Modtage julehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2016

Soonmom

Anonym skriver:

Nej ALLE kan ikke spare op. Jeg er en af dem som spinker og sparer hver måned for at kunne forsørge mit barn. Jeg prioriterer at kunne give hende mad og andre basale ting hver måned fremfor at købe dyre ting og sager. Hun er heldig at hun kan arve en masse tøj men til tider går det galt og især december måned var hård, for på trods af tilskud skulle jeg selv betale over 3000 kr på en tandlægeregning, så var der ikke en gang 2000 kr tilbage at leve for. Det måtte jeg jo bruge på mad, så havde ikke haft råd til en julegave til hende hvis det ikke var for en sød kvinde faktisk herinde fra der gav mig en kæmpe håndsrækning så jeg kunne købe en gave til min datter og jeg er evigt taknemmelig.

Jeg er psykisk syg og har ikke haft et reelt arbejde i over 10 år, er blevet plantet på kontanthjælp, kan ikke søge en førtidspension førend jeg har fået det bedre. Skal finde en psykolog men ikke en gang sikkert jeg kan få det bevilget og så kører alting i ring igen, så nej jeg kan ikke bare finde et arbejde og dermed sørge for at få flere penge mellem hænderne. Hvor gerne jeg end ville. Har aldrig søgt om julehjælp nogensinde men det er jeg da nødsaget til i år, når finansloven jo træder i kraft og dermed halverer det beløb vi ellers har haft til rådighed. 

Ting kan ændre sig lynhurtigt, så det at nogen den ene måned har haft råd til en dyr taske, en tatovering, en telefon, what so ever, kan miste sit job, have haft indbrud, stjålet sin pung som gør at situationen er blevet en anden og man dermed har behov for at søge hjælp, så nej julehjælpen er ikke til grin.

2000 kr burgte da også være mere end rigeligt til mad og gave på en måned, det kan man sagtens, nej det er ikke mange penge, men man burgte sagtens kunne klare der uden man skal ud og tigge hos andre der rent faktisk arbejder for deres penge

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2016

Sedigfor

Soonmom skriver:

2000 kr burgte da også være mere end rigeligt til mad og gave på en måned, det kan man sagtens, nej det er ikke mange penge, men man burgte sagtens kunne klare der uden man skal ud og tigge hos andre der rent faktisk arbejder for deres penge

Kommer godt nok an på hvor mange børn og voksen der er da, da jeg boede med min datters far, brugte vi mellem 2000 og 2400 på mad og mad til vores datter.

Anmeld Citér

22. januar 2016

Soonmom

Sedigfor skriver:

Kommer godt nok an på hvor mange børn og voksen der er da, da jeg boede med min datters far, brugte vi mellem 2000 og 2400 på mad og mad til vores datter.

Personen skrev hende og hendes barn.

det er to personer, faktisk kun 1,5 afhængig af hvor gammelt barnet er

Anmeld Citér

22. januar 2016

Sedigfor

Soonmom skriver:

Personen skrev hende og hendes barn.

det er to personer, faktisk kun 1,5 afhængig af hvor gammelt barnet er

det er stadig ikke for meget. Det er et barn, børn skal ha mere mad. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

CarinaSB

Soonmom skriver:

Puha jeg tror heller ikke at mig og mine 2 unger ville kunne klare os for 2000 kr om måneden :) Altså nu er vi godt nok både mig og min mand og så vores 2 drenge .. :) Men 2000 er faktisk ikke ret meget til 2 mennesker .. Der kan jo både være bleer, vådservietter osv .. så løber det nu meget hurtigt :)

Anmeld Citér

22. januar 2016

Soonmom

det er stadig ikke for meget. Det er et barn, børn skal ha mere mad. 

Min kæreste og jeg har 2200 kr om måneden og det er mere end rigeligt, vi spare ikke og kan nemt gå ud og spise 2-3 gange om måneden. Så jeg vil mene at man sagtens vil kunne klare en måned med 2000 kr en voksen og et barn - hvor der stadig er rigeligt til både gave og mad - i øvrigt skrev personen også at hun havde haft en tandlæge regning, så kunne hun jo have en opsparing fra de andre måneder som hun kunne tage af 

5000 i rådighedsbeløb pr. Måned er ret så mange penge

Anmeld Citér

22. januar 2016

linkon

Soonmom skriver:

Min kæreste og jeg har 2200 kr om måneden og det er mere end rigeligt, vi spare ikke og kan nemt gå ud og spise 2-3 gange om måneden. Så jeg vil mene at man sagtens vil kunne klare en måned med 2000 kr en voksen og et barn - hvor der stadig er rigeligt til både gave og mad - i øvrigt skrev personen også at hun havde haft en tandlæge regning, så kunne hun jo have en opsparing fra de andre måneder som hun kunne tage af 

Så havde hun måske sparet nogen penge hver måned, men blev nødt til at bruge det på tandlægen, og også nogen af pengene i hendes rådighedsbeløb! 

Har du børn? Hvis du har er jeg meget imponeret over hvordan du kan få 2200 til at holde hver måned til bleer, tøj og mad. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Soonmom skriver:

men har I barn?  

Vi kan ikke gøre det for 2000 kr... Med et barn, hvis der skal tælles bleer osv med  

Anmeld Citér

22. januar 2016

Soonmom

Saphiira skriver:

men har I barn?  

Vi kan ikke gøre det for 2000 kr... Med et barn, hvis der skal tælles bleer osv med  

Men så dyre er bleer jo heller ikke, og når bebs kommer, kommer vi ikke så tit ud at spise og så vil det gå lige op

en god økonomi, kræver bare et ordenligt budget og at man tænker over hvad man køber

Anmeld Citér

22. januar 2016

Sedigfor

Soonmom skriver:

Men så dyre er bleer jo heller ikke, og når bebs kommer, kommer vi ikke så tit ud at spise og så vil det gå lige op

en god økonomi, kræver bare et ordenligt budget og at man tænker over hvad man køber

Bleer kan meget nemt være dyre, især i den første tid, for der laver de sku pænt meget og skal ofres skiftes og kommer der pludselig noget ved numsen eller noget dernede skal der skiftes hvertfald hver time... 

Glæder mig til du selv får børn/barn. " de jo ikke billige at have " ...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.