Modtage julehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.722 visninger
52 svar
114 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2016

Anonym trådstarter

Er lidt nysgerrig, og vil høre den generelle holdning 

mer det ok at modtage julehjælp hvert år, hvis man resten af året ikke får sparet op, fordi man bruger pengene på dyre ting, som feks dyrt tøj/tasker/sko (dyre mærker) tatoveringer, plastik operationer, dyre nye produkter ( mer forbrug end nødvendigt af feks konstant nyeste mobil-iPads osv) 

hvad mener i, er det ok når det handler om et spørgsmål om prioritering og om ikke at spare sammen til julen  

hold venligst god tone 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

Christine

Anonym skriver:

mer det ok at modtage julehjælp hvert år, hvis man resten af året ikke får sparet op, fordi man bruger pengene på dyre ting, som feks dyrt tøj/tasker/sko (dyre mærker) tatoveringer, plastik operationer, dyre nye produkter ( mer forbrug end nødvendigt af feks konstant nyeste mobil-iPads osv) 

hvad mener i, er det ok når det handler om et spørgsmål om prioritering og om ikke at spare sammen til julen  

hold venligst god tone 

Ja hvis man har børn, så mener jeg det er helt ok at man alligevel får julehjælp (og trænger til julehjælpen på tidspunktet men det siger jo sig selv). Det skal vel ikke gå udover børnene at forældrene prioriterer forkert 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Ja hvis man har børn, så mener jeg det er helt ok at man alligevel får julehjælp (og trænger til julehjælpen på tidspunktet men det siger jo sig selv). Det skal vel ikke gå udover børnene at forældrene prioriterer forkert 

Men en del af det at have børn, er det ikke at prioritere? der kommer jo heller ikke nogen og køber nye sko til Sofie hvis mor købte en ny taske i stedet ? hvor synes du grænsen går ?  

Anmeld Citér

22. januar 2016

Soonmom

Derfor jeg mener at julehjælp er total til grin, og det virkelig er nogen naive mennesker der giver det.

ALLE i dagens Danmark har mulighed for at spare op, og der er ingen der har sagt at det er nødvendigt med gaver for 1000 kr, det handler om priotering

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym

Soonmom skriver:

Derfor jeg mener at julehjælp er total til grin, og det virkelig er nogen naive mennesker der giver det.

ALLE i dagens Danmark har mulighed for at spare op, og der er ingen der har sagt at det er nødvendigt med gaver for 1000 kr, det handler om priotering

Nej ALLE kan ikke spare op. Jeg er en af dem som spinker og sparer hver måned for at kunne forsørge mit barn. Jeg prioriterer at kunne give hende mad og andre basale ting hver måned fremfor at købe dyre ting og sager. Hun er heldig at hun kan arve en masse tøj men til tider går det galt og især december måned var hård, for på trods af tilskud skulle jeg selv betale over 3000 kr på en tandlægeregning, så var der ikke en gang 2000 kr tilbage at leve for. Det måtte jeg jo bruge på mad, så havde ikke haft råd til en julegave til hende hvis det ikke var for en sød kvinde faktisk herinde fra der gav mig en kæmpe håndsrækning så jeg kunne købe en gave til min datter og jeg er evigt taknemmelig.

Jeg er psykisk syg og har ikke haft et reelt arbejde i over 10 år, er blevet plantet på kontanthjælp, kan ikke søge en førtidspension førend jeg har fået det bedre. Skal finde en psykolog men ikke en gang sikkert jeg kan få det bevilget og så kører alting i ring igen, så nej jeg kan ikke bare finde et arbejde og dermed sørge for at få flere penge mellem hænderne. Hvor gerne jeg end ville. Har aldrig søgt om julehjælp nogensinde men det er jeg da nødsaget til i år, når finansloven jo træder i kraft og dermed halverer det beløb vi ellers har haft til rådighed. 

Ting kan ændre sig lynhurtigt, så det at nogen den ene måned har haft råd til en dyr taske, en tatovering, en telefon, what so ever, kan miste sit job, have haft indbrud, stjålet sin pung som gør at situationen er blevet en anden og man dermed har behov for at søge hjælp, så nej julehjælpen er ikke til grin.

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym

Ved ik hvad reglerne er idag. Men man burde som i det mindste komme med års indkomst og budget for de faste og daglige udgifter. Og selvfølgelig ikke modtage jule hjælp fra mere end 1 sted. 

Også ved særlige tilfælde være large..

Jul fødselsdag ferie gaver er en prioritering man skal lære at jonglere med også sætte ens egne forventninger ned.  

Der er brådne kar overalt. Bare trist når ungerne jo desværre bliver tabern. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

hold venligst god tone 

Jeg synes det er forkasteligt at nogle går i byen hver måned/uge, køber dyrt tøj/sko, får tusser, får ordnet hår og negle i et væk og så mener at man bør have julehjælp....

Faktisk blir jeg rigtig harm når jeg gentagende gange møder disse mennesker, som tager den hjælp rigtig mange andre har brug for men ikke får fordi nogle er så grådige og egoistiske....

Anmeld Citér

22. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nej alle i Danmark har ikke mulighed at spare op.... 

Der findes faktisk folk, som kæmper for bare at få mad på bordet hver måned.... 

Til TS: 

Jeg synes, det er underligt at man kan få sig selv til at søge det, når man har råd til dyre ting... Ting som man kunne have købt billigere eller have undværet... 

Til gengæld ved jeg også, at der kan være forskellige ting som kan have ødelagt økonomien.. Og derfor har gjort at man ikke har råd i december... 

Anmeld Citér

22. januar 2016

bøllen

Anonym skriver:

hold venligst god tone 

Umiddelbart tænker jeg nej . Der sidder andre folk som virkelig er i nød , som ikke kan spare op. Så det virker som hul i hovedet at en familie med disse muligheder får fremfor en anden med et realt behov . Hvis man i hverdagen har råd til sådanne udgifter må det handle om at prioritere ordenligt

Anmeld Citér

22. januar 2016

Sedigfor

Det er helt iorden og på sin plads at søge julehjælp hvis man virkelig ingen penge har. 

Kan huske en kvinde " 25  år " søgte julehjælp, hun har ingen børn, hun brugte alle penge på sine to hunde , se det er ikke iorden... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.