Hvis jeg var dig, ville jeg flytte 'hjem'.
Og så ville jeg sørge for at opretholde kontakten mellem barn og far ved at køre frem og tilbage, når de skulle ses. Sådan har min veninde løst en lignende situation. I begyndelsen var faren rasende og truede med bål og brænd, folk i omgangskreds sagde det samme, som folk i tråden. Men de har efter tid fået et rigtig fint samarbejde og børnene ser deres far lige så ofte som før. Når savnet bliver for stort for far eller sønnner, kommer far efter arbejde, overnatter, de spiser tidlig morgenmad sammen og så drøner han på arbejde
Jeg forstår virkelig godt, at du har brug for at flytte. Har selv boet et sted, hvor jeg slet ikke havde noget netværk og slet ikke trivedes. Det var modbydeligt og blev bare værre med tiden.
Jeg troede, at det var STEDET, jeg skulle have familie og blive gammel. Men man kan jo tage fejl, livet kan tage uventede drejninger, man kan ændre sig osv. Livet er ikke forudsigeligt og nogen gange må man bare erkende at det blev anderledes end planlagt, ændre kurs og få der bedste ud af det, der er.
Når det nu ikke fungerer for jer, der hvor I er, så synes jeg du skal foretage de nødvendige ændringer og få det til at fungere med far.
Vi blev heldigvis enige om at flytte, og allerede den første uge, kunne jeg mærke, hvordan jeg begyndte at blomstre op og jeg har aldrig set mig tilbage. Og ja, det har også været godt for mit barn at vi flyttede, selvom det var en svær beslutning og kostede mange begymringer og søvnløse nætter.
Anmeld
Citér