Nu vender jeg det lidt på hovedet..
Min ex og jeg valgte sammen at få et fælles barn.
Vi gik i behandling da jeg pga pcos ikke kunne få naturligt.
Jeg var i forvejen mor til en dejlig pige med en anden mand og var derfor meget vidende om at jeg på ingen måde ønskede at være enlig til 2 børn.
Eftersom vi havde kendt hinanden i knap 4 år og min ex lovede at vi skulle fortsætte sådan tvivlede jeg ikke.
Jeg blev gravid, vi var glade, men far bakkede ud midt i graviditeten. Han kunne pludselig ikke overskue at blive far,da han var begyndt at spille og derfor havde sit eget at slås med.
Der stod jeg, og står der stadig efter 8,5 år.
Enlig mor til 2, på ingen måde ønsket og kunne intet stille op og det kan jeg stadig ikke.
Havde jeg vidst jeg skulle være alene havde jeg ikke fået nr. 2 - jeg fik ikke et valg. Magtesløs, for man kan ikke kræve af faderen at han skal deltage aktivt!
Ikke mange mødre vælger at kaste håndklædet i ringen, heller ikke jeg, så jeg måtte, mod min vilje og mit ønske, tage mig af, forsørge og opdrage endnu et barn. Blot fordi faderen, så nemt som ingenting, kan vælge at sige fra og ikke bliver påtvunget et ansvar.
Jeg er stadig bitter på ham den dag idag.
Jeg elsker min datter og venter i øvrigt barn nummer 3 med min mand gennem 3 år, men jeg er bitter over at det i vores samfund, er muligt, at træffe et så vigtigt valgt som at lave et barn og derefter blot "smutte" fra det og frasige sig ethvert ansvar.
Kh " Bitterfissen "