Fællesspisning i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2016

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Det ville aldrig ske i vores institution.  De vægter børns søvn over nærmest alt andet (integreret integrnstitution 0-6år) vores sommerfest holdes på en fredag fra 15-18 med spisning kl 16, der kan alle være med 

Og jeg ville aldrig selv deltage i lignende arrangementer på en hverdagsaftener.  

Søvn og sengetider er noget vi holder meget hårdt på hos os 

Fantastisk holdning og hvor er jeg glad for jeg ikke er den eneste, som ikke vil deltage til et arrangement, som slutter kl 20 på en hverdag. Vi bor desuden på landet og har 7 km til børnehaven. 

Den yngste starter i en integreret til maj og det er en institution hvor holdninger er som dem du beskriver. Vi glæder os!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2016

Fremad

SØS skriver:

Vil det sige at I takker nej til invitationer hos venner hvis maden ikke er på bordet 17.30?? 

Ja, til hverdag ja.... Og i weekender ferie, ber vi om det kan lade sig gøre at vi spiser på det tidspunkt... Kan det ikke giver vi den lille noget andet da han ikke kan eller skal vente 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Tin

Profilbillede for Tin
SØS skriver:

Jøsses - I og jeres børn kan nok klare at spise en anelse senere en enkelt dag! Til gengæld kunne I risikere at hygge jer med de andre børn og voksne.... Dælme svært at arrangere noget hygge for folk i dag...

Klap lige hesten....

Vores yngste er forholdsvis stor, 8 år.

Her er det ikke tidspunktet, men over hvor lang en periode. Han bliver simpelthen træt i hovedet hvis det strækker sig over mere end 3 timer, og ikke mindst hvis vi skal nå meget på den tid, så som spisning, leg mv. 

Og jo selvfølgelig skal vi være hjemme senest 20:30 på hverdage, men det plejer ikke at være et problem. 

Derudover synes JEG at der generelt er ALT for mange arrangementer i den forbindelse.  Ikke mindst fordi jeg bliver pålagt evt at tage mad med mv. Så skal ungerne medbringe noget, klædes ud, have gave med, et spil eller andet....helt ærligt...jeg orker det virkelig ikke.

Vi har en del skole børn,  og vi kan faktisk ikke bestille andet end at rende i skolen hver uge, men jeg vælger fra efter godt befindende. Jeg gør kun det,jeg selv finder overskud,tid og lyst til,  og er fuldstændig ligeglad med andres meninger...det er dog de færreste andre, der render til det vi gør..

Tilgengæld nyder jeg de få arrangementer vi så vælger at deltage i, og jeg deltager for børnenes skyld, ikke fordi jeg skal sidde og hygge mig med firs andre trætte forældre. Det er dahyggeligt at tale med dem, men vi er jo ikke perlevenner, bare fordi ungerne går i klasse sammen.

Så TSu skal da bare vælge det fra uden at blikke. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Mor1986

Anonym skriver:

Hvad er Jeres holdning til fællesspisning på en hverdag?

Den blev arrangeret på en hverdag (tirsdags for mit barns gruppes vedkommende), fra 17.30-20. Det er for forældre og søskende.

Vi deltager ikke og jeg fik et underligt blik fra et forældrepar da vi fortalte det.

Vores børn er 4,5 og 1,5 og vi spiser aftensmad allerede kl 17. Kl. 18 er begge børn i nattøjet og de bliver puttet 18.30. Senest 19.00 sover de. De står begge meget tidligt op, helt af sig selv og jeg ville ønske, at de sov længere, end til 5.30. 

Derfor er tidspunktet 17.30-20 meget dumt.

Er vi virkeligt de eneste, som synes det?

Vi har selv valgt fra fordi det har passet dårligt ind i hvordan vores hverdag er planlagt. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Vi har det ellers meget hyggeligt i vores omgangskreds, men vi har overhovedet ikke brug for noget om aftenen på hverdagene med to små børn. Vi deltager i arbejdsdag og til sommerfest, men det er også dét. 

Det ældste barn leger dagligt med børnene i landsbyen og opfylder sine sociale behøv mere end rigeligt. 

Jeg er også blevet allergisk overfor påtvungne legegrupper i skolen og er meget glad for den ældste var på efterskole sidste år og er nu startet på gymnasiet. 

Til fødselsdage inviterer vores pige præcist de børn hun har lyst til, både drenge og piger fra forskellige grupper da vi heller ikke vil tvinges til kun at invitere den gruppe hun går i. 

Det med din datters fødselsdag og jeres valg kan jeg ikke andet end ryste på hovedet af - mig, mig, mig!!! Trist.... 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Tin

Profilbillede for Tin
SØS skriver:

Det med din datters fødselsdag og jeres valg kan jeg ikke andet end ryste på hovedet af - mig, mig, mig!!! Trist.... 

Synes egentligt at det ville være mere trist hvis alle levede på bekostning af hvad andre ønskede.....det vil jeg kalde for et trist liv. Tænk sig at leve hele sit liv igennem andre.... 

Anmeld Citér

20. februar 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Tin skriver:

Synes egentligt at det ville være mere trist hvis alle levede på bekostning af hvad andre ønskede.....det vil jeg kalde for et trist liv. Tænk sig at leve hele sit liv igennem andre.... 

Det at indordne sig under nogle normer som fx. At man inviterer alle i en gruppe eller drenge/piger til en fødselsdag er dælme da ikke at "leve gennem andre" - det er at være ordentlig! 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Tin

Profilbillede for Tin
SØS skriver:

Det at indordne sig under nogle normer som fx. At man inviterer alle i en gruppe eller drenge/piger til en fødselsdag er dælme da ikke at "leve gennem andre" - det er at være ordentlig! 

Det er til dels rigtig ja, men hvorfor skal man altid gøre som flere tallet ønsker? Især hvis det ikke passer med egne normer.

Vi har da også haft inviteret andre til vores børnefødselsdag,  feks to fra parallel klassen eller 4 fra gymnastik holdet mv. Og det til trods for at klassens forældre ikke mener at man burde gøre det, fordi man derved plukker ud.

Og ja gu plukker man ud, men det gør jeg jo også når vi skal fejre bryllup, konfirmation mv. Jeg invitere dem vi vil se/fejre med, og ikke både grand fætter og tip tip olde mv eller søsters ex kæreste med børn.... Det gør vi jo hele livet: træffer valg, vælger til eller fra og forholder sig til konsekvenserne af vores valg. Det er jo en del af livet, uanset om naboen er enig eller ej.

Anmeld Citér

20. februar 2016

FrkGranger

SØS skriver:

Jøsses - I og jeres børn kan nok klare at spise en anelse senere en enkelt dag! Til gengæld kunne I risikere at hygge jer med de andre børn og voksne.... Dælme svært at arrangere noget hygge for folk i dag...

Det passer ikke at alle kan holde til at spise senere, her hjemme spiser vi kl 17 og hvis vi er ude, hvor maden ikke er klar, bliver min søn helt umulig. Derfor har jeg altid rugbrød, snacks osv med, hvilket jo så resultere i at han har spist sig mæt inden maden er klar 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg ville vælge at lade far blive hjemme med den lille og selv tage afsted med den store og være hjemme igen senest kvart i 7 så den store kunne komme i seng når det er fast sove tid der fungere bedst. på den måde kan den store også få lidt alenetid med mor og nå at spise og hygge med vennerne uden det tager overhånd og bliver for sent. sådan har vi i hvert fald gjort nogle gange og det fungere fint for alle

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.