Modtage julehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2016

Sedigfor

Soonmom skriver:

Min kæreste og jeg har 2200 kr om måneden og det er mere end rigeligt, vi spare ikke og kan nemt gå ud og spise 2-3 gange om måneden. Så jeg vil mene at man sagtens vil kunne klare en måned med 2000 kr en voksen og et barn - hvor der stadig er rigeligt til både gave og mad - i øvrigt skrev personen også at hun havde haft en tandlæge regning, så kunne hun jo have en opsparing fra de andre måneder som hun kunne tage af 

5000 i rådighedsbeløb pr. Måned er ret så mange penge

Selv nu kan jeg ikke engang gøre det for 2000 kr, det er med tøj, mad, ren gørings ting/midler og alt det...

og jeg er selv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2016

Anonym

Soonmom skriver:

2000 kr burgte da også være mere end rigeligt til mad og gave på en måned, det kan man sagtens, nej det er ikke mange penge, men man burgte sagtens kunne klare der uden man skal ud og tigge hos andre der rent faktisk arbejder for deres penge

Håber da du lægger en plan ind for hvordan jeg kan klare madbudgettet for under 2000 kr om måneden, for det ville da hjælpe rigtig meget. Mit barn er 6 år og skal have en formiddagssnack, madpakke og sfo-mad med hver dag i skole.

Nu har jeg lige læst mit eget indlæg igen men kan ikke rigtigt se hvor det står henne at jeg tiggede??? For det gjorde jeg ikke. Den skønne kvinde tilbød det selv og for mit barns skyld tog jeg imod. 

Altså godt nok er jeg jo "KUN" en kontanthjælpsmodtager men alligevel et menneske, underligt nok, så jeg har følelser og skriver igen at jeg hellere end gerne ville forsørge os selv men står i en situation hvor jeg ikke kan klare det men bliver kastet hid og did alligevel og er faktisk ked af du indirekte og i din måde at skrive på, hvert fald den opfattelse JEG har, sætter mig i bås med dem der kun vil udnytte systemet. Tror du ikke at hvis jeg kunne arbejde, så gjorde jeg det? At være en del af en arbejdsplads. Ikke at føle mig sær, blive kigget mistroisk på, når jeg fortæller jeg er psykisk syg. Ikke at skulle se på mit barn bliver valgt fra, ikke af børnene i skolen men deres forældre, så frygter da at hun på sigt bliver et mobbeoffer pga mig. Ville så gerne kunne føle mig godt tilpas igen og just blend in. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

MinPrins

Soonmom skriver:

2000 kr burgte da også være mere end rigeligt til mad og gave på en måned, det kan man sagtens, nej det er ikke mange penge, men man burgte sagtens kunne klare der uden man skal ud og tigge hos andre der rent faktisk arbejder for deres penge

Synes faktisk det er ret provokerende det du skriver... "tigge hos dem der rent faktisk arbejder".... Hun skriver at hun ikk kan arbejde....

Anmeld Citér

22. januar 2016

Leneur

Soonmom skriver:

Min kæreste og jeg har 2200 kr om måneden og det er mere end rigeligt, vi spare ikke og kan nemt gå ud og spise 2-3 gange om måneden. Så jeg vil mene at man sagtens vil kunne klare en måned med 2000 kr en voksen og et barn - hvor der stadig er rigeligt til både gave og mad - i øvrigt skrev personen også at hun havde haft en tandlæge regning, så kunne hun jo have en opsparing fra de andre måneder som hun kunne tage af 

5000 i rådighedsbeløb pr. Måned er ret så mange penge

Altså nu er jeg også alenemor med et barn. Jeg støvsuger tilbudsaviserne hver uge, hovedsagligt rema1000 og Lidl da det er dem jeg har tættest på og har angst så skal ikke bevæge mig for langt væk men kan da ikke klare det for under 2000 kr. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ved ik hvad reglerne er idag. Men man burde som i det mindste komme med års indkomst og budget for de faste og daglige udgifter. Og selvfølgelig ikke modtage jule hjælp fra mere end 1 sted. 

Også ved særlige tilfælde være large..

Jul fødselsdag ferie gaver er en prioritering man skal lære at jonglere med også sætte ens egne forventninger ned.  

Der er brådne kar overalt. Bare trist når ungerne jo desværre bliver tabern. 

I den by min søster bor, kan hun søge igennem boligselskabet og kirken.. De skal begge have årsindkomst, lønsedler osv. ☺️

De blev faktisk godkendt til begge, men kontaktede den ene og sagde nej tak, da hun havde modtaget fra det andet sted..

Det blev de MEGET glade for, for på den måde var der en afvist familie det kunne få ☺️

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Nej alle i Danmark har ikke mulighed at spare op.... 

Der findes faktisk folk, som kæmper for bare at få mad på bordet hver måned.... 

Til TS: 

Jeg synes, det er underligt at man kan få sig selv til at søge det, når man har råd til dyre ting... Ting som man kunne have købt billigere eller have undværet... 

Til gengæld ved jeg også, at der kan være forskellige ting som kan have ødelagt økonomien.. Og derfor har gjort at man ikke har råd i december... 

Dette er vi enige om, jeg tænker ikke på pludselige situationer som vælter, men hvor mm år efter år søger og modtager, men er bevidst om man ikke sparer op men vælger at bruger pengene til noget andet i stedet  

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I den by min søster bor, kan hun søge igennem boligselskabet og kirken.. De skal begge have årsindkomst, lønsedler osv. ☺️

De blev faktisk godkendt til begge, men kontaktede den ene og sagde nej tak, da hun havde modtaget fra det andet sted..

Det blev de MEGET glade for, for på den måde var der en afvist familie det kunne få ☺️

Hvor fantastisk at høre  

Anmeld Citér

22. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Dette er vi enige om, jeg tænker ikke på pludselige situationer som vælter, men hvor mm år efter år søger og modtager, men er bevidst om man ikke sparer op men vælger at bruger pengene til noget andet i stedet  

Ja så er der noget galt, og konceptet bliver udnyttet.. Forstår ikke man kan får sig selv til det, da der virkelig er folk der har brug for det

Anmeld Citér

22. januar 2016

lineog4

Når de søger i november er det jo fordi de mangler i november og ikke fordi de havde i april. Ja de kunne have været mere økonomisk ansvarlige, de kunne have sparet op, de kunne have købt gaverne løbende osv. Men det gjorde de ikke og nu står de med fletningerne i postkassen og kan ikke give deres børn en jul. 

Jeg nægter at få ondt i røven over det og vælger i stedet at være glad for jeg ikke står der om det er selvforskyldt eller ej. Og ja der er brodne kar, ja der er nogle som misbruger systemet. Var selv med til at støtte til julehjælp og var nogle gange overraskede over ønskerne: IPad, computer, PlayStation, dyrt mærketøj osv. Og tænkte okay det får mine børn da heller ikke, de klarer sig fint for gaver under 500 kr, men så valgte jeg bare at støtte de hvor gaveønskerne var inden for min grænse. Og dejligt andre ville hjælpe med en IPad.

Anmeld Citér

22. januar 2016

quindelist

Soonmom skriver:

Her er vi to voksne og et barn -tror ikke vi kunne klare os en uge for 2000kr uden en meget nøje tilrettelagt mad- og indkøbsplan

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.