Anonym skriver:
Er lidt nysgerrig, og vil høre den generelle holdning
mer det ok at modtage julehjælp hvert år, hvis man resten af året ikke får sparet op, fordi man bruger pengene på dyre ting, som feks dyrt tøj/tasker/sko (dyre mærker) tatoveringer, plastik operationer, dyre nye produkter ( mer forbrug end nødvendigt af feks konstant nyeste mobil-iPads osv)
hvad mener i, er det ok når det handler om et spørgsmål om prioritering og om ikke at spare sammen til julen
hold venligst god tone
Dem der får lavet plasticoperationer, køber ipad osv, og så ikke har råd til jul. -Jeg tror ikke de havde haft råd til jul uanset om de købte de ting eller ej, jeg har en formodning om at de optager dyre quiklån, for at få råd til disse ting. Og gør de det har de blot i endnu højere grad brug for julehjælpen. Jeg har ondt af dem, for de kommer nok fra familier, hvor der ikke er nogen der har lært dem, hvordan man lægger et budget og holder det. Så kan man sige, at de burde bryde den sociale arv for deres børns skyld, men igen det tror jeg ikke de kan, for de har ikke de personlige ressourcer til det.
Der er der ingen der ønsker et liv med dyre lån, hvor man aldrig har råd til noget som helst. Men samfundet er desværre indrettet sådan, at nogle får behov for at vise en facade udadtil, for at overhovedet at kunne holde ud at være i live.
Ja, dem støtter jeg gerne. Jeg er sikker på de har et svært liv. Og måske kan netop julehjælpen gøre, at de har råd til at give børnene en gave, så de efter juleferien for een gangs skyld ikke skal føle sig udenfor, når de andre fortæller om alle deres gaveregn på første skoledag efter ferien.
Anmeld
Citér