Hvor gammel er man for at blive kaldt ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvor gammel er man for i synes at man er ung mor?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.911 visninger
46 svar
11 synes godt om
16. januar 2016

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hej

vi er forskelig alle sammen og dermed også lidt uenig om hvad man selv synes er en ung mor. 

Stem hvor gammel er man synes du for at være ung mor?

bare nyskerig

jeg kan starte. 

Persongeligt er det seneste synes jeg at blive ung mor er 23 årig 

Jeg selv bliv gravid og fødte min datter som 25 årig 

så vil ikke kalde mig selv for ung mor  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2016

Benjamins'mor

Jeg var 16 første gang og 19 anden gang. Jeg var af gode grunde ung mor, jeg er 21 nu og synes man er ung mor til omkring 24 års alderen. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

De lod mig blive 3 dage på hospitalet efter fødslen, begrundelsen var at jeg var ung mor (på daværende tidspunkt 23 år) men synes ikke selv jeg var ung mor  men var glad for jeg fik lov at blive nogle dage, vR meget usikker på mig selv og min søn de første dage, han havde slugt fostervand som var grønt og maven var helt gal og han skreg de første døgn. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Mami

I følge det offentlige osv er det når Man er under 25

Anmeld Citér

16. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mami skriver:

I følge det offentlige osv er det når Man er under 25

Ifølge det offentlige? Hvad mener du?

Anmeld Citér

16. januar 2016

linkon

man får definitonen ung mor når man er under 25, tror det er i forhold til jordmødre, læger og sundhedsplejerske, det er ofte en del ting man skal være mere opmærksom over når man er under de 25, som modenhed, økonomi og lignende.

jeg blev selv kaldt ung mor da jeg var gravid og fødte, jeg var 22 da jeg blev gravid og fødte da jeg var 23, jeg fik så tilbud om nogen tiltag kommunen har for unge mødre, men det ville jeg ikke, og da sundhedsplejersken var på besøg første gang kunne hun godt se vi ikke ville have brug for nogen mere speciel opfølgning end andre, men hun sagde som normalen var der lagt ind flere besøg af sundhedsplejersken som ung mor.

Anmeld Citér

16. januar 2016

Mami

EBK skriver:

Ifølge det offentlige? Hvad mener du?

I følge staten og de offentlige retnings linjer. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
linkon skriver:

man får definitonen ung mor når man er under 25, tror det er i forhold til jordmødre, læger og sundhedsplejerske, det er ofte en del ting man skal være mere opmærksom over når man er under de 25, som modenhed, økonomi og lignende.

jeg blev selv kaldt ung mor da jeg var gravid og fødte, jeg var 22 da jeg blev gravid og fødte da jeg var 23, jeg fik så tilbud om nogen tiltag kommunen har for unge mødre, men det ville jeg ikke, og da sundhedsplejersken var på besøg første gang kunne hun godt se vi ikke ville have brug for nogen mere speciel opfølgning end andre, men hun sagde som normalen var der lagt ind flere besøg af sundhedsplejersken som ung mor.

Det kommer vist ikke an på alder, men nærmere på mennesket, og hvor man er i livet.

Alle mine bekendte som har fået børn før de blev 25 år, er aldrig blevet kaldt ung mor, blevet tilbudt ekstra jordemoder besøg eller SP besøg eller noget som helst. 

Det ville være et totalt spild af ressourcer, at tage tid fra dem som egentlig har behovet for ekstra støtte og vejledning, også selv om de er 26 år, og give det til dem som lever et totalt stabilt liv, men måske er 23-24 år.

jeg var 24 da jeg fødte, men jeg var bare mor. Ikke ung mor.

Anmeld Citér

16. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mami skriver:

I følge staten og de offentlige retnings linjer. 

Okay Hvor har du det fra?

Anmeld Citér

16. januar 2016

linkon

EBK skriver:

Det kommer vist ikke an på alder, men nærmere på mennesket, og hvor man er i livet.

Alle mine bekendte som har fået børn før de blev 25 år, er aldrig blevet kaldt ung mor, blevet tilbudt ekstra jordemoder besøg eller SP besøg eller noget som helst. 

Det ville være et totalt spild af ressourcer, at tage tid fra dem som egentlig har behovet for ekstra støtte og vejledning, også selv om de er 26 år, og give det til dem som lever et totalt stabilt liv, men måske er 23-24 år.

jeg var 24 da jeg fødte, men jeg var bare mor. Ikke ung mor.

jeg var også bare mor, jeg fik bare af vide af sundhedsplejersken at her i kommunen var der normalt indlagt flere besøg for alle under 25, da de var defineret som ung mor i sundhedssystemet. og de andre tiltag for unge mødre under 25 fik jeg høre om da jeg blev nødt til at modtage kontanthjælp da jeg blev sygemeldt inden jeg nåede at starte på det studie jeg skulle, så når du er under 25 er du i sundhedssystemet defineret som ung mor, men det betyder ikke man mærker noget til det. 

det eneste jeg mærket til min alder var kommentarer fra læge og jordmoder at det var dejligt vi fik barn så tidligt, og tilbudet fra kommunen om en ung mor cafe da jeg skulle til møde for at få kontanthjælpen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.