Tin skriver:
Det er til dels rigtig ja, men hvorfor skal man altid gøre som flere tallet ønsker? Især hvis det ikke passer med egne normer.
Vi har da også haft inviteret andre til vores børnefødselsdag, feks to fra parallel klassen eller 4 fra gymnastik holdet mv. Og det til trods for at klassens forældre ikke mener at man burde gøre det, fordi man derved plukker ud.
Og ja gu plukker man ud, men det gør jeg jo også når vi skal fejre bryllup, konfirmation mv. Jeg invitere dem vi vil se/fejre med, og ikke både grand fætter og tip tip olde mv eller søsters ex kæreste med børn.... Det gør vi jo hele livet: træffer valg, vælger til eller fra og forholder sig til konsekvenserne af vores valg. Det er jo en del af livet, uanset om naboen er enig eller ej.
Men hele klassen var inviteret? Så ser jeg nemlig heller ikke noget problem.. Man kan jo godt have venner uden for sin klasse....
men hvis man håndplukkede fra barnets klasse, så ville jeg se et problem... Der ville være nogle børn tilbage, som ville føle sig alene og glemt.
Jeg kan huske, at dette skete nogle gange, da jeg gik i folkeskole, og det gjorde ondt!
Til TS: gør det som passer jer bedst, så kan andre lave øjne og dømme jer. Det kan I ikke rigtig bruge til noget
som udgangspunkt ville jeg altid prøve at komme... Men hvis tiderne var så det var umuligt, så er der ikke så meget at gøre...
Anmeld
Citér