Omskæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2016

modesty

Det vil måske være interessant at se på hvorfor USA omskære babyer så snart de født som normal praksis. Der er ingen religiøs baggrund for det i USA det bare almindelig praksis og begrundelsen er hygiejne og generel sundhed. 

Men USA er det eneste land i verden der gør det af ikke religiøse årsager. 

Det et emne der er værd at grave lidt i, hvis man godt kan lide at undersøge den slags

Det er jo bare gammel kultur. Man troede at det var smart ift. hygiejne (hvilket er et fuldstændigt latterligt argument) og nu er det blevet kotyme i en så absurd udstrækning at mange amerikanere synes at en penis som deres very own God har skabt den, er skamfuld og ulækker. Pervers kultur, hvis du spørger mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

modesty

Og det er jo heller ikke en brugbar sammenligning. Der er MANGE der omskærrer deres børn - derfor er det relevant jeg spørger. Der er ikke specielt mange der klipper deres børn i ørene. Så den der kan du ikke bruge. 

Jeg spurgte fordi det er noget der tit sker i vores samfund og som jeh havde snakket med nogle om også blev vi i tvivl om hvorvidt man overhovedet må gøre det på offentlige hospitaler og eftersom vi ikke kunne Google det var jeg SÅ DUM at spærhe herinde fordi jeg troede folk blot kunne svare. Lesson learned.

Jeg kan sagtens bruge den sammenligning når de folk der reagerer på dit indlæg, mener at det er lige så slemt (hvis ikke slemmere) at omskære et barn som at klippe øreflipperne af det. Det handler ikke om frekvens, men holdning.

Personligt ville jeg til hver en tid hellere skære øreflipperne af min søn end skære noget af hans kønsdele.

Men derudover kan jeg ikke se hvorfor du synes det er så problematisk at folk herinde debatterer emnet.

Anmeld

21. januar 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
modesty skriver:

Det er jo bare gammel kultur. Man troede at det var smart ift. hygiejne (hvilket er et fuldstændigt latterligt argument) og nu er det blevet kotyme i en så absurd udstrækning at mange amerikanere synes at en penis som deres very own God har skabt den, er skamfuld og ulækker. Pervers kultur, hvis du spørger mig.

Jeg har undersøgt det lidt og lige nu ligger begrundelsen i at små drengebørn ikke får betændelse i forhiden når de er omskåret og beslutningen om at blive ved handler om sundhed og penge. 

Men det var interessant læsning 

Anmeld

21. januar 2016

Krydserfingre

lottemusen skriver:

SÅ STOP DOG MED AT DISKUTER!!!! TS ønsker ikke en diskussion. Hun ville bare have svar på et simpelt spørgsmål.

Start jeres egen tråd, hvis i vil diskutere emnet!!!

Kan TS, få lukket tråden, som hun ønsker?

Igen tusind tak men tror ikke jeg får den lukket så jeg stopper bare med at bruge mere energi nogle gange må man være den kloge 

Anmeld

21. januar 2016

Abracadabra

skovrup skriver:

Det vil måske være interessant at se på hvorfor USA omskære babyer så snart de født som normal praksis. Der er ingen religiøs baggrund for det i USA det bare almindelig praksis og begrundelsen er hygiejne og generel sundhed. 

Men USA er det eneste land i verden der gør det af ikke religiøse årsager. 

Det et emne der er værd at grave lidt i, hvis man godt kan lide at undersøge den slags

Det er jo soleklart! Det er for at mindske fornøjelsen ved sex og onani - al ikke-medicinsk omskæring handler om netop dette. 

Så pakker man det pænere ind i snak om hygiejne (hvis det er så hygiejnisk at undvære sin forhud, skulle man jo også skære skamlæberne af nyfødte piger!), men i sidste ende handler det om sex og onani, som helst ikke må være for dejligt. 

Anmeld

21. januar 2016

bøllen

Krydserfingre skriver:

Hvordan får man lukket en tråd?

Er VIRKELIG blevet skuffet over nogle folk herinde, jeg ønskede ikke folks egne holdninger men det er åbenbart for meget for langt. Jeg havde et simpelt spørgmsål som åbenbart ikke var så simpelt igen. Utroligt en gruppe af enten kommende mødre eller fuldtids mødre ikke kan finde ud af dette. Øv hvor er det surt. Er ked af min tråd skulle gøres til noget den ikke var. 

Sådan er det desværre ofte herinde . Nogle vil gerne starte en debat, selv om det er som , her blot er et spørgsmål . Ofte de samme som ønsker at ytre deres mening. En kedelig tendens hvis du spørger mig.

Anmeld

21. januar 2016

Abracadabra

Jeg henviser til denne tråd (min, i al beskedenhed):

https://www.baby.dk/debat/264762pi1/boern-13-aar/loerdagstaev.asp

Anmeld

21. januar 2016

Pikku Myy

Abracadabra skriver:

Den virker desværre ikke

Anmeld

21. januar 2016

Pikku Myy

Abracadabra skriver:

Der manglede et "x":

https://www.baby.dk/debat/264762pi1/boern-13-aar/loerdagstaev.aspx

Anmeld

21. januar 2016

Patriark

lottemusen skriver:

SÅ STOP DOG MED AT DISKUTER!!!! TS ønsker ikke en diskussion. Hun ville bare have svar på et simpelt spørgsmål.

Start jeres egen tråd, hvis i vil diskutere emnet!!!

Kan TS, få lukket tråden, som hun ønsker?

Kan trådstarter ikke bare lade være med at svare? Tråden behøver vel ikke blive lukket eller låst, det er jo, uanset hendes hensigt, en evig relevant debat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.