Flytte 100 km væk fra far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2016

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Men det er jo problemer, som fortsat vil være der, selvom du flytter ...... 

Bare meget værre.

Men jeg ville bare have det bedre... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2016

Anonym trådstarter

MinPrins skriver:

Pengene søger du om (så er det løst) hjælp i hverdagen kan du ikk forvente når i ikk er sammen, sådan er det også med os andre som er gået fra hinanden....

Du har problemer med ham, men det jeg synes du skal tænke over er Hvordan  tingene bliver hvis i flytter.... Kan du leve med at dit barn "mister" sin far?... For det kan jo ske...

Hvis jeg søger fuld børnebidrag fra ham, så "bliver det grimt"(hans citat)

Så dig og din eks hjælper ikke hinanden med Jeres barn?? 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Nu ved jeg ikke lige hvor i Storkøbenhavn du bor, men for mig hænger det ikke helt sammen med at i absolute intet natur har i sigte/eller det er svært for jer at komme ud i naturen... 

Jeg bor selv i indre by, har før boet på Østerbro, Nørrebro samt Vesterbro og før det ude på Vestegnen omkring Glostrup/Albertslund. Det eneste sted jeg syntes var beton-kedeligt var Nørrebro, og der boede jeg nu også "kun" fordi jeg studerede og gerne bare ville have en nem hverdag med kort afstand til skole og institution. 

Jeg er, som flertallet, meget imod at flytte så langt væk fra sit barns forældre. Lige meget hvor deltagende den anden forældre er. Her bliver far i hvert falde IKKE mere deltagende, tværtimod tror jeg, ved du flytter væk med jeres barn. I det øjeblik du vælger at få et barn, forpligter du dig til nogle ting, som man ikke bare lige kan ændre på. Feks hvor du bor med dit barn, og at det selvsagt skal være tæt på far. Og at din bitterhed mod far ift hvor meget han deltager/betaler/osv. er noget du må pakke væk, og ikke bruge som grunde til at DU (ikke dit barn) gerne vil flytte væk. Betaler far ikke nok i bidrag, og du er utilfreds med det? Gør noget ved det, og kontakt SF. Deltager han ikke nok (hvornår deltager man "nok"? Hvem sætter standarden?) er det hans tab i sidste ende, ikke dit og det er ikke noget du kan gøre noget ved som sådan. Dit barn finder ud af at navigere rundt i det, og ved i sidste ende godt hvem det kan regne med og hvem der kommer til de forskellige arrangementer osv. 

Jeg ved ikke hvor gammelt dit barn er, men tit sker det at far kommer mere i billedet/bliver mere nærværende og interesseret i at være der, når alderen på barnet bliver højere. Har selv barn med en såkaldt legeonkel, så kender godt til dine problematikker og din utilfredshed  omkring det. 

Alle dem som skriver her i tråden med reelle erfaringer, beskriver hvordan det har ramt barnet på en negativ måde ift at flytte langt væk fra den anden forældre, og det syntes jeg er værd at tage til eftertragtning. 

Jeg tager ALT til eftertragtning. Jeg har ikke besluttet mig om noget som helst, det er kun i mine overvejelser. Derfor er rart med Jeres meninger, på godt og ondt. 

Far sætter standarten. Jeg har forsøgt ALT. Jeg har forsøgt og mødes i SF til en snak med en faglig person, jeg har forsøgt med fastsættelse af ferier og samvær. Jeg har også forsøgt og være en kællingen og at være over sød. 

Konklutionen er at far så kommer med udsagne; at vi ikke kan snakke sammen mere, vi aflevere ved døråbningen, ingen fælles fødselsdage etc. Som han siger "så bliver det bare svært for vores ban, fordi du skal te dig" 

Så hvis jeg ikke makker ret, så bliver det ubehageligt for alle parter. Det kan jeg ikke byde min søn. 

Som udgangspunkt flytter jeg ikke nogen steder. Men det er klart i mine overvejelser. Jeg kan jo ikke gøre til eller fra. Lige meget hvad jeg gør, så blivet det ulykkeligt... 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg siger ikke at han ikke er en røv. Men du har valgt at få et barn med ham (mod hans vilje, eller hvordan?), og så følger der jo forpligtelser med.

Og som du også selv er inde på - er det værd at ødelægge det trods alt gode samarbejde med far? Hvordan vil det påvirke jeres barn at far lige pludselig ikke kan lide mor længere, at der er dårlige vibes jer imellem, at barnet ikke kan se far så meget som han plejer, at de to hjem føles meget langt fra hinanden (både i afstand og i følelser)?

Jeg sagde ordret til ham, "fucker du op, så gør jeg hvad der nødvendigt for vi kan få det godt". 

Så føler måske en smule jeg har "ret" til det. Han har ikke kunne løfte den opgave. Så følger jeg, at jeg har "ret" til at gøre hvad jeg mener er bedst for os. Fordi han er ikke i stand til at kunne hjælpe med at gøre vores barn tilværelse så god som mulig. 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Anonym trådstarter

MinPrins skriver:

Pengene søger du om (så er det løst) hjælp i hverdagen kan du ikk forvente når i ikk er sammen, sådan er det også med os andre som er gået fra hinanden....

Du har problemer med ham, men det jeg synes du skal tænke over er Hvordan  tingene bliver hvis i flytter.... Kan du leve med at dit barn "mister" sin far?... For det kan jo ske...

Men mange ser jo kun deres far hver 14 dag selvom de bor i samme by??

Anmeld Citér

26. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Enig! Men hvad så med alle de andre forpligtelser der følger med? Dem deltager han jo ikke i. 

Han respektere jo IKKE de andre ting der ved at have et barn. ALT er tilrettet lagt efter fars behov. feks skal han sove længe min. en gang om ugen. Så derfor har han ham kun lørdag-søndag. 

Han ville ikke betale fuld børnepenge, da det jo er mig der ville have ham. Han har iøvrigt ALDRIG betalt for noget, også selvom vi var sammen. Han har MANGE penge i banken! 

Så længe han får sin vilje, er alt fint. 

Når jeg går i mod far, så for jeg af vide at "det bliver grimt, bare fordi du skal skabe dig"

Nu skal vi jo ikke bedømme dig. Så.hvis jeg tager udgangspunkt i det du skriver, så er det far der besværliggør samarbejdet og far der er årsag til at der er så lidt.samvær?

I så fald vil jeg mene det er ok at flytte. Og jeg går faktisk rigtigt meget op i at et barn skal kunne se sin far (og mor) jeg synes det er meget vigtigt og ved selv hvornår forfærdeligt det kan være hvis samværet går tabt. 

Kan du evt få vejledning hos en psykolog? Måske via mødrehjælpen? Dit barn er jo halvstort så jeg tænker på om man lige kunne snakke med barnet om evt flytning. Selvfølgelig lade barnet vide at det er 100% mors valg, men mere bare for at fornemme om barnet stejler helt? og der tænker jeg om det måske lige skullle vendes med en psykolog inden man snakker med barnet. Måske ville en psykolog fraråde det...

Anmeld Citér

26. januar 2016

MinPrins

Anonym skriver:

Hvis jeg søger fuld børnebidrag fra ham, så "bliver det grimt"(hans citat)

Så dig og din eks hjælper ikke hinanden med Jeres barn?? 

Han skal jo betale for hans barn, sådan er det....

Nej, han har hans barn når han skal have ham...

Anmeld Citér

26. januar 2016

MinPrins

Anonym skriver:

Jaa??.. det er altså meget normalt... det gjorde jeg også da jeg var barn...

Anmeld Citér

26. januar 2016

Anonym trådstarter

Lige en fælles afrunding... 

Jeg sætter stor pris på Jeres svar, råd og den lille smule støtte:-) Tager alle tanker og råd til mig.

Jeg er ikke fast besluttet på at flytte. Jeg har skole der skal afsluttes til sommer, så derfor bliver det hvertfald ikke relevant før. 

En stor del af fraskilte børn ser kun sin far hver 14 dag. Det fungere nu meget fint for de fleste. 

Mit barns far er ikke en dårlig far eller et dårligt menneske. Så derfor har jeg haft stor tålmodighed og været utrolig large. Det har givet ham en magt, som han i den grad benytter. 

Vi var fælles om at beholde dette barn. Hvad enten det skulle være os eller ej. Vi lagde en "plan" for hvordan vi ville være forældre. Men jeg er den eneste der har overholdt den plan. Jeg har mødt stor modstand og stædighed fra ham, men stadig givet ham goderne. Det har sat begrænsninger for mit liv. Selvom jeg godt ved, at det drejer sig om vores barns trivsel, så er det vel også rigeligt at jeg også skal kunne fungere? Måske er der bitterhed, måske er det bare nok. Men jeg orker ikke mere kamp med ham. Alt hvad jeg gør føler jeg bliver nedstemt eller ignoreret. 

Måske alternativet bliver, at gi ham 6 måneder til at oppe sig. Ellers føler jeg mig nødsaget til kun at tag udgangspunkt i mit og vores barns velvære. 

Vi snakker "kun" 1 times kørsel. Så hvis det er alt afgørende for hans forhold til hans søn, så var det måske fint og træffe den beslutning. Vi flytter ikke ud på en øde ø. Men til en by fyldt med familie og venner. Vi tilbringer i forvejen hveranden weekend der. 

Men igen. Intet er besluttet. Jeg vil først og fremmest fremlægge mit aller sidste forsøg på at få det til at fungere, ved at gi ham et indblik i mine overvejelser og frustationer. Lykkes det ikke. Så kan jeg ikke se nogen grund til at grund til at være den eneste der tager hensyn... 

Tak tøser...

Anmeld Citér

26. januar 2016

MinPrins

Anonym skriver:

Så lige forkert... der er mange der kun ser den anden forælder selvom de bor i samme by.... det er meget normalt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.