Fællesspisning i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2016

Bebsen

Anonym skriver:

Hvad er Jeres holdning til fællesspisning på en hverdag?

Den blev arrangeret på en hverdag (tirsdags for mit barns gruppes vedkommende), fra 17.30-20. Det er for forældre og søskende.

Vi deltager ikke og jeg fik et underligt blik fra et forældrepar da vi fortalte det.

Vores børn er 4,5 og 1,5 og vi spiser aftensmad allerede kl 17. Kl. 18 er begge børn i nattøjet og de bliver puttet 18.30. Senest 19.00 sover de. De står begge meget tidligt op, helt af sig selv og jeg ville ønske, at de sov længere, end til 5.30. 

Derfor er tidspunktet 17.30-20 meget dumt.

Er vi virkeligt de eneste, som synes det?

Min søns gruppes fællesspisninger foregår også på hverdage fra kl17.30 - bh'en skal jo lukke først, det fungerer ok og er altid hyggeligt. Min dreng står i øvrigt osse op kl5.30, bliver normalt puttet kl19, men enkelte udsving, enkelte dage sker der nu ikke noget ved, han står bare op kl5.30 næste morgen, som alle andre morgener  han ville i øvrigt være enormt ked af ikke at skulle med til fællesspisning! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Den blev arrangeret på en hverdag (tirsdags for mit barns gruppes vedkommende), fra 17.30-20. Det er for forældre og søskende.

Vi deltager ikke og jeg fik et underligt blik fra et forældrepar da vi fortalte det.

Vores børn er 4,5 og 1,5 og vi spiser aftensmad allerede kl 17. Kl. 18 er begge børn i nattøjet og de bliver puttet 18.30. Senest 19.00 sover de. De står begge meget tidligt op, helt af sig selv og jeg ville ønske, at de sov længere, end til 5.30. 

i skal gøre hvad passer jer bedst.

vi har nogen gange gjort det at vi er taget med og efter børnene har spist er vi taget hjem så de kom i seng nogenlunde som de plejer.

i vores institution er det dog altid en torsdag de holder det. Så vi har tit gjort det at en af os forældre har haft fri og det samme børnene dagen efter.

Anmeld Citér

20. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

De fleste forældre med almindelige fuldtidsjob har vel ikke megen mulighed for at deltage før efter kl. 17?

Jeg synes at det lyder hyggeligt og havde nok bare prøvet at springe rutinerne over en enkelt gang. Man kan jo evt. gå tidligt, eller man kan sige nej tak og være ligeglad med eventuelle holdninger fra andre... tænker dog at ungerne vil synes at det er sjovt at deltage sammen med alle de andre?

Anmeld Citér

20. februar 2016

FruStolpe

Det ville aldrig ske i vores institution.  De vægter børns søvn over nærmest alt andet (integreret integrnstitution 0-6år) vores sommerfest holdes på en fredag fra 15-18 med spisning kl 16, der kan alle være med 

Og jeg ville aldrig selv deltage i lignende arrangementer på en hverdagsaftener.  

Søvn og sengetider er noget vi holder meget hårdt på hos os 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Muffinmus

Tror vi har 3-4 fællesspisninger i børnehaven om året og vi kommer hver gang, næsten.

Tidspunkt er dog rykket til at slutte omkring kl 19, men før det, gik vi bare omkring 18.45. Og det gik fint��

Anmeld Citér

20. februar 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Jøsses - I og jeres børn kan nok klare at spise en anelse senere en enkelt dag! Til gengæld kunne I risikere at hygge jer med de andre børn og voksne.... Dælme svært at arrangere noget hygge for folk i dag...

Anmeld Citér

20. februar 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
ErDuHerIkkeSnart skriver:

De fleste forældre med almindelige fuldtidsjob har vel ikke megen mulighed for at deltage før efter kl. 17?

Jeg synes at det lyder hyggeligt og havde nok bare prøvet at springe rutinerne over en enkelt gang. Man kan jo evt. gå tidligt, eller man kan sige nej tak og være ligeglad med eventuelle holdninger fra andre... tænker dog at ungerne vil synes at det er sjovt at deltage sammen med alle de andre?

Præcis - at bede folk komme før kl. 17 er jo nærmest ikke muligt.

Anmeld Citér

20. februar 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
sscm skriver:

Vi er hvis det er til spisning og 1730 senest bliver overholdt, derefter er det hjemad i seng... 

Er det langt væk og senere så nej så bliver vi hjemme når det er hverdag.. Weekend er ok, men samme ti g gælder mht spisning 

Vil det sige at I takker nej til invitationer hos venner hvis maden ikke er på bordet 17.30?? 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Jøsses - I og jeres børn kan nok klare at spise en anelse senere en enkelt dag! Til gengæld kunne I risikere at hygge jer med de andre børn og voksne.... Dælme svært at arrangere noget hygge for folk i dag...

Vi har det ellers meget hyggeligt i vores omgangskreds, men vi har overhovedet ikke brug for noget om aftenen på hverdagene med to små børn. Vi deltager i arbejdsdag og til sommerfest, men det er også dét. 

Det ældste barn leger dagligt med børnene i landsbyen og opfylder sine sociale behøv mere end rigeligt. 

Jeg er også blevet allergisk overfor påtvungne legegrupper i skolen og er meget glad for den ældste var på efterskole sidste år og er nu startet på gymnasiet. 

Til fødselsdage inviterer vores pige præcist de børn hun har lyst til, både drenge og piger fra forskellige grupper da vi heller ikke vil tvinges til kun at invitere den gruppe hun går i. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Vil det sige at I takker nej til invitationer hos venner hvis maden ikke er på bordet 17.30?? 

Ja, det gør vi. Heldigvis er alle vores venner med børn og vi har meget tit gæster hjemme.

Den ældste pige kan godt vente til kl 18-18.30 i weekender. Den lille bliver tilbudt mad kl 17 (vi har altid rester af aftensmad i fryseren)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.