Min kæreste har været 'utro'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2016

Diosa85

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Ikke helt korrekt. Herpes kan eksempelvis smitte oralt... principielt kan aids også, hvis man fx har en lille rift eller lignende...

Så skal begge have en lille rift, hun i munden og ham på kønsdelene da hiv ikk smitter via spyt, men derimod gennem blod, skedesekret, sæd og modermælk. HIV skal direkte i blodbanen for at smitte.

HIV er en forfærdelig men også meget misforstået sygdom,

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2016

Patriark

Christine skriver:

Jeg er helt uenig. Jeg synes faktisk det er endnu værre at det er en prostitueret, for det fortæller meget om det menneskesyn og værdier han (ikke) har.

Og så ville jeg i øvrigt bekymre mig meget lidt om AIDS i den situation der. Men man ved jo aldrig, og slet ikke hvad han ellers går og laver som man kan få HIV af.

Hvis man frygter Aids, pga. oralsex, så skal man nok til at komme videre fra 80'erne.

Anmeld Citér

6. marts 2016

A.n.onym.

Jeg synes, at dét at din kæreste har fået oralsex én gang, endda af en han ikke har haft et forhold til, ville i min verden ikke være nok til, at jeg ville undvære mine børn flere dage hver uge, skulle dele dem i jul og pinse og så videre - og vigtigst af alt, de skulle undvære jer - jeg synes det er et mega tillidsbrud og jeg ville da klart grave i om det var det eneste han har lavet, men jeg synes et eller andet sted bare at folk idag giver for hurtigt op - man skylder virkelig sine børn at kæmpe med alt hvad der kæmpes kan, for ikke at de skal opleve dét at miste deres tryghed. Jeg synes da helt sikkert at du skal tage noget tid hos dine forældre og det vil bestemt også tage tid at komme sig, ift. At stole på ham igen, men med al respekt og det er virkelig ment på den bedste måde - jeg tror at du skal se på hvad det koster dine børn, at du tager en meget stor beslutning på baggrund af en ind til videre engangsforestilling. Jeg har selv været et sted hvor der var meget værre og jeg ved hvordan det er at blive svigtet, men er der det mindste at bygge videre på for jer, så ville jeg skide på principperne om aldrig at tilgive utroskab og så se mine børn i øjnene. Og så konfrontér manden - og hør ham hvad der gjorde at han gik med på sådan noget - det kan jo være at han har en forklaring. Held og lykke med det hele - 

Anmeld Citér

6. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Diosa85 skriver:

Så skal begge have en lille rift, hun i munden og ham på kønsdelene da hiv ikk smitter via spyt, men derimod gennem blod, skedesekret, sæd og modermælk. HIV skal direkte i blodbanen for at smitte.

HIV er en forfærdelig men også meget misforstået sygdom,

Helt enig - og det er ikke for at male fanden på væggen - men rent faktuelt er det nu stadig sådan det forholder sig.

Ligesom det jeg skrev med herpes, som også.potentielt smitter.

Når nu TS's mand har været har været hende utro med en prostitueret, tænker jeg ikke at det er meget at forlange at man går med livrem og seler.

Når man (som jeg) arbejder med mennesker der er i risiko for smitte, er det også helt kotume at man hellere tester en gang for meget...

Anmeld Citér

6. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Patriark skriver:

Hvis man frygter Aids, pga. oralsex, så skal man nok til at komme videre fra 80'erne.

Det er nok vigtigt at denne debat ikke drejes helt væk fra det oprindelige ...

Men -  uden som sådan at gå og "frygte aids grundet oralsex", mener jeg egentlig at det er almindeligt fornuftigt lige at blive tjekket for alle STD's efter såkaldt "risiko-adfærd".

Bare fordi man kan... og fordi TS's mand jo mildest talt ikke selv besidder megen dømmekraft...

Anmeld Citér

6. marts 2016

modesty

MommyK skriver:

Jeg synes, at dét at din kæreste har fået oralsex én gang, endda af en han ikke har haft et forhold til, ville i min verden ikke være nok til, at jeg ville undvære mine børn flere dage hver uge, skulle dele dem i jul og pinse og så videre - og vigtigst af alt, de skulle undvære jer - jeg synes det er et mega tillidsbrud og jeg ville da klart grave i om det var det eneste han har lavet, men jeg synes et eller andet sted bare at folk idag giver for hurtigt op - man skylder virkelig sine børn at kæmpe med alt hvad der kæmpes kan, for ikke at de skal opleve dét at miste deres tryghed. Jeg synes da helt sikkert at du skal tage noget tid hos dine forældre og det vil bestemt også tage tid at komme sig, ift. At stole på ham igen, men med al respekt og det er virkelig ment på den bedste måde - jeg tror at du skal se på hvad det koster dine børn, at du tager en meget stor beslutning på baggrund af en ind til videre engangsforestilling. Jeg har selv været et sted hvor der var meget værre og jeg ved hvordan det er at blive svigtet, men er der det mindste at bygge videre på for jer, så ville jeg skide på principperne om aldrig at tilgive utroskab og så se mine børn i øjnene. Og så konfrontér manden - og hør ham hvad der gjorde at han gik med på sådan noget - det kan jo være at han har en forklaring. Held og lykke med det hele - 

Helt enig. Ja, det ER et tillidsbrud og et svigt. Men det var en engangsting en vild, uansvarlig nat i byen, ikke et overlagt, længere forløb.

Det er menneskeligt at fejle og jeg vil faktisk mene at det er egoistisk at lade en fejl som denne splitte en familie ad. Ikke at hans handling ikke er egoistisk, men nogle gange må den ene part i et forhold tage ansvar når den anden ikke kan.

Anmeld Citér

6. marts 2016

Diosa85

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Helt enig - og det er ikke for at male fanden på væggen - men rent faktuelt er det nu stadig sådan det forholder sig.

Ligesom det jeg skrev med herpes, som også.potentielt smitter.

Når nu TS's mand har været har været hende utro med en prostitueret, tænker jeg ikke at det er meget at forlange at man går med livrem og seler.

Når man (som jeg) arbejder med mennesker der er i risiko for smitte, er det også helt kotume at man hellere tester en gang for meget...

Helt enig. Ville selv forlange det, men som jeg også skrev, så var det ligeså meget af "straf". 

var også mere fordi der blev skrevet i tidligere indlæg "få ham tjekket for aids, hiv og alle mulige klamme sygdomme". Som om at han havde haft sex med den prostituerede. Det er stadig "kun" oralsex. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Diosa85

modesty skriver:

Helt enig. Ja, det ER et tillidsbrud og et svigt. Men det var en engangsting en vild, uansvarlig nat i byen, ikke et overlagt, længere forløb.

Det er menneskeligt at fejle og jeg vil faktisk mene at det er egoistisk at lade en fejl som denne splitte en familie ad. Ikke at hans handling ikke er egoistisk, men nogle gange må den ene part i et forhold tage ansvar når den anden ikke kan.

Det er jeg på ingen måde enig i. Ved ikke om i har oplevet utroskab på egen krop. 

Selvom det kun er 1 gang efter en vild og uheldig bytur og han ikk havde følelser med i det osv. Så gør det afsindig ondt. Jeg oplevede det selv i sommeren 2014, næsten 2 år siden. Og jeg har stadig ikke tilgivet det og kommer heller aldrig til det hvilket betyder at vi ikke er sammen mere selvom vi har en søn på 7 måneder. 

Man (jeg) får et meget anderledes syn på manden ved sådan et brud. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

A.n.onym.

Det er jeg på ingen måde enig i. Ved ikke om i har oplevet utroskab på egen krop. 

Selvom det kun er 1 gang efter en vild og uheldig bytur og han ikk havde følelser med i det osv. Så gør det afsindig ondt. Jeg oplevede det selv i sommeren 2014, næsten 2 år siden. Og jeg har stadig ikke tilgivet det og kommer heller aldrig til det hvilket betyder at vi ikke er sammen mere selvom vi har en søn på 7 måneder. 

Man (jeg) får et meget anderledes syn på manden ved sådan et brud. 

Jeg har prøvet noget der var meget mere omfattende - det lykkedes for os at komme ud på den anden side, med et bedre forhold - trods mange op og nedture - men det er ikke for alle, hvis ikke man kan leve med det, skal man selvfølgelig lade være - men jeg synes at man skylder sine børn at prøve, som du garanteret også har gjort. Det er benhårdt og det er ikke sikkert det lykkes - jeg vil bare håbe at TS ikke handler overilet og at hun giver det tid 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Helt umiddelbart og uden at have været der selv, så ville tanken om min mand med en prostitueret være værre og vække langt mere væmmelse, end hvis han havde haft sex med en lækker pige, han mødte i byen eller kendte fra jobbet. At "falde i", fordi man får et frækt tilbud, kan jeg sætte mig ind i. Men at deles med vennerne om en købt pige, som om det var en pizza eller en flaske sprut, de splejsede om, er så fjernt fra mine værdier, at jeg ikke tror, jeg kunne tilgive. 

Det handler selvfølgelig om éns syn på prostitution og på, om man tror på, kvinden opfatter det som "sjov og ballade" og en god forretning at sutte den af på tre kammerater i træk. Personligt tror jeg ikke på det, og jeg væmmes ved tanken. Han er far til to piger - ikke en 17-årig, der er blevet lokket, og som ikke kan forventes at tænke nærmere over, hvorfor en kvinde tilbringer natten med at sælge blowjobs. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.