Ufrivillig far over DR2.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2016

Mullesmith

lineog4 skriver:

Sådan helt lavpraktisk økonomisk, hvis juridisk abort bliver en realitet, hvem er det så der skal betale for mandens (og kvindens) mangel på prævention en tilfældig aften? Er der via skatten altså du og jeg der skal betale børnepengene, eller er det barnet der så må undvære? 

Der er vel alm børnebidrag og det er så det! Der er rigeligt med tilskud til enlige mødre med både fripladser og også boligsikring til lejligheder osv. ellers kunne det jo være at kvinden finder en ny kæreste som også vil tage del i det økonomiske! Altså barnet vil kun lide nød hvis moderen ikke er kompetent til rollen!! Og så må kommunen jo desværre tage over.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2016

Panther

Profilbillede for Panther
lineog4 skriver:

Sådan helt lavpraktisk økonomisk, hvis juridisk abort bliver en realitet, hvem er det så der skal betale for mandens (og kvindens) mangel på prævention en tilfældig aften? Er der via skatten altså du og jeg der skal betale børnepengene, eller er det barnet der så må undvære? 

Det skal vel foregå på samme vis, som hvis kvinder vælger at få et donorbarn eller adoptere alene..

Anmeld Citér

2. februar 2016

Panther

Jeg kan sagtens se det problematiske i, at kvinder vælger at få børn, når manden ikke ønsker det. Og i mange tilfælde forstår jeg ikke de kvinder, som gør det.

Når det så er sagt, så vejer barnets tarv og ret til at kende sit ophav (næsten) altid tungest for mig.

Derfor synes jeg også, det er sindssygt dobbeltmoralsk, at vi er imod juridisk abort men samtidig accepterer anonyme sæddonorer.

Anmeld Citér

2. februar 2016

lineog4

PUHK skriver:

Det skal vel foregå på samme vis, som hvis kvinder vælger at få et donorbarn eller adoptere alene..

Hvad jeg ved får man ved donorbarn børnepenge på lige fod med ukendt far og død forælder, dvs. Staten betaler de penge en eventuel far (eller mor) skulle have betalt.

Anmeld Citér

2. februar 2016

lineog4

Mullesmith skriver:

Der er vel alm børnebidrag og det er så det! Der er rigeligt med tilskud til enlige mødre med både fripladser og også boligsikring til lejligheder osv. ellers kunne det jo være at kvinden finder en ny kæreste som også vil tage del i det økonomiske! Altså barnet vil kun lide nød hvis moderen ikke er kompetent til rollen!! Og så må kommunen jo desværre tage over.

Men fx ved donorbarn, ukendt far (som det her er på linie med) og død forælder der udbetales børnepengene fra staten. 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Christine

Sprit25 skriver:

Nogen der så den? 

Jeg gjorde og jeg er enormt tilhænger af juridisk abort må jeg indrømme. Jeg har sgu lidt ondt af de mænd der var med 

Helt enig i at det er synd for de mænd!! Og der ER kvinder der snyder mænd til at blive gravide. Det er på ingen måde fair.

Men... jeg synes hensynet til barnet er det vigtigste, og der er jeg villig til at gå meget langt for at "presse" faderen til i det mindste at have en smule kontakt med barnet. Beklager 

Hvis dette hensyn ikke var der, så ville jeg også være helt med på vognen, men jeg synes barnet bliver svigtet lidt i den diskussion. Børn kan jo som bekendt ikke gøre for hvis deres mor eller far er en idiot 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Christine

PUHK skriver:

Jeg kan sagtens se det problematiske i, at kvinder vælger at få børn, når manden ikke ønsker det. Og i mange tilfælde forstår jeg ikke de kvinder, som gør det.

Når det så er sagt, så vejer barnets tarv og ret til at kende sit ophav (næsten) altid tungest for mig.

Derfor synes jeg også, det er sindssygt dobbeltmoralsk, at vi er imod juridisk abort men samtidig accepterer anonyme sæddonorer.

Jaaaaa!!! Helt enig! Godt skrevet 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Panther

lineog4 skriver:

Hvad jeg ved får man ved donorbarn børnepenge på lige fod med ukendt far og død forælder, dvs. Staten betaler de penge en eventuel far (eller mor) skulle have betalt.

Så har du jo svaret på dit eget spørgsmål :-)

Anmeld Citér

2. februar 2016

Pikku Myy

Sprit25 skriver:

I teorien er det vel ikke meget anderledes end en sæddonor. Faren bliver sæddoner i tilfælde af juridisk abort

Det synes jeg nu lidt det er. Ved brug af sæddonor, fravælger donor ikke barnet, men giver en mor/et par muligheden for at blive forælder/forældre. Ved juridisk abort vil barnet blive fravalgt, og det må alt andet lige gøre en forskel for barnet.

Anmeld Citér

2. februar 2016

Mullesmith

lineog4 skriver:

Men fx ved donorbarn, ukendt far (som det her er på linie med) og død forælder der udbetales børnepengene fra staten. 

Donorbarn er jeg så også imod, til enlige ihvertfald! Det er unaturligt! En død forældre synes jeg er en helt anden situation, det er der ikke nogen der (forhåbentlig) har valgt skulle være sådan.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.