Hvor gammel er man for at blive kaldt ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2016

Mami

Okay Hvor har du det fra?

Hvad mener du? Det er jo ikke noget jeg her rundet på. Jeg har fået 2 børn, 1 som 21 årig og 1 som 23 årig  i Danmark regner man kvinder under 25 for unge mødre, du kan evt. Forhører dig hos din kommune 

http://www.brk.dk/Borger/Familie-boern-unge/Støtte%20og%20rådgivning/Rdgivning/Ung%20mor.pdf

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2016

Fremad

Love Angel skriver:

Hej

vi er forskelig alle sammen og dermed også lidt uenig om hvad man selv synes er en ung mor. 

Stem hvor gammel er man synes du for at være ung mor?

bare nyskerig

jeg kan starte. 

Persongeligt er det seneste synes jeg at blive ung mor er 23 årig 

Jeg selv bliv gravid og fødte min datter som 25 årig 

så vil ikke kalde mig selv for ung mor  

Jeg kan desværre ikke svare da muligheden ikk er der... 

Da jeg var sygmeldt med depression, lave lægen en underretning da jeg var unge alene mor som hun sagde...

Ved sådanne ting er man ung mor til man krydser de 30 år fik jeg besked på da jeg grinte da hun sagde ung mor ;-) 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Mami

EBK skriver:

Det kommer vist ikke an på alder, men nærmere på mennesket, og hvor man er i livet.

Alle mine bekendte som har fået børn før de blev 25 år, er aldrig blevet kaldt ung mor, blevet tilbudt ekstra jordemoder besøg eller SP besøg eller noget som helst. 

Det ville være et totalt spild af ressourcer, at tage tid fra dem som egentlig har behovet for ekstra støtte og vejledning, også selv om de er 26 år, og give det til dem som lever et totalt stabilt liv, men måske er 23-24 år.

jeg var 24 da jeg fødte, men jeg var bare mor. Ikke ung mor.

Derfor er de stadig unge mødre i systemet jeg har heller aldrig fået ekstra støtte eller noget og jeg var/er ung mor 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Mami

EBK skriver:

Det virker helt skørt hvis man pr. Automatik blev smidt i en "ung mor" mødregruppe fordi man er 25 eller derunder. Jeg håber og tror, at de fleste SP'er godt kan vurdere om det enkelte unge menneske har behov for det. 

Hvorfor? Er det en negativ ting at være ung mor? Det er jo en kategori som alle andre ikke en diagnose 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Sedigfor

EBK skriver:

Det virker helt skørt hvis man pr. Automatik blev smidt i en "ung mor" mødregruppe fordi man er 25 eller derunder. Jeg håber og tror, at de fleste SP'er godt kan vurdere om det enkelte unge menneske har behov for det. 

Jeg blev spurgt om jeg vil, jeg takkede ja endelig kun for at møde andre som os er unge. Min sp har aldrig været efter mig som sådan.

Anmeld Citér

16. januar 2016

linkon

EBK skriver:

Jeg bor også i København, og min alder er aldrig blevet kommenteret. 

Måske de også lige kigger på det menneske de står overfor? Det tror jeg.

hvis de havde kigget på de mennesker de stod ovenfor tror jeg nok ikke lige de ville have nævnt det for mig, da jeg blev gravid havde vi hus, hvor vi ikke havde lån, bil og hund, jeg skulle være startet på uddannelse, men havde så slem bækkenløsning og slemme plukveer fra tidlig af så jeg blev sygemeldt. og har aldrig været psykisk syg eller noget der tilsiger jeg skulle have noget ekstra

men som sagt kan der jo være forskel på kommunerne og de tilbud de vælger at informere om

Anmeld Citér

16. januar 2016

linkon

Jeg bor også i København, og min alder er aldrig blevet kommenteret. 

Måske de også lige kigger på det menneske de står overfor? Det tror jeg.

Dobbelt

Anmeld Citér

16. januar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Love Angel skriver:

Hej

vi er forskelig alle sammen og dermed også lidt uenig om hvad man selv synes er en ung mor. 

Stem hvor gammel er man synes du for at være ung mor?

bare nyskerig

jeg kan starte. 

Persongeligt er det seneste synes jeg at blive ung mor er 23 årig 

Jeg selv bliv gravid og fødte min datter som 25 årig 

så vil ikke kalde mig selv for ung mor  

jeg vil sige. Til man er 20 får man barn før det er man ung mor.

men det kommer helt an på personen.

Anmeld Citér

16. januar 2016

Hullahop92

For mig skiller det mellem 19 og 20 år. Jeg fik selv mit første barn som 22-årig og hverken jeg selv eller andre anser mig som 'ung mor'. Bare mor ligesom alle andre.  Jeg er heller ikke blevet tilbudt ekstra støtte eller lignende bare pga. min alder. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg synes 20 eller derunder er ung mor :)

Da jeg fik vores søn var jeg 28 og fik tilbud om ekstra støtte fordi jeg var "ung mor" 

Så tror det er meget forskelligt hvornår man mener det ene eller det andet :P

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.