Omskæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2016

Abracadabra

Krydserfingre skriver:

fejl

Hvad mener du præcis? At det er forkert, at stort set alle drenge har forhudsforsnævring? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

Krydserfingre

Abracadabra skriver:

Hvad mener du præcis? At det er forkert, at stort set alle drenge har forhudsforsnævring? 

Nej det var en fejl jeg citere 

Anmeld

21. januar 2016

modesty

Det skal de da have.... Det er først når de bliver ældre at de skal kunne trække forhuden tilbage...

Nå ja. Whatever. "Og lignende problematikker". Jeg kender ikke til detaljerne, men ved at det sker når lægerne kan se at der er udfordringer/komplikationer. 

Anmeld

21. januar 2016

modesty

Abracadabra skriver:

Stort set ALLE nyfødte drenge har forhudsforsnævring, det er det normale for en nyfødt dreng. Den må man hverken forsøge at føre tilbage og slet ikke skære i. 

Ja, rigtigt, se mit svar herover. 

Anmeld

21. januar 2016

modesty

Krydserfingre skriver:

Undlsyld mig men folk må da have deres meninger i fred, hvad fanden er det for en holdning! Om man så er uenig er noget helt andet. Man skal respektere folks beslutninger, det har jeg i hvert fald lært hjemmefra! 

MEN DET ER IKKE DET MIN TRÅD HANDLER OM

Så simpelt kan du ikke stille det op. Mange mennesker (inklusiv mig) sætter lighedstegn mellem omskæring og overgreb. 

Hvis der var én der spurgte om man kunne klippe øreflipperne af sit barn på offentlige sygehuse eller kun i det private, kunne man jo heller ikke forvente at folk ikke ville reagere. 

Anmeld

21. januar 2016

Krydserfingre

modesty skriver:

Så simpelt kan du ikke stille det op. Mange mennesker (inklusiv mig) sætter lighedstegn mellem omskæring og overgreb. 

Hvis der var én der spurgte om man kunne klippe øreflipperne af sit barn på offentlige sygehuse eller kun i det private, kunne man jo heller ikke forvente at folk ikke ville reagere. 

Men for Guds skyld jeg spurgte jo om hvordan VORES HOSPITALER FUNGERER i forhold til omskæring, af ren nysgerrighed. IKKE om det er forkert eller korrekt ting at gøre. Jesus Christ, jeg må have gjort mig meget uklar. 

Anmeld

21. januar 2016

Krydserfingre

modesty skriver:

Og det er jo heller ikke en brugbar sammenligning. Der er MANGE der omskærrer deres børn - derfor er det relevant jeg spørger. Der er ikke specielt mange der klipper deres børn i ørene. Så den der kan du ikke bruge. 

Jeg spurgte fordi det er noget der tit sker i vores samfund og som jeh havde snakket med nogle om også blev vi i tvivl om hvorvidt man overhovedet må gøre det på offentlige hospitaler og eftersom vi ikke kunne Google det var jeg SÅ DUM at spærhe herinde fordi jeg troede folk blot kunne svare. Lesson learned.

Anmeld

21. januar 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Det vil måske være interessant at se på hvorfor USA omskære babyer så snart de født som normal praksis. Der er ingen religiøs baggrund for det i USA det bare almindelig praksis og begrundelsen er hygiejne og generel sundhed. 

Men USA er det eneste land i verden der gør det af ikke religiøse årsager. 

Det et emne der er værd at grave lidt i, hvis man godt kan lide at undersøge den slags

Anmeld

21. januar 2016

modesty

Krydserfingre skriver:

Men for Guds skyld jeg spurgte jo om hvordan VORES HOSPITALER FUNGERER i forhold til omskæring, af ren nysgerrighed. IKKE om det er forkert eller korrekt ting at gøre. Jesus Christ, jeg må have gjort mig meget uklar. 

Du kan bare ikke regne med at folk ikke tager stilling ift. værdiladningen og etikken omkring dit spørgsmål - specielt ikke når det omhandler så sårbart et emne. Bare fordi du beder mennesker på en debatside om ikke at debattere et emne, er det jo ikke ensbetydende med at de retter sig efter dine ønsker.

(og jo, du gjorde dig uklar, da dit første indlæg virker som om det er din egen baby det omhandler - men selvom du havde været tydelig, er det her stadig en debatside og folk vil derfor debattere emner som de føler for)

Anmeld

21. januar 2016

lottemusen

SÅ STOP DOG MED AT DISKUTER!!!! TS ønsker ikke en diskussion. Hun ville bare have svar på et simpelt spørgsmål.

Start jeres egen tråd, hvis i vil diskutere emnet!!!

Kan TS, få lukket tråden, som hun ønsker?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.