikke rimeligt glad og tilfreds i forvejen. Uanset hvad, så er der ting, jeg gerne fortier for dem, jeg holder af, og ting, jeg ikke ville tie om. Stoffer og dele-sex med en prostitueret er i min verden så mange galakser væk fra, hvad jeg kunne leve med, min mand - og faderen til mine børn - foretog sig, at det ville ændre mit syn på ham som person. Det ved mine veninder, og jeg ville blive uendeligt såret og vred, hvis jeg senere fandt ud af, at de havde holdt noget så vigtigt skjult for mig. Om så i den bedste mening.
Jeg synes, det er min ret at vide, om min mand er én, der kan foretage sig noget så grundlæggende forkert i forhold til de værdier, han og jeg deler - og det ville være et dobbelt tillidsbrud, hvis en veninde ovenikøbet sad inde med den viden uden at sige noget.
Når TS og manden så tilmed i forvejen står i et vadested og har en længerevarende krise i forholdet, er der kun yderligere grund til at fortælle hende sandheden, så hun har et "velinformeret" grundlag at kunne træffe beslutninger om fremtiden ud fra.
Anmeld
Citér