Fællesspisning i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2016

"Anarkisten"

SØS skriver:

Jøsses - I og jeres børn kan nok klare at spise en anelse senere en enkelt dag! Til gengæld kunne I risikere at hygge jer med de andre børn og voksne.... Dælme svært at arrangere noget hygge for folk i dag...

"Jøsses" ligefrem? Det er da heldigvis noget man selv bestemmer. Du har da helt ret....både børn og voksne overlever brud på rutiner i ny og næ, men hvis ikke man har lyst at deltage, så bør andre vel egentlig blande sig udenom. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Tin skriver:

Det er til dels rigtig ja, men hvorfor skal man altid gøre som flere tallet ønsker? Især hvis det ikke passer med egne normer.

Vi har da også haft inviteret andre til vores børnefødselsdag,  feks to fra parallel klassen eller 4 fra gymnastik holdet mv. Og det til trods for at klassens forældre ikke mener at man burde gøre det, fordi man derved plukker ud.

Og ja gu plukker man ud, men det gør jeg jo også når vi skal fejre bryllup, konfirmation mv. Jeg invitere dem vi vil se/fejre med, og ikke både grand fætter og tip tip olde mv eller søsters ex kæreste med børn.... Det gør vi jo hele livet: træffer valg, vælger til eller fra og forholder sig til konsekvenserne af vores valg. Det er jo en del af livet, uanset om naboen er enig eller ej.

Men hele klassen var inviteret? Så ser jeg nemlig heller ikke noget problem.. Man kan jo godt have venner uden for sin klasse....

men hvis man håndplukkede fra barnets klasse, så ville jeg se et problem... Der ville være nogle børn tilbage, som ville føle sig alene og glemt. 

Jeg kan huske, at dette skete nogle gange, da jeg gik i folkeskole, og det gjorde ondt! 

Til TS: gør det som passer jer bedst, så kan andre lave øjne og dømme jer. Det kan I ikke rigtig bruge til noget  

som udgangspunkt ville jeg altid prøve at komme... Men hvis tiderne var så det var umuligt, så er der ikke så meget at gøre...

Anmeld Citér

20. februar 2016

Pikku Myy

Tin skriver:

Det er til dels rigtig ja, men hvorfor skal man altid gøre som flere tallet ønsker? Især hvis det ikke passer med egne normer.

Vi har da også haft inviteret andre til vores børnefødselsdag,  feks to fra parallel klassen eller 4 fra gymnastik holdet mv. Og det til trods for at klassens forældre ikke mener at man burde gøre det, fordi man derved plukker ud.

Og ja gu plukker man ud, men det gør jeg jo også når vi skal fejre bryllup, konfirmation mv. Jeg invitere dem vi vil se/fejre med, og ikke både grand fætter og tip tip olde mv eller søsters ex kæreste med børn.... Det gør vi jo hele livet: træffer valg, vælger til eller fra og forholder sig til konsekvenserne af vores valg. Det er jo en del af livet, uanset om naboen er enig eller ej.

Føler du(/I) ikke at man har et ansvar for at få fællesskabet til at fungere?

Jeg mener der kan være stor risiko for at fællesskabet i en klasse får problemer, hvis børnene udvælger særlige børn fra fællesskabet til fx fødselsdage.

Anmeld Citér

20. februar 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Pikku Myy skriver:

Jeg mener der kan være stor risiko for at fællesskabet i en klasse får problemer, hvis børnene udvælger særlige børn fra fællesskabet til fx fødselsdage.

Jeg er SÅ enig - og det håber jeg godt nok de fleste er...

Anmeld Citér

20. februar 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Saphiira skriver:

Men hele klassen var inviteret? Så ser jeg nemlig heller ikke noget problem.. Man kan jo godt have venner uden for sin klasse....

men hvis man håndplukkede fra barnets klasse, så ville jeg se et problem... Der ville være nogle børn tilbage, som ville føle sig alene og glemt. 

Jeg kan huske, at dette skete nogle gange, da jeg gik i folkeskole, og det gjorde ondt! 

Til TS: gør det som passer jer bedst, så kan andre lave øjne og dømme jer. Det kan I ikke rigtig bruge til noget  

som udgangspunkt ville jeg altid prøve at komme... Men hvis tiderne var så det var umuligt, så er der ikke så meget at gøre...

Det er hev enig i, hvis hele klassen/ alke piger/drenge fra klassen er inviteret er der i hen problem i at invitere en fodboldven/balletveninde whatever, men sådan læste jeg det ikke?! 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Pikku Myy skriver:

Jo og det håber jeg da også at det gør selvom jeg vælger at invitere et par bedste venner fra parallel klassen..   Ellers vil jeg vælge at tro, at der er noget helt andet galt, hvis det kan vælte fællesskabet. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
SØS skriver:

Det er hev enig i, hvis hele klassen/ alke piger/drenge fra klassen er inviteret er der i hen problem i at invitere en fodboldven/balletveninde whatever, men sådan læste jeg det ikke?! 

Det gjorde jeg heller ikke første gang.. Men jeg håber, at det er det der menes for udvælgelse i en klasse er mega synd! 

Har selv prøvet at være en af dem som ikke skulle med... Det gjordE SÅ ondt, og skaber bare endnu flere problemer i fællesskabet i klassen. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Tin

Profilbillede for Tin
SØS skriver:

Så burde du ikke citere mine indlæg, da jeg vist ikke har skrevet, noget om at splitte klassen, men at jeg generelt støtter op om, at man ikke skal gøre noget, bare fordi andre synes.

Anmeld Citér

20. februar 2016

Tin

Profilbillede for Tin
SØS skriver:

Men alligevel underligt at man må ikke dele klassen, men at det er okay at dele balletholdet, eller parallel klassen, hvis man har en bedste ven her.....

Anmeld Citér

20. februar 2016

Tine B

Tin skriver:

Men alligevel underligt at man må ikke dele klassen, men at det er okay at dele balletholdet, eller parallel klassen, hvis man har en bedste ven her.....

Der er da en kæmpe forskel på, at inviterer hele klassen på nær fx 5 som barnet ikke gider have med, og så på at inviterer hele klassen + fx 3 fra parallelklassen.. 

De 5 fra egen klasse der bliver holdt udenfor vil mærke det og blive rigtig kede af det, hvorimod de 25 i parallelklassen der ikke bliver inviteret, næppe vil føle sig udenfor på samme måde, og da slet ikke hvis de ikke leger med fødselsdagsbarnet til hverdag..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.