Modtage julehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2016

Sprit25

quindelist skriver:

Her er vi to voksne og et barn -tror ikke vi kunne klare os en uge for 2000kr uden en meget nøje tilrettelagt mad- og indkøbsplan

2000 på en uge??? Det er satme meget. Vi bruger maks 700 hvis vi virkelig ligger os i selen. Og vi er 2 voksne og 1 barn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2016

serinasmor

quindelist skriver:

Her er vi to voksne og et barn -tror ikke vi kunne klare os en uge for 2000kr uden en meget nøje tilrettelagt mad- og indkøbsplan

Wow .. I skal vist overveje at prøve kræfter med madplaner og måske finde et andet sted at handle  vi er 2 voksne og 1 barn - og handler for gennemsnitligt 600-700 kr  om ugen uden tøj ganske vist   sparer ikke på noget - men har omvendt aldrig fx sodavand i huset bare fordi  

Til ts Mht julehjælp så tænker jeg at hvis man reelt mangler de basale ting til at kunne holde jul, så skal man da endelig søge om hjælpen. Det er ikke mit job at vurdere hvem der har ret og er trængt til at få frem for andre ... Det klarer organisationerne heldigvis helt selv  

Anmeld Citér

22. januar 2016

MysteriousAngel

Jeg må indrømme at jeg er lidt ambivalent omkring dette.

Min svigerinde fik feks julehjælp men hun ryger 2 pakker købe smøger hver dag. Har lige købt telefoner til alle hendes unger og har bil på trods af at hun bor lige ved en bus der kører hver ½ time.

Dengang vi var flade, tog vi bus og cykel. Det gider hun ikke for når hun vil afsted vil hun ikke vente på bus.

Anmeld Citér

22. januar 2016

Becks

quindelist skriver:

Mener du ikke om måneden? ☺️

Anmeld Citér

22. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Er lidt nysgerrig, og vil høre den generelle holdning 

mer det ok at modtage julehjælp hvert år, hvis man resten af året ikke får sparet op, fordi man bruger pengene på dyre ting, som feks dyrt tøj/tasker/sko (dyre mærker) tatoveringer, plastik operationer, dyre nye produkter ( mer forbrug end nødvendigt af feks konstant nyeste mobil-iPads osv) 

hvad mener i, er det ok når det handler om et spørgsmål om prioritering og om ikke at spare sammen til julen  

hold venligst god tone 

Tjekker de ikke folks økonomi når der søges julehjælp? 

Anmeld Citér

22. januar 2016

lineog4

quindelist skriver:

Tænker du fik skrevet forkert og mener om måneden. For vi kan her hjemme med 2 voksne og 3 børn (og 2 katte) klare os for under 1200 kr om ugen med alt hverdagsindkøb hvis vi følger en knap så nøje madplan og vi får god mad, en del grønt og ingen begrænsninger på børnenes madindtag (kun på mit men det er en anden historie)

Anmeld Citér

22. januar 2016

quindelist

Becks skriver:

Mener du ikke om måneden? ☺️

Næ den var god nok  indrømmet vi sløser med forbruget og køber for dyrt ind, men har så også et rådighedsbeløb der kan bære det

Anmeld Citér

22. januar 2016

quindelist

lineog4 skriver:

Tænker du fik skrevet forkert og mener om måneden. For vi kan her hjemme med 2 voksne og 3 børn (og 2 katte) klare os for under 1200 kr om ugen med alt hverdagsindkøb hvis vi følger en knap så nøje madplan og vi får god mad, en del grønt og ingen begrænsninger på børnenes madindtag (kun på mit men det er en anden historie)

Suk nej den var god nok -vi er lidt vel sløsede og køber aaaaalt for dyrt ind kan jeg et se når jeg læser hvad i andre kan gøre det for. Har prøvet at sætte mig og lave madplaner men det bliver aldrig rigtig til mere end en god ide  heldigvis har vi råderum nok, selvom der jo altid er plads til mere på opsparingen 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Becks

quindelist skriver:

Næ den var god nok  indrømmet vi sløser med forbruget og køber for dyrt ind, men har så også et rådighedsbeløb der kan bære det

Wauw :D

Jeg bruger ikke engang 2000 om måneden.. Nu er jeg godt nok også bare mig, men alligevel :D

Anmeld Citér

22. januar 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu ha mine veninder og jeg + flere lokale virksomheder givet til 2 trængende familier de sidste 3 år, og min klare opfattelse er, at de familier vi har givet til, virkelige bare ingenting har haft råd til.

jeg ville da blive ked af at opdagde at de gennem året, feks havde fået nye bryster og brugt deres extra penge på tatoveringer osv.

"Heldigvis" er det bare ik min oplevelses, igennem de familier vi har givet til!! Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.