Modtage julehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2016

lineog4

quindelist skriver:

Suk nej den var god nok -vi er lidt vel sløsede og køber aaaaalt for dyrt ind kan jeg et se når jeg læser hvad i andre kan gøre det for. Har prøvet at sætte mig og lave madplaner men det bliver aldrig rigtig til mere end en god ide  heldigvis har vi råderum nok, selvom der jo altid er plads til mere på opsparingen 

Vi har egentlig også råderummet, eller så ville vi ikke kunne så meget ferie og sådan. Og der er da også uger hvor det hele skrider og vi bruger det dobbelte men det er der jo så heldigvis masser rum til. Der er også gået lidt sport i det, for så fedt at opleve vi lever fantastisk på madsiden men samtidig også uden at smide pengene ud af vinduet og med gode madplaner undgår vi også alt madspildet som jeg nogle gange godt kan væmmes over når vi igen igen igen smider et halvt aftensmåltid ud fordi vi ikke fik brugt det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2016

quindelist

lineog4 skriver:

Vi har egentlig også råderummet, eller så ville vi ikke kunne så meget ferie og sådan. Og der er da også uger hvor det hele skrider og vi bruger det dobbelte men det er der jo så heldigvis masser rum til. Der er også gået lidt sport i det, for så fedt at opleve vi lever fantastisk på madsiden men samtidig også uden at smide pengene ud af vinduet og med gode madplaner undgår vi også alt madspildet som jeg nogle gange godt kan væmmes over når vi igen igen igen smider et halvt aftensmåltid ud fordi vi ikke fik brugt det

Tror jeg giver madplanerne et forsøg mere, henter du inspiration et sted eller ryster du bare gode ideer ud af ærmerne? Jeg kan aldrig rigtigt komme i tanke om andet end frikadeller 

Anmeld Citér

23. januar 2016

lineog4

quindelist skriver:

Tror jeg giver madplanerne et forsøg mere, henter du inspiration et sted eller ryster du bare gode ideer ud af ærmerne? Jeg kan aldrig rigtigt komme i tanke om andet end frikadeller 

Har en bunke kogebøger, finder opskrifter på nettet. Men mest er det bare "sådanplejervi", forsøgte at lade mig indspirere af hvad der er på tilbud, men så skal vi konsolidering fjernsyn. Skal lave madplan i weekenden og måske vi skulle lave en tråd med inspiration til madplaner. 

Var selv "modstander" af madplaner for hvem sagde jeg gad spise det som var planlagt og hvad med det impulsive osv. Men så var vi en uge i sommerhus da den mindste lige var blevet født og vi havde lavet en madplan så vi kunne købe ind og ikke skulle ud og købe ind hele tiden. Og det var bare så nemt, så overskueligt og jeg mistede ikke appetitten fordi det ikke var impulsivt.

Anmeld Citér

23. januar 2016

quindelist

lineog4 skriver:

Har en bunke kogebøger, finder opskrifter på nettet. Men mest er det bare "sådanplejervi", forsøgte at lade mig indspirere af hvad der er på tilbud, men så skal vi konsolidering fjernsyn. Skal lave madplan i weekenden og måske vi skulle lave en tråd med inspiration til madplaner. 

Var selv "modstander" af madplaner for hvem sagde jeg gad spise det som var planlagt og hvad med det impulsive osv. Men så var vi en uge i sommerhus da den mindste lige var blevet født og vi havde lavet en madplan så vi kunne købe ind og ikke skulle ud og købe ind hele tiden. Og det var bare så nemt, så overskueligt og jeg mistede ikke appetitten fordi det ikke var impulsivt.

God ide med en indpirationstråd -ser jo for mig at der bliver en ekstra ferie om året med alt det vi skal spare ( som vi godt nok ikke har tid til at holde)

Anmeld Citér

23. januar 2016

loop

Anonym skriver:

Er lidt nysgerrig, og vil høre den generelle holdning 

mer det ok at modtage julehjælp hvert år, hvis man resten af året ikke får sparet op, fordi man bruger pengene på dyre ting, som feks dyrt tøj/tasker/sko (dyre mærker) tatoveringer, plastik operationer, dyre nye produkter ( mer forbrug end nødvendigt af feks konstant nyeste mobil-iPads osv) 

hvad mener i, er det ok når det handler om et spørgsmål om prioritering og om ikke at spare sammen til julen  

hold venligst god tone 

Dem der får lavet plasticoperationer, køber ipad osv, og så ikke har råd til jul. -Jeg tror ikke de havde haft råd til jul uanset om de købte de ting eller ej, jeg har en formodning om at de optager dyre quiklån, for at få råd til disse ting. Og gør de det har de blot i endnu højere grad brug for julehjælpen. Jeg har ondt af dem, for de kommer nok fra familier, hvor der ikke er nogen der har lært dem, hvordan man lægger et budget og holder det. Så kan man sige, at de burde bryde den sociale arv for deres børns skyld, men igen det tror jeg ikke de kan, for de har ikke de personlige ressourcer til det. 

Der er der ingen der ønsker et liv med dyre lån, hvor man aldrig har råd til noget som helst. Men samfundet er desværre indrettet sådan, at nogle får behov for at vise en facade udadtil, for at overhovedet at kunne holde ud at være i live.

Ja, dem støtter jeg gerne. Jeg er sikker på de har et svært liv. Og måske kan netop julehjælpen gøre, at de har råd til at give børnene en gave, så de efter juleferien for een gangs skyld ikke skal føle sig udenfor, når de andre fortæller om alle deres gaveregn på første skoledag efter ferien.

Anmeld Citér

23. januar 2016

snuskesmor

Anonym skriver:

Men en del af det at have børn, er det ikke at prioritere? der kommer jo heller ikke nogen og køber nye sko til Sofie hvis mor købte en ny taske i stedet ? hvor synes du grænsen går ?  

Fattigdom handler også om manglende evne til at prioritere.

Jeg ville støtte dem (og deres børn) med åbne øjne.

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym

Jeg har en svigermor som der snildt trækker 10.000 hjem sort i december, som søger julehjælp alligevel da hun jo er på kontanthjælp  synes det er så forkert. Hun gider bare ikke at arbejde, og så er de 10.000 + syv forskellige julehjælps pakker jo lækre i december måned...

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har en svigermor som der snildt trækker 10.000 hjem sort i december, som søger julehjælp alligevel da hun jo er på kontanthjælp  synes det er så forkert. Hun gider bare ikke at arbejde, og så er de 10.000 + syv forskellige julehjælps pakker jo lækre i december måned...

Hvor trist hun kun er sig selv nærmest  

Anmeld Citér

24. januar 2016

Anonym

Soonmom skriver:

2000 kr burgte da også være mere end rigeligt til mad og gave på en måned, det kan man sagtens, nej det er ikke mange penge, men man burgte sagtens kunne klare der uden man skal ud og tigge hos andre der rent faktisk arbejder for deres penge

Det var da en ualmindelig charmerende og næsten ikke hånende kommentar.

Anmeld Citér

24. januar 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Du kunne jo melde hende for sort arbejde og socialt bedrageri? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.