Anonym skriver:
Hvad er Jeres holdning til fællesspisning på en hverdag?
Den blev arrangeret på en hverdag (tirsdags for mit barns gruppes vedkommende), fra 17.30-20. Det er for forældre og søskende.
Vi deltager ikke og jeg fik et underligt blik fra et forældrepar da vi fortalte det.
Vores børn er 4,5 og 1,5 og vi spiser aftensmad allerede kl 17. Kl. 18 er begge børn i nattøjet og de bliver puttet 18.30. Senest 19.00 sover de. De står begge meget tidligt op, helt af sig selv og jeg ville ønske, at de sov længere, end til 5.30.
Derfor er tidspunktet 17.30-20 meget dumt.
Er vi virkeligt de eneste, som synes det?
Jeg kan sagens forstå dig noget af vejen, for hvis man har en rigtig go rutine hjemme, så skal man bestemt holde fast i den.
Men syntes måske det er lige "voldsomt" nok, at man en enkel dag, ikke kan tage til fælles spisning, i kunne jo komme kl 17.30 og så spise, og tage hjem igen kl 19, børste tænder, tisse af, nattøj på og så i seng.
Tror ikke det ville skade så meget, hvis barnet kom i seng en halv, til en hel time senere.
Men igen, hvis man som forældre ved, at det bare ødelægger alt i sit barns rutine, så er det da helt fair, at man så desværre må takke nej.