Min kæreste har været 'utro'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2016

God-mor

Tine B skriver:

Jeg kan slet, slet ikke sætte mig ind i, at fordi DU har det sådan, at din mand gerne må knalde udenom uden du ved det, så må dine veninders mænd også? 

Hvis min mand var sammen med en anden, ville det være slut.. Det ville simpelthen være for stort et tillidsbrud og jeg ville aldrig nogensinde kunne se på ham, på samme måde igen.. Og det ville være endnu værre, hvis jeg først fandt ud af det flere år efter OG ovenikøbet fandt ud af, at min såkaldte veninde havde vidst det hele tiden uden at sige det til mig?! 

Måske gavner det ingen og ødelægger alt, men det skulle man have tænkt på INDEN man var sammen med en anden.. 

Lige med utroskab, mener jeg at det rent faktisk er MEGET sort/hvidt.. 

Man kan holde sine kønsdele til den person man skulle forestille at elske.. Og hvis det er meget svært for en, så skylder man den anden person at respekterer dem så meget, at man selv fortæller dem det, umiddelbart efter det er sket.. Eller før, hvis det er tilfældet.. 

Du tolker jo det jeg skriver som du selv vil, og lægger mig ord i munden. Orker faktisk ikke og svarer på det du skriver, fordi du vil ikke prøve at forstå hvad hvad min pointe er. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2016

Benjamins'mor

God-mor skriver:

Det er jo din mening, som du er i din gode ret til at have, og jeg forstår faktisk godt din pointe. Men jeg mener ikke det er så sort/hvidt. Der er mange andre ting, som er værre end et enkelt sidespring i min verden, og kærlighed og sex kan godt adskilles. Så hvis en mand eller kvinde i et fast parforhold dummer sig i et svagt øjeblik en gang og der intet er i det, så er det bare ikke altid nødvendigt at løbe over til vedkommendes partner og sladre, for hvem siger personen ønsker at vide det og hvad gavner det? Hvem gavner det? Hvorfor skal vi altid blande os i andre menneskers sager. I visse tilfælde ville jeg også fortælle min viden omkring et sidespring, men man må jo tage udgangspunkt i den enkelte situation. Men vi ser jo bare tingene igennem forskellige briller, og det er da dejligt vi alle ikke tænker ens :-)

Jeg mener så at hvis man er utro, også selvom det et en engangs ting, og man ikke vil have det videre, så skal man holde det for sig selv. Meget muligt at du synes vennen er en mega dårlig ven, men TS kæreste har vidst at TS er veninder med hans søster, så jeg vil mene at i lige netop dette tilfælde er han 100% selv skyld i det. 

Men om igen, måske var det det han ønskede. Måske ville han gerne at TS skulle vide det, men ikke havde nosser nok til selv at sige det. 

Og lige for at gøre det helt klart, så er jeg af den holdning at man siger det, hvis det er en man kender. Hvis en af mine venner vidste min kæreste var mig utro, så ville jeg godt nok blive skuffet over ikke at få det afvide. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Tine B

God-mor skriver:

Du tolker jo det jeg skriver som du selv vil, og lægger mig ord i munden. Orker faktisk ikke og svarer på det du skriver, fordi du vil ikke prøve at forstå hvad hvad min pointe er. 

Hvor lægger jeg ordene i munden på dig?

Og nej, det har intet at gøre med at jeg ikke vil forstå din pointe.. 
Det har noget at gøre med, at jeg slet, slet ikke KAN forstå den, fordi det ligger SÅ langt fra min egen opfattelse.. Og jeg vidste slet ikke at, man kunne have disse holdninger omkring andre menneskers liv.. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

God-mor

Benjamins'mor skriver:

Jeg mener så at hvis man er utro, også selvom det et en engangs ting, og man ikke vil have det videre, så skal man holde det for sig selv. Meget muligt at du synes vennen er en mega dårlig ven, men TS kæreste har vidst at TS er veninder med hans søster, så jeg vil mene at i lige netop dette tilfælde er han 100% selv skyld i det. 

Men om igen, måske var det det han ønskede. Måske ville han gerne at TS skulle vide det, men ikke havde nosser nok til selv at sige det. 

Og lige for at gøre det helt klart, så er jeg af den holdning at man siger det, hvis det er en man kender. Hvis en af mine venner vidste min kæreste var mig utro, så ville jeg godt nok blive skuffet over ikke at få det afvide. 

Er fuldstændig enig i, at det er dumt at fortælle videre til at starte med, hvis han havde brug for at fortælle nogen det, så burde han selvfølgelig have fortalt sin kæreste det. Så langt er jeg 100 % enig, men mener alligevel at en loyal ven ikke burde gå videre med sådan en viden. Så burde han have fortalt sin ven, at han ikke kunne holde tæt med sådan en hemmelighed og forslået hans ven selv at fortælle sin kæreste det. Man går ikke bag om ryggen på sin ven på den måde uden lige at fortælle ham at man ikke vil respektere at have sådan en viden, uden det kommer frem i lyset. Så havde manden selv en chance for at fortælle sin kæreste det først, også selvom han ikke havde gjort det i første omgang. Det må da være det bedste for alle parter, ikke at skulle høre sådan noget ude i byen af en veninde. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Benjamins'mor

God-mor skriver:

Er fuldstændig enig i, at det er dumt at fortælle videre til at starte med, hvis han havde brug for at fortælle nogen det, så burde han selvfølgelig have fortalt sin kæreste det. Så langt er jeg 100 % enig, men mener alligevel at en loyal ven ikke burde gå videre med sådan en viden. Så burde han have fortalt sin ven, at han ikke kunne holde tæt med sådan en hemmelighed og forslået hans ven selv at fortælle sin kæreste det. Man går ikke bag om ryggen på sin ven på den måde uden lige at fortælle ham at man ikke vil respektere at have sådan en viden, uden det kommer frem i lyset. Så havde manden selv en chance for at fortælle sin kæreste det først, også selvom han ikke havde gjort det i første omgang. Det må da være det bedste for alle parter, ikke at skulle høre sådan noget ude i byen af en veninde. 

Men igen, vi har ikke fået ret meget info, og kan jo også være vennen ikke har delt alt med sin søster. Det kan jo være at han rent faktisk havde sagt at han skulle fortælle sin kæreste det, og derefter så har valgt at sige det til sin søster. Det vides ikke. 

Uanset ville jeg ikke dømme ham som en dårlig ven. TS kæreste er en dårlig ven, for overhovedet at sætte sin ven i sådan en situation. Hvis en af mine venner fortalte mig at vedkommende havde været sin kæreste utro, så ville jeg godt nok have det dårlig med at gå rundt med den viden. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

God-mor

Tine B skriver:

Hvor lægger jeg ordene i munden på dig?

Og nej, det har intet at gøre med at jeg ikke vil forstå din pointe.. 
Det har noget at gøre med, at jeg slet, slet ikke KAN forstå den, fordi det ligger SÅ langt fra min egen opfattelse.. Og jeg vidste slet ikke at, man kunne have disse holdninger omkring andre menneskers liv.. 

Du skriver, at jeg synes det er helt OK, hvis min mand knalder uden om og det samme, synes jeg det er at mine veninders mænd gør. Nej jeg gør da ej, det er et tillidsbrud. Men jeg vil sku hellere høre det fra min mands mund end fra en venindes. Jeg stoler faktisk på, at HVIS det skete for min mand ville han fortælle mig det, hvis han mente det var det bedste for mig at vide det. Men hvis det var gjort i et øjebliks fuldstændig ubetænksomhed så mener jeg ikke det er en viden jeg har behov for. Derudover så kommer det an på omstændighederne om jeg ville sige det til en ven, som skrevet så havde jeg ikke fortiet en længere affære, men et sidespring EN gang er ikke nok til at jeg ville gribe røret og ringe til min ven og ødelægge en hel familie fordi jeg føler behov for at fortælle det. Jeg synes virkelig ikke det ALTID er bedst at sige sådan noget videre. Og nej jeg er ikke en egoistisk kælling overhovedet, men jeg anerkender at vi er mennesker på godt og ondt. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Tine B

God-mor skriver:

Du skriver, at jeg synes det er helt OK, hvis min mand knalder uden om og det samme, synes jeg det er at mine veninders mænd gør. Nej jeg gør da ej, det er et tillidsbrud. Men jeg vil sku hellere høre det fra min mands mund end fra en venindes. Jeg stoler faktisk på, at HVIS det skete for min mand ville han fortælle mig det, hvis han mente det var det bedste for mig at vide det. Men hvis det var gjort i et øjebliks fuldstændig ubetænksomhed så mener jeg ikke det er en viden jeg har behov for. Derudover så kommer det an på omstændighederne om jeg ville sige det til en ven, som skrevet så havde jeg ikke fortiet en længere affære, men et sidespring EN gang er ikke nok til at jeg ville gribe røret og ringe til min ven og ødelægge en hel familie fordi jeg føler behov for at fortælle det. Jeg synes virkelig ikke det ALTID er bedst at sige sådan noget videre. Og nej jeg er ikke en egoistisk kælling overhovedet, men jeg anerkender at vi er mennesker på godt og ondt. 

Fint nok.. Jeg opfattede/opfatter det bare som om, at fordi du kan tilgive et enkelt sidespring og ikke nødvendigvis behøver få det at vide, hvis din mand ikke vil sige det til dig, ville det samme gælde for dine veninder... Ked af hvis det er forkert opfattet.. 

For mit vedkommende, ville du ødelægge mig endnu mere, hvis du var in veninde og havde fortiet det for mig.. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

God-mor

Tine B skriver:

Fint nok.. Jeg opfattede/opfatter det bare som om, at fordi du kan tilgive et enkelt sidespring og ikke nødvendigvis behøver få det at vide, hvis din mand ikke vil sige det til dig, ville det samme gælde for dine veninder... Ked af hvis det er forkert opfattet.. 

For mit vedkommende, ville du ødelægge mig endnu mere, hvis du var in veninde og havde fortiet det for mig.. 

Men hvis nu du var min gode veninde, ville jeg højst sandsynligt også kende dig godt nok til at vide, at det er din holdning. Jeg har måske bare en helt anden omgangskreds hvor holdningen til sådanne ting er lidt anderledes. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Sprit25

Tine B skriver:

Jeg har stået i en situation hvor min gode kammerats kæreste var utro med en af mine andre venner. 

Der fik hun to dage til selv at kæft op. Siden har min kammerat fortalt han var glad for hun fortalte det. For mig handler det om respekt. Og endnu mere ville jeg ikke fortælle min veninde det på en cafe, men mere personligt sted. 

Derudover er stoffer og ludere så langt fra mig og mit menneSkesyn at han ville ryge ud. Jeg kan tilgive mig og ville også kunne tilgive utroskab med en trunte fra byen men ikke med en luder. 

Forskellen for mig er at luderen er aktivt opsøgt og jeg ville kunne leve en illusion om at trunten i byen vitterligt var et uheld

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.