Hvor gammel er man for at blive kaldt ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mami skriver:

Hvorfor? Er det en negativ ting at være ung mor? Det er jo en kategori som alle andre ikke en diagnose 

Det er, for mig, et negativt ladet ord. 

Jeg er ikke "ung mor" fordi jeg er 25 år. Jeg er blot mor. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mami skriver:

Derfor er de stadig unge mødre i systemet jeg har heller aldrig fået ekstra støtte eller noget og jeg var/er ung mor 

Men hvad er det for et system du snakker om?

Anmeld Citér

16. januar 2016

Mami

EBK skriver:

Det er, for mig, et negativt ladet ord. 

Jeg er ikke "ung mor" fordi jeg er 25 år. Jeg er blot mor. 

Det har jeg svært ved at forstå

Anmeld Citér

16. januar 2016

Mami

EBK skriver:

Men hvad er det for et system du snakker om?

Har jeg specificeret i tidligere indlæg

Anmeld Citér

16. januar 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11
EBK skriver:

Det kommer vist ikke an på alder, men nærmere på mennesket, og hvor man er i livet.

Alle mine bekendte som har fået børn før de blev 25 år, er aldrig blevet kaldt ung mor, blevet tilbudt ekstra jordemoder besøg eller SP besøg eller noget som helst. 

Det ville være et totalt spild af ressourcer, at tage tid fra dem som egentlig har behovet for ekstra støtte og vejledning, også selv om de er 26 år, og give det til dem som lever et totalt stabilt liv, men måske er 23-24 år.

jeg var 24 da jeg fødte, men jeg var bare mor. Ikke ung mor.

Jeg var 21 da jeg fødte den første og har heller ikke modtaget særtilbud, MEN jeg ved at så snart alderen er under 25 bliver det automatisk vurderet om man skal på deres forløb som "ung gravid" eller ej. Der er bla flere SP besøg, en meget pædagogisk fødselsforberedelse og lign. 

Jeg synes også det er noget fis at gå udfra alderen som det første da en 26-27-30årig ligeså vel kan have brug for ekstra støtte/opmærksomhed i graviditeten. men heldigvis kommer man ikke på "ung gravid" forløbet hvis de kan se man er moden nok og har styr på sit liv  

Anmeld Citér

16. januar 2016

Soonmom

Man siger jo under 25 er man ung mor. Men jeg synes at under 20 er man ung mor

Anmeld Citér

16. januar 2016

Bella&Lina

EBK skriver:

Det virker helt skørt hvis man pr. Automatik blev smidt i en "ung mor" mødregruppe fordi man er 25 eller derunder. Jeg håber og tror, at de fleste SP'er godt kan vurdere om det enkelte unge menneske har behov for det. 

Forstår ikke helt, "ung mor" betyder jo ikke partout at du behøver særlig støtte? I Frederikssund kommune er man ung mor når man er under 25 år, men det betyder ikke at alle under 25 år bliver tilbudt ekstra støtte.... vi blev det tilbudt, fordi jeg var 17 år da vi fik vores ældste. Da vi fik vores yngste blev jeg det ikke tilbudt selvom jeg kun var 20 år. Derudover, hvorfor får nogle det til og lyde som en skam?? At være i ung mødregruppe, er ganske hyggeligt og givende 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Sedigfor

Bella&Lina skriver:

Forstår ikke helt, "ung mor" betyder jo ikke partout at du behøver særlig støtte? I Frederikssund kommune er man ung mor når man er under 25 år, men det betyder ikke at alle under 25 år bliver tilbudt ekstra støtte.... vi blev det tilbudt, fordi jeg var 17 år da vi fik vores ældste. Da vi fik vores yngste blev jeg det ikke tilbudt selvom jeg kun var 20 år. Derudover, hvorfor får nogle det til og lyde som en skam?? At være i ung mødregruppe, er ganske hyggeligt og givende 

Det er så hyggeligt!

Anmeld Citér

16. januar 2016

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Bella&Lina skriver:

Hvis nogle føler skam ved at være ung mor så lad være med det 

det sku fantastisk at være ung mor .jeg har altid ønsket at være ung mor men nået desvære ikke at blive det før 25 årig

jeg oprettede tråden om et lille håb om at man vil mene mig som ung mor som 25 men som det ser ud til så mener offeligheden at man er ung mor unger de 25 år 

så jeg desvære gammel mor HAHA

Anmeld Citér

16. januar 2016

Bella&Lina

Sedigfor skriver:

Det er så hyggeligt!

Meget. Og fordelene i den jeg var i med vores ældste, var at man mødtes samme sted, og der var sundhedsplejersken at snakke med angivelse bekymringer eller spørgsmål, altid kaffe og the, frugt og boller  derudover lærte jeg min Idag tætteste veninde at kende derigennem. Og vores unger leger super godt sammen stadig, nu snart 5 år efter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.