Soonmom skriver:
Derfor jeg mener at julehjælp er total til grin, og det virkelig er nogen naive mennesker der giver det.
ALLE i dagens Danmark har mulighed for at spare op, og der er ingen der har sagt at det er nødvendigt med gaver for 1000 kr, det handler om priotering
Nej ALLE kan ikke spare op. Jeg er en af dem som spinker og sparer hver måned for at kunne forsørge mit barn. Jeg prioriterer at kunne give hende mad og andre basale ting hver måned fremfor at købe dyre ting og sager. Hun er heldig at hun kan arve en masse tøj men til tider går det galt og især december måned var hård, for på trods af tilskud skulle jeg selv betale over 3000 kr på en tandlægeregning, så var der ikke en gang 2000 kr tilbage at leve for. Det måtte jeg jo bruge på mad, så havde ikke haft råd til en julegave til hende hvis det ikke var for en sød kvinde faktisk herinde fra der gav mig en kæmpe håndsrækning så jeg kunne købe en gave til min datter og jeg er evigt taknemmelig.
Jeg er psykisk syg og har ikke haft et reelt arbejde i over 10 år, er blevet plantet på kontanthjælp, kan ikke søge en førtidspension førend jeg har fået det bedre. Skal finde en psykolog men ikke en gang sikkert jeg kan få det bevilget og så kører alting i ring igen, så nej jeg kan ikke bare finde et arbejde og dermed sørge for at få flere penge mellem hænderne. Hvor gerne jeg end ville. Har aldrig søgt om julehjælp nogensinde men det er jeg da nødsaget til i år, når finansloven jo træder i kraft og dermed halverer det beløb vi ellers har haft til rådighed.
Ting kan ændre sig lynhurtigt, så det at nogen den ene måned har haft råd til en dyr taske, en tatovering, en telefon, what so ever, kan miste sit job, have haft indbrud, stjålet sin pung som gør at situationen er blevet en anden og man dermed har behov for at søge hjælp, så nej julehjælpen er ikke til grin.
Anmeld
Citér