Omskæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2016

A&F

Der er nogle kompetente læger,  der gør det privat . Du må gerne skrive til mig privat  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2016

Krydserfingre

A&F skriver:

Der er nogle kompetente læger,  der gør det privat . Du må gerne skrive til mig 

Tusind tak for dit brugbare svar. Det bliver dog ikke nødvendigt, da det blot var et spørgsmål Men tak fordi du rent faktisk svarer på mit spørgsmål 

Anmeld

20. januar 2016

A&F

Krydserfingre skriver:

Tusind tak for dit brugbare svar. Det bliver dog ikke nødvendigt, da det blot var et spørgsmål Men tak fordi du rent faktisk svarer på mit spørgsmål 

Det var så lidt ven

Anmeld

21. januar 2016

lineog4

Krydserfingre skriver:

Alle mænd i min familie er omskåret men det har intet med mig at gøre. Jeg skulle nok have skrevet det i starten - men synes jeg skrev at det blot var spørgmål. 

Jeg studerer sygepleje så derfor det var relevant at spørge herinde tænkte jeg. Beklager hvis i blev stødt over det men vil ikke undskylde for det

Hvorfor spurgte I så ikke bare på studiet? Tænker de på en uddannelsesinstitution inden for sygepleje/medicin ved det bedre end os på en debatside 

For jo det er naivt ikke at tro der vil komme holdninger om emnet, fx alla hvorfor skulle det offentlige dog betale for det, de betaler jo heller ikke for huller i ørene, eller det er helt forkert eller det er for dårligt det ikke er på linie med en gratis dåb eller....! 

Anmeld

21. januar 2016

Krydserfingre

lineog4 skriver:

Hvorfor spurgte I så ikke bare på studiet? Tænker de på en uddannelsesinstitution inden for sygepleje/medicin ved det bedre end os på en debatside 

For jo det er naivt ikke at tro der vil komme holdninger om emnet, fx alla hvorfor skulle det offentlige dog betale for det, de betaler jo heller ikke for huller i ørene, eller det er helt forkert eller det er for dårligt det ikke er på linie med en gratis dåb eller....! 

ja jeg car nok bare naiv at tro folk kunne svare. 

Vi sad ikke på skolen, men i vores studiegruppe hos en af os da vi laver eksamens opgave pt. Utroligt jeg egentlig skal forsvare mig???

Anmeld

21. januar 2016

Christine

Krydserfingre skriver:

Ah okay tusind tak. 

Men hvordan kan man sige en baby har medicinske årsager så tidligt? Så skal det næsten være på privathospital jo.

Man kan jo ikke opfinde en medicinsk årsag som ikke er der.

Må indrømme jeg er meget imod alle former for omskæring, men derudover kan jeg ikke forestille mig man bare kan bestille sådan en i forbindelse med fødsel. Heldigvis da.

Omvendt er det jo sindssygt at nogle får det foretaget af en eller anden ikke-læge under ikke-sterile forhold. Så det håber jeg også i den grad du vil holde dig fra, da det kan forårsage livsfarlige infektioner.

Anmeld

21. januar 2016

Tine B

Jeg tænker, det kun bliver udført på hospitalet efter fødslen, hvis der er sygdomstegn, som fx forhudsforsnævring.. 

Udover det, må man vel selv betale enten et privathospital eller en eller anden suspekt udekørende læge for at skamfere sit barn..  

Anmeld

21. januar 2016

Krydserfingre

Christine skriver:

Man kan jo ikke opfinde en medicinsk årsag som ikke er der.

Må indrømme jeg er meget imod alle former for omskæring, men derudover kan jeg ikke forestille mig man bare kan bestille sådan en i forbindelse med fødsel. Heldigvis da.

Omvendt er det jo sindssygt at nogle får det foretaget af en eller anden ikke-læge under ikke-sterile forhold. Så det håber jeg også i den grad du vil holde dig fra, da det kan forårsage livsfarlige infektioner.

Ja det er lige det der er min pointe. Altså at man ikke kan forsvare det med medicinske årsager når barnet er nyfødt.

Anmeld

21. januar 2016

MinPrins

Jeg tror der skal være noget voldsomt galt før de gør det... Min søn har forhudsforsnævring og de kunne de først se til hans 4 års tjek fordi drenge først omkring den alder kan trække foruden tilbage... Samtidig fik jeg af vide at de ikk skærer forhuden af mere, de foretager et snit så de kan bruge forhuden igen 

Anmeld

21. januar 2016

modesty

Krydserfingre skriver:

Ja det er lige det der er min pointe. Altså at man ikke kan forsvare det med medicinske årsager når barnet er nyfødt.

Det kan man da. På nogle nyfødte drenge kan man se at de har forhudsforsnævring eller lignende problematikker, og at det derfor kan være nødvendigt med indgrebet. Kender selv én som har fået foretaget det ved fødslen af den årsag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.