Ufrivillig far over DR2.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2016

Mullesmith

lineog4 skriver:

Ja det har jeg, men tænker at ikke alle som er for juridisk abort synes det er den rigtige løsning at de penge far ikke vil betale de så betales via skatten af alle  kan være jeg tager fejl og alle syntes det selvsagt er fair, at en våd aften uden kondom skal betales af andre. 

Jeg oplever nemlig ikke den juridiske abort som meget andet end, at man ikke skal betale. Følelsesmæssigt kan man jo ikke ved lov skære følelserne væk. Enten har man der let ved at vide der er er biologisk barn og det er ligegyldigt eller også har man ikke, der ændrer er stykke papir ikke på. Og da jeg meget barnets tarv kommer foran både mor og far, bør det selv ved juridisk abort være en ret at få oplyst sit biologiske ophav når man bliver 18 og også tidligere. Og ja dermed skriver jeg mig også imod ukendt donor, og der er jeg mere vægelsindet, for mor ved det jo i det tilfælde ikke, mens mor ved hvem faren er i tilfældet af juridisk abort og vel derfor ikke skal fortie en sandhed hvis barnet ønsker at vide det? 

Jeg tror egentlig slet ikke jeg forstår pointen ved juridisk abort udover børnepenge og arv.

Tror kvinden skal skrive under på at hun går ind i det velvidende at der ikke vil være yderligere økonomisk støtte end alm børnebidrag fra udbetaling dk. Man må jo gå ud fra et kvinden har overvejet situationen inden hun er gået med til det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2016

lineog4

PUHK skriver:

Men er det "fair", at vi skal betale over skatten for et barn, som er blevet valgt til af en enlig mor (eller far) ved donor eller adoption? Det er vel det samme udgangspunkt; moderen har valgt at være enlig og derved også valgt at bekoste barnet selv... Hvis man altså har den holdning.

Jeg forstår som sådan godt pointen. Det er faderens mulighed for officielt at sige, at han ikke ønsker at have noget med barnet at gøre. Samt at slippe for det økonomiske ansvar.

At jeg så (som tidligere skrevet) ikke er fortaler for muligheden grundet barnets rettigheder, er en anden sag.

Slutteligt vil det jo (som jeg også har skrevet i et andet svar) ikke være sådan, at moderen kan blive pålagt at tie om barnets faderlige ophav - det vil blot ikke figurere på officielle papirer.

Vil lige sige, jeg synes der er fair vi betaler det via skatten hvis der kommer juridisk abort. For for mig er det barnet der er i centrum og de penge er til barnets opvækst. 

Det var egentlig bare for at nuancere og spørge de som er for juridisk abort om de så også er okay med, at qua biologisk far ikke ønsker at betale og derfor ønsker juridisk abort (jeg opfatter nok meget entydigt juridisk abort som et spørgsmål om økonomi da en etisk abort ikke kan lovgives om), så betaler staten?

Anmeld Citér

2. februar 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Mullesmith skriver:

Hvis man er enlig er det i mine øjne meget unaturligt at få et barn via donor!

Moderne medicin er også "unaturligt"..

Anmeld Citér

2. februar 2016

Dorthe1986

Mullesmith skriver:

Hvis man er enlig er det i mine øjne meget unaturligt at få et barn via donor!

Al moderne medicin, fertilitetsbehandling og jeg kunne blive ved er unaturligt.

For mig giver det ikke mening at være imod noget med argumentet at det er unaturligt, for så bør man vel egentlig være imod alt unaturligt og det er man vel næppe.

Anmeld Citér

2. februar 2016

Mullesmith

Dorthe1986 skriver:

Al moderne medicin, fertilitetsbehandling og jeg kunne blive ved er unaturligt.

For mig giver det ikke mening at være imod noget med argumentet at det er unaturligt, for så bør man vel egentlig være imod alt unaturligt og det er man vel næppe.

Jeg synes lægevidenskaben er spændende og fertilitetsbehandling er fantastisk til par der ikke kan.donor til en enlig der bare er nået et punkt i livet hvor det er nu eller aldrig med børn fordi man har prioriteret anderledes, det synes jeg er unaturligt, så kom ud og find en mand og Noget kærlighed!

Anmeld Citér

2. februar 2016

Mullesmith

PUHK skriver:

Moderne medicin er også "unaturligt"..

Jeg synes det er forkert at få børn alene!! Længere er den ikke!

Anmeld Citér

2. februar 2016

Dorthe1986

For mig at se er det kun økonomisk vinding, og på ingen måder barnets tarv, derfor giver juridisk abort for mig ingen mening.

Derudover så er jeg måske en anelse firkantet, men er man gammel nok til at dyrke sex, så må man jo også være indstillet på at det kan have nogle konsekvenser (her tænker jeg voksne mennesker). Man beskytter sig, men man må også som voksen have i tanken at nogle gange smutter det alligevel og hvad gør man så. Det er for mig at se utroligt ansvarsløst at manden tænker "hun får bare en abort". Generelt når vi berører det her emne mangler der generelt en hel del ansvarlighed fra alles sider. At en mand sidder og siger "jeg brugte ikke kondom, fordi hun ikke nævnte det", altså det er for mig så uansvarligt. Ikke at han bare skal nikke og age sig sammen og lege far. Men det er sgu mere ansvarligt og sige "ok, vi havde sex, det havde den konsekvens at der nu bliver født et barn, det er jeg ikke i stand til at tage del i". At man er ærlig overfor sig selv og de involverede parter i stedet for at sidde som et fornærmet barn. Jeg mener man må tage et ansvar i det man nu engang laver i sit liv og de konsekvenser det nu får. Det samme gælder jo kvinden, selvom det kan være noget af et minefelt. Gør det klart hvis man ikke er beskyttet mod graviditet, tænk situationen igennem hvis man bliver gravid men en der ikke er en ønsket rollemodel for sit barn. For en ting er en mand der vil vælge juridisk abort. Men hvad med alle de andre ulykkelige situationer, hvor manden vil være en del af barnet men hvor det heller ikke er det bedste for barnet. Hvor faderen kun ser egne behov og ikke barnets?

Man må vel mane til noget ansvarlighed og så er det jo nu engang en del af livet at man gør nogle ting og det har konsekvenser og det må man jo i et eller andet omfang stå til ansvar overfor.

Anmeld Citér

2. februar 2016

Dorthe1986

Mullesmith skriver:

Jeg synes lægevidenskaben er spændende og fertilitetsbehandling er fantastisk til par der ikke kan.donor til en enlig der bare er nået et punkt i livet hvor det er nu eller aldrig med børn fordi man har prioriteret anderledes, det synes jeg er unaturligt, så kom ud og find en mand og Noget kærlighed!

Men hvordan kan man bruge unaturligt som argument? Når vi lever i en verden og er afhængige af unaturlige ting konstant. Altså bruger man unaturligt som et argument for en ting, bør man vel være imod alt der er unaturligt. Jeg siger ikke noget imod din holdning om at det er forkert at få børn alene. Den må du selv om at have. Jeg forstår bare ikke mellemregningen.

Anmeld Citér

2. februar 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Mullesmith skriver:

Jeg synes det er forkert at få børn alene!! Længere er den ikke!

Det skal du også være velkommen til at føle - omend det altid er klædeligt at argumentere for så bombastiske udmeldinger i et sårbart forum.

Men naturlighed (og mangel på samme) er simpelthen ikke et validt argument.

Anmeld Citér

2. februar 2016

Ciss

Handlinger har konsekvenser, og som voksen må man altså tage dem, som de kommer.

Det er lidt en slags computerspil-mentalitet: "Sørens, der døde jeg, men så starter jeg bare forfra og prøver igjen."

I det virkelige voksenliv har ens handlinger konsekvenser. Bruger man ikke kondom og bliver smittet med HIV f eks, så er der ingen vej udenom. Man kan ikke sidde og sige, at "Jammen, det sagde hun ikke, jeg skulle bruge, så det vil jeg ikke have." Man er ansvarlig for sig selv og for sine egne handlinger, og vælger man ikke at bruge kondom, så synes jeg det er rigtig langt ude ikke at ville tage konsekvensen af det, hvis det resulterer i en graviditet. Børnene lærer jo allerede i børnehavealder, hvordan børn bliver til, så at et voksent menneske ikke klarer at tænke så langt og beskytte sig, det giver jeg ikke fem ører for.

Selvfølgelig er det en dum situation, hvis hun snyder, men uanset har han ansvar for sig selv og for at beskytte sig. I åresvis har man lært pigerne, at de ikke bare skal stole på, at manden bruger kondom, de skal tage ansvar for sig selv og aktivt selv vælge at beskytte sig. Det kan være, det er på tide at lære drengene det samme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.