linkon skriver:
man får definitonen ung mor når man er under 25, tror det er i forhold til jordmødre, læger og sundhedsplejerske, det er ofte en del ting man skal være mere opmærksom over når man er under de 25, som modenhed, økonomi og lignende.
jeg blev selv kaldt ung mor da jeg var gravid og fødte, jeg var 22 da jeg blev gravid og fødte da jeg var 23, jeg fik så tilbud om nogen tiltag kommunen har for unge mødre, men det ville jeg ikke, og da sundhedsplejersken var på besøg første gang kunne hun godt se vi ikke ville have brug for nogen mere speciel opfølgning end andre, men hun sagde som normalen var der lagt ind flere besøg af sundhedsplejersken som ung mor.
Det kommer vist ikke an på alder, men nærmere på mennesket, og hvor man er i livet.
Alle mine bekendte som har fået børn før de blev 25 år, er aldrig blevet kaldt ung mor, blevet tilbudt ekstra jordemoder besøg eller SP besøg eller noget som helst.
Det ville være et totalt spild af ressourcer, at tage tid fra dem som egentlig har behovet for ekstra støtte og vejledning, også selv om de er 26 år, og give det til dem som lever et totalt stabilt liv, men måske er 23-24 år.
jeg var 24 da jeg fødte, men jeg var bare mor. Ikke ung mor.
Anmeld
Citér