Omskæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.217 visninger
60 svar
189 synes godt om
20. januar 2016

Krydserfingre

godaften alle sammen

ved i om man - stadig - kan få sine drengebørn omskået på hospitalet ved fødslen?  

dette er IKKE en debat om holdninger, blot et spørgsmål. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2016

Ka+Ma=Be

På danske hospitaler foregår omskæring af drenge, hvis der er en medisinsk årsag.

Rituel omskæring foregår derfor som oftest på privathospitaler 

Anmeld

20. januar 2016

Krydserfingre

Ka+Ma=Be skriver:

På danske hospitaler foregår omskæring af drenge, hvis der er en medisinsk årsag.

Rituel omskæring foregår derfor som oftest på privathospitaler 

Ah okay tusind tak. 

Men hvordan kan man sige en baby har medicinske årsager så tidligt? Så skal det næsten være på privathospital jo.

Anmeld

20. januar 2016

Abracadabra

Krydserfingre skriver:

Ah okay tusind tak. 

Men hvordan kan man sige en baby har medicinske årsager så tidligt? Så skal det næsten være på privathospital jo.

Ja, hvis du vil have snittet skamlæber eller penis af et barn, skal du selv punge ud. Nåh, nej! - at skære skamlæber af bliver set ned på, selvom det er direkte sammenligneligt med at skære noget af penis af. My bad. 

Anmeld

20. januar 2016

Krydserfingre

Abracadabra skriver:

Ja, hvis du vil have snittet skamlæber eller penis af et barn, skal du selv punge ud. Nåh, nej! - at skære skamlæber af bliver set ned på, selvom det er direkte sammenligneligt med at skære noget af penis af. My bad. 

Selcfølgleig kunne DU ikle forstå og respektere mit SPØRGSMÅL i mit opslag det lader jeg bare ligge. 

Anmeld

20. januar 2016

Abracadabra

Krydserfingre skriver:

Selcfølgleig kunne DU ikle forstå og respektere mit SPØRGSMÅL i mit opslag det lader jeg bare ligge. 

Nej, jeg forstår ikke, at du vil skære noget af dit barns kønsdele. Jeg kan ikke forstå, at NOGEN begavede, selvstændigt tænkende mødre vil gøre en så umotiveret voldelig handling overfor et spædbarn. I lukker bevidst øjnene for, hvor skadelig en handling, det er. Formålet med omskæring er at nedsætte seksuel nydelse - hvorfor udsætte et spædbarn for VOLD med dét formål? 

Anmeld

20. januar 2016

Krydserfingre

Abracadabra skriver:

Nej, jeg forstår ikke, at du vil skære noget af dit barns kønsdele. Jeg kan ikke forstå, at NOGEN begavede, selvstændigt tænkende mødre vil gøre en så umotiveret voldelig handling overfor et spædbarn. I lukker bevidst øjnene for, hvor skadelig en handling, det er. Formålet med omskæring er at nedsætte seksuel nydelse - hvorfor udsætte et spædbarn for VOLD med dét formål? 

Okay. Igen, dette var ikke for debat. Det var blot et spørgmsål fordi vi havde snakket om dette på mit studie i dag. Så tak for dit.. Ikke så brugbare svar. 

Anmeld

20. januar 2016

Junipige15

Men måske en anelse naivt at slå så brandfarligt et emne op på en debatside, og diktere at det ikke er til debat - så tror jeg du har spurgt det forkerte sted :-) 

Anmeld

20. januar 2016

Chellie

Jeg må give Junipige ret. Det er virkelig et brandfarligt emne, og hvis det faktisk bare er fordi du har deltaget i en debat på studiet, tror jeg, du var sluppet nemmere uden om de negative indlæg, hvis du havde skrevet dette fra start, istedet for bare, at det ikke er til debat. Især, når du nu er gravid. Så er det jo mere end almindelig oplagt at tænke, at det faktisk er fordi du selv overvejer at lade et sådant overgreb udføre på dit eget barn. Det håber jeg selvfølgelig ikke er tilfældet 

Anmeld

20. januar 2016

Krydserfingre

Alle mænd i min familie er omskåret men det har intet med mig at gøre. Jeg skulle nok have skrevet det i starten - men synes jeg skrev at det blot var spørgmål. 

Jeg studerer sygepleje så derfor det var relevant at spørge herinde tænkte jeg. Beklager hvis i blev stødt over det men vil ikke undskylde for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.