Hvor gammel er man for at blive kaldt ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
linkon skriver:

jeg var også bare mor, jeg fik bare af vide af sundhedsplejersken at her i kommunen var der normalt indlagt flere besøg for alle under 25, da de var defineret som ung mor i sundhedssystemet. og de andre tiltag for unge mødre under 25 fik jeg høre om da jeg blev nødt til at modtage kontanthjælp da jeg blev sygemeldt inden jeg nåede at starte på det studie jeg skulle, så når du er under 25 er du i sundhedssystemet defineret som ung mor, men det betyder ikke man mærker noget til det. 

det eneste jeg mærket til min alder var kommentarer fra læge og jordmoder at det var dejligt vi fik barn så tidligt, og tilbudet fra kommunen om en ung mor cafe da jeg skulle til møde for at få kontanthjælpen

Det er da lidt sjovt at det er SÅ forskelligt fra kommune til kommune

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2016

MorTil3+

I min kommune er man ung mor hvis man er 21 eller under, det er i hvert fald sådan sundhedsplejerskerne deler mødregrupperne op.

Anmeld Citér

16. januar 2016

linkon

EBK skriver:

Det er da lidt sjovt at det er SÅ forskelligt fra kommune til kommune

ja, min veninde i købehavn fik sin første som 21 årig, og hun fik ingen kommentarer fra nogen, og ingen speciel opfølgning overhovedet andet end hvor dejlig det var at hun valgte at få barn så tidlig, så der er stor forskel på kommunernes tiltag og informering og opfølgning for mødre under 25

Anmeld Citér

16. januar 2016

Sedigfor

EBK skriver:

Okay Hvor har du det fra?

er kommuner er det under 25 år, hvertfald i min, jeg kom i en ung mor gruppe, jeg var selv 18 nu 19 og snart 20 dog. Men den ældste var 25 år og bliv kaldt ung mor (: 

plus jeg havde en sp som var tilknyttet til unge mødre (:

Anmeld Citér

16. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
linkon skriver:

ja, min veninde i købehavn fik sin første som 21 årig, og hun fik ingen kommentarer fra nogen, og ingen speciel opfølgning overhovedet andet end hvor dejlig det var at hun valgte at få barn så tidlig, så der er stor forskel på kommunernes tiltag og informering og opfølgning for mødre under 25

Jeg bor også i København, og min alder er aldrig blevet kommenteret. 

Måske de også lige kigger på det menneske de står overfor? Det tror jeg.

Anmeld Citér

16. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sedigfor skriver:

er kommuner er det under 25 år, hvertfald i min, jeg kom i en ung mor gruppe, jeg var selv 18 nu 19 og snart 20 dog. Men den ældste var 25 år og bliv kaldt ung mor (: 

plus jeg havde en sp som var tilknyttet til unge mødre (:

Det virker helt skørt hvis man pr. Automatik blev smidt i en "ung mor" mødregruppe fordi man er 25 eller derunder. Jeg håber og tror, at de fleste SP'er godt kan vurdere om det enkelte unge menneske har behov for det. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Men kan ikke forstår når de offelig siger at under 25 er ung mor 

men alligvelet bliver gjort forskel fra kommune til kommune om hvornår man senest er ung mor

synes ikke det giver helt mening

men som jeg kan se her er der 8% der har stemt ung mor senest 24-26 

altså personelig holdning

Anmeld Citér

16. januar 2016

KissMeKissMeKissMe

Love Angel skriver:

Hej

vi er forskelig alle sammen og dermed også lidt uenig om hvad man selv synes er en ung mor. 

Stem hvor gammel er man synes du for at være ung mor?

bare nyskerig

jeg kan starte. 

Persongeligt er det seneste synes jeg at blive ung mor er 23 årig 

Jeg selv bliv gravid og fødte min datter som 25 årig 

så vil ikke kalde mig selv for ung mor  

I min kommune er det defineret som når man er under 23 hvilket jeg synes er meget passende.

Synes 25 er lidt højt sat i hvert fald. Synes på ingen måde at en person på 24 er en specielt ung mor. Hun kan være umoden osv, men det kan en på 35 jo også.  

Anmeld Citér

16. januar 2016

Lunae

Jeg var lige knap 24 og manden var 22, da vi fik vores første barn. Jeg er aldrig blevet behandlet anderledes end alle andre mødre og fik ingen ekstra tilbud. 

Jeg vil sige, at man er ung mor under 20 år, men igen handler det virkelig meget om modenhed. Min mand og jeg havde været sammen i 6 år, da vi fik vores første. Vi var begge studerende og vores datter var et ønskebarn

Anmeld Citér

16. januar 2016

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
KissMeKissMeKissMe skriver:

I min kommune er det defineret som når man er under 23 hvilket jeg synes er meget passende.

Synes 25 er lidt højt sat i hvert fald. Synes på ingen måde at en person på 24 er en specielt ung mor. Hun kan være umoden osv, men det kan en på 35 jo også.  

Det jo lige det 

synes okay man ikke kan kaldes ung mor som 25 

så i hvertfald senest ung mor som 23 synes jeg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.