Ufrivillig far over DR2.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.727 visninger
50 svar
96 synes godt om
2. februar 2016

Sprit25

Nogen der så den? 

Jeg gjorde og jeg er enormt tilhænger af juridisk abort må jeg indrømme. Jeg har sgu lidt ondt af de mænd der var med 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2016

serinasmor

Sprit25 skriver:

Nogen der så den? 

Jeg gjorde og jeg er enormt tilhænger af juridisk abort må jeg indrømme. Jeg har sgu lidt ondt af de mænd der var med 

Jeg så ikke det hele ... 

Jeg kunne godt være for juridisk abort - men der ville skulle være en meget fast grænse for hvornår det kan gælde ... 

Og jeg ville sige at manden Skal have brugt kondom under agten så han selv aktivt har beskyttet dig mod graviditet...

Ex at en kvinde bliver gravid med en tilfældig mand fra byen og vælger at beholde - her må det være kvindens ansvar og eget valg ... Men manden har ret til at vælge fra. 

Ex at et kærestepar gennem et par år bliver gravide uplanlagt ....  Hun vil beholde - han vil ikke ... De har begge benyttet prævention ... Her bør det være en fælles beslutning - og juridisk abort bør ikke være muligt ...

Anmeld Citér

2. februar 2016

Abracadabra

Jeg så desværre ikke udsendelsen, men er dog af den grundholdning, at barnets rettigheder er langt vigtigere end faderens, derfor har jeg svært ved at se, hvordan juridisk abort kan fungere på en etisk forsvarlig måde. 

Anmeld Citér

2. februar 2016

lineog4

Jeg så ikke programmet, men læste en enkelt "artikel" hvor manden sammenlignede det at blive far imod sin vilje med voldtægt (den sammenligning forstår jeg så ikke helt). Og kunne ikke forstå hvordan juridisk abort kunne ændre hans oplevelse og ødelæggende følelser, for han var jo stadig blevet far, barnet er jo stadig født, og vil vel stadig fylde i hans tanker. Hvor juridisk abort i højere grad lader ham slippe økonomisk, følelsesmæssigt kan man ikke lovgive om, og er juridisk papir tager ikke dine følelser væk. 

Og så vil jeg sige, at accepterer man juridisk abort må barnets ve og vel stadig stå øverst, dvs. Det bør være muligt for barnet fra de er 18 at få navnet på sin far oplyst. At to unge/voksne mennesker "glemmer" kondom bør ikke gå udover "barnet".

Men som udgangspunkt forstår jeg ikke pointen, for aborten foregår ikke, barnet bliver født ergo generne føres videre. Farmand bliver biologisk far uafhængigt af juridiske dokumenter. Så jeg oplever juridisk abort primært som en mulighed for ikke at skulle betale og mindes om barnet. Men også som st man frasiger sig en hver rettighed. 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Sprit25

Abracadabra skriver:

Jeg så desværre ikke udsendelsen, men er dog af den grundholdning, at barnets rettigheder er langt vigtigere end faderens, derfor har jeg svært ved at se, hvordan juridisk abort kan fungere på en etisk forsvarlig måde. 

I teorien er det vel ikke meget anderledes end en sæddonor. Faren bliver sæddoner i tilfælde af juridisk abort

Anmeld Citér

2. februar 2016

Benjamins'mor

Sprit25 skriver:

Nogen der så den? 

Jeg så desværre ikke udsendelsen, men har læst en del artikler om det på Facebook. 

Jeg går ind for juridisk abort hvis det er en graviditet, som er kommet af et one-night-stand. 

Som jeg også skrev på Facebook: Jeg forstår ærligt ikke hvorfor sådanne kvinder vælger at få barnet, de har ikke kendskab til faren mv. 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Mullesmith

Sprit25 skriver:

Nogen der så den? 

Jeg så det og jeg er ikke tilhænger af abort, det er op til kvinden eftersom det er hendes krop det skal foregå på og en abort Ikke er uden risiko.

mænd og kvinder skal tænke sig om og bruge noget prævention. 

Hvis kvinden vælger at beholde barnet, men manden ikke ønsker at deltage i det, så skal manden kunne afskrive sig fadderskabet.

jeg synes egentlig ikke det er så svært et emne at tage stilling til, da jeg synes det er urealistisk at forestille sig at en mand skal gå ind og bestemme om en kvinde skal tvangs indlægges til abort! Det er udelukkende kvindes beslutning men derimod synes jeg jo så at manden skal kunne afskrive sig alt forpligtigelse.

Det eneste jeg synes bliver hamrende svært og uetisk er når barnet er vokset op og gerne vil finde sin far, som måske ikke ønsker at blive fundet! Der står moderen med et svært dilemma, men det er igen noget der skal overvejes i det øjeblik at kvinden vælger at beholde barnet velvidende at der ikke vil være en bio far tilstede. 

Ved godt at det helt sikkert er svært for nogen mænd bare sådan at afskrive sig sit barn! Men det er simpelthen bare sådan det er og det er den fysiologiske forskel på mænd og kvinder, Der er "skyld" i at det er sådan!! jeg synes ikke engang at det er en spørgsmål om ligestilling at kvinden har et valg og det har manden ikke, for der er så mange ting der afhænger at det fysiologiske og så vil jeg fx. Også have en tissemand så jeg kan stå op og tisse ellers er vi jo ikke ligestillet!! 

Well life sucks and then you die!! Brug noget prævention forhewlede!!!

Anmeld Citér

2. februar 2016

lineog4

Mullesmith skriver:

Jeg så det og jeg er ikke tilhænger af abort, det er op til kvinden eftersom det er hendes krop det skal foregå på og en abort Ikke er uden risiko.

mænd og kvinder skal tænke sig om og bruge noget prævention. 

Hvis kvinden vælger at beholde barnet, men manden ikke ønsker at deltage i det, så skal manden kunne afskrive sig fadderskabet.

jeg synes egentlig ikke det er så svært et emne at tage stilling til, da jeg synes det er urealistisk at forestille sig at en mand skal gå ind og bestemme om en kvinde skal tvangs indlægges til abort! Det er udelukkende kvindes beslutning men derimod synes jeg jo så at manden skal kunne afskrive sig alt forpligtigelse.

Det eneste jeg synes bliver hamrende svært og uetisk er når barnet er vokset op og gerne vil finde sin far, som måske ikke ønsker at blive fundet! Der står moderen med et svært dilemma, men det er igen noget der skal overvejes i det øjeblik at kvinden vælger at beholde barnet velvidende at der ikke vil være en bio far tilstede. 

Ved godt at det helt sikkert er svært for nogen mænd bare sådan at afskrive sig sit barn! Men det er simpelthen bare sådan det er og det er den fysiologiske forskel på mænd og kvinder, Der er "skyld" i at det er sådan!! jeg synes ikke engang at det er en spørgsmål om ligestilling at kvinden har et valg og det har manden ikke, for der er så mange ting der afhænger at det fysiologiske og så vil jeg fx. Også have en tissemand så jeg kan stå op og tisse ellers er vi jo ikke ligestillet!! 

Well life sucks and then you die!! Brug noget prævention forhewlede!!!

Sådan helt lavpraktisk økonomisk, hvis juridisk abort bliver en realitet, hvem er det så der skal betale for mandens (og kvindens) mangel på prævention en tilfældig aften? Er der via skatten altså du og jeg der skal betale børnepengene, eller er det barnet der så må undvære? 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Mullesmith

Ok jeg er enig med jer kan jeg se, forstod bare ikke lige hvad det helt var juridisk abort var, det har jeg googlet nu 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Fremad

Jeg har så ondt af de børn der ender i verden med forældre, hvor der er så dårlige kår kærligheds mæssigt og hvor mor mener hendes behov kommer før deres barn....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.