lineog4 skriver:
En ting er anonymitet hvor far også er anonym for mor (ikke det gør det rigtigt). En anden ting er anonymitet hvor mor ved hvem far er. Tænk at leve op som barn og vide: min mor ved hvem min far er, men den hemmelighed tager hun med i graven.... Det er da umenneskeligt over for såvel barn som mor.
Det er jeg helt enig i! Og det giver juridisk abort virkelig mor mulighed for, synes jeg.
Altså jeg mener hvis jeg var blevet gravid med en af dé mænd, så var det altså en fysisk abort jeg skulle have (som jo også er et svært valg).
Jeg synes det er super ynkeligt og tarveligt af en public service kanal at glemme alt om at der faktisk er et barn, et RIGTIGT menneske involveret. Det er en uanstændig diskussion når man bare debatterer om det forringer fars chance for at score på disko næste gang, nu hvor alle ved at han er en deadbeat-dad. Jeg synes ikke der er en eneste af de mænd der kan forsvare deres modvilje i forhold til de børn, som jo ikke kan gøre for det.
Jeg er 100% imod juridisk abort, 100% for fysisk abort og jeg er også 100% imod at snyde sig til graviditet. Men DR har muligvis valgt de dårligste ambassadører for fædrenes sag, jeg føler ingen sympati med mænd der er så besat af deres eget ego og tror at de er så attraktive at kvinder gider bruge dem som gratis sæddonorer, at de fuldstændig glemmer at der er et barn et sted, som også har følelser.
Får virkelig lyst til at sige TYPISK MÆND men jeg ved heldigvis at der er rigtigt mange meget mere sympatiske og ansvarlige mænd, end de følelseskolde ål der er portrætteret i den udsendelse. Jeg ser ikke afsnit 2 og 3 
NU har jeg det bedre
Men enig i at en mor har et kæmpe ansvar og naturligvis skal fortælle barnet hvem der er far. Det forsøger vores lovgivning også at sikre sig, så vidt muligt. Men jeg mener bare det har en mærkelig dobbeltmoralsk signalværdi at fordi sæden ikke kommer direkte ud ad en mand, så er det ok at barnet vokser op med amputeret kendskab til sit biologiske ophav.
Anmeld
Citér