Fællesspisning i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.527 visninger
46 svar
86 synes godt om
19. februar 2016

Anonym trådstarter

Hvad er Jeres holdning til fællesspisning på en hverdag?

Den blev arrangeret på en hverdag (tirsdags for mit barns gruppes vedkommende), fra 17.30-20. Det er for forældre og søskende.

Vi deltager ikke og jeg fik et underligt blik fra et forældrepar da vi fortalte det.

Vores børn er 4,5 og 1,5 og vi spiser aftensmad allerede kl 17. Kl. 18 er begge børn i nattøjet og de bliver puttet 18.30. Senest 19.00 sover de. De står begge meget tidligt op, helt af sig selv og jeg ville ønske, at de sov længere, end til 5.30. 

Derfor er tidspunktet 17.30-20 meget dumt.

Er vi virkeligt de eneste, som synes det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

I skal gøre hvad der passer bedst jer bedst. Vi vælger til og fra deltager i det vi gider og kan overskue. Og er totalt kold overfor det bør man, Ja og hvem siger så det.

Anmeld Citér

19. februar 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Den blev arrangeret på en hverdag (tirsdags for mit barns gruppes vedkommende), fra 17.30-20. Det er for forældre og søskende.

Vi deltager ikke og jeg fik et underligt blik fra et forældrepar da vi fortalte det.

Vores børn er 4,5 og 1,5 og vi spiser aftensmad allerede kl 17. Kl. 18 er begge børn i nattøjet og de bliver puttet 18.30. Senest 19.00 sover de. De står begge meget tidligt op, helt af sig selv og jeg ville ønske, at de sov længere, end til 5.30. 

Vi har været afsted alle 4 gange (2 gange i vs og 2 gange i bh), vi synes det er hyggeligt. 

Man skal selvfølgelig gøre som passer en bedst. Vi har dog den holdning at det kun er 1 gang om året hvert sted, så vi overlever det nok. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Fremad

Forstår dig godt, og nej du er ikke den eneste der har det sådan med tiden, og jeg ville heller ikke kunne deltage pga mit barns sove og spisevaner...

Anmeld Citér

19. februar 2016

Goggelogge

Vil det sige i aldrig er ude efter 17?

Anmeld Citér

20. februar 2016

Fremad

Goggelogge skriver:

Vi er hvis det er til spisning og 1730 senest bliver overholdt, derefter er det hjemad i seng... 

Er det langt væk og senere så nej så bliver vi hjemme når det er hverdag.. Weekend er ok, men samme ti g gælder mht spisning 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym trådstarter

Det er rigtigt. Når det er hverdag er vi altid hjemme senest 18.00. Børnene kan ikke hænge sammen hvis ikke de får deres søvn. 

I weekender er vi mere afslappet, men de kan ikke holde sig vågne længere, end 19.30-20. I lørdags havde vi gæster i forbindelse med Melodi Grandprix. Den lille blev puttet, som han plejer - kl 18.30 og den store var med og skulle se showet i fin tøj og med flot hår, ligesom gæsternes børn. 

Hun faldt i søvn i sofaen allerede ved melodi nr 3

Anmeld Citér

20. februar 2016

Sedigfor

Overhoved ikke, min datter kommer i seng 18:30 eller 19:00 og hun er ti mdr (:

Anmeld Citér

20. februar 2016

K&S

Anonym skriver:

Jeg synes, klokken 20 på en hverdag er for sent. Min søn sover også klokken 19, senest klokken 19.30. 

I vores børnehave er der sommerfest en gang om året med fællesspisning. Det er fra klokken 16 til senest klokken 19. Spisningen starter klokken 17, så alle har mulighed for at deltage uanset alder, sengetid m.m., og har man brug for at gå før, er der også forståelse for det. 

Vi er heldige at have den mulighed, at far kan blive hjemme med sønnen dagen efter, hvis han er for træt, men det er jo ikke alle, der har den mulighed :-) 

Anmeld Citér

20. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Altså vores børn står også op kl 5 og er senest i seng kl 19. 

Men derfor har vi været med til forskellige ting det var lidt senere alligevel. I behøver ikke blive helt til 20.00. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.