MummiT skriver:
Køb et hoved hvidkål (16 kr), så stort du kan finde og en billig pakke smør (10 kr).
Af hvidkålen + oksekød kan du lave karrykål. Smelt lidt smør på panden og rist karry'en i det. Steg det hakkede hvidkål i det og når det er blødt tilføj kødet. Steg til kødet er færdigt og server. Jeg har mad til 2 dage i et halvt hoved hvidkål så der burde du have til 3-4 dage.
Køb havregryn til din morgenmad.
Dåsetomaterne kan du varme i en gryde med en tsk smør og bruge som pasta sovs (ret lækkert faktisk). Afhængig af portionsstørrelse kan du nok få det til at række til 2 dage i hvert fald.
Skær kyllingen i tern og brun det på panden. Kog nogle ris og steg dem derefter sammen med kyllingen og evt nogle grønsager hvis du kan finde nogle billigt på frost. Hvis du har et æg så ville det være godt at smide i. 1-2 dage
Svinekødet kan du lave til krebinetter og spise med pasta eller ris. Evt en klat smør på pastaen/risen så den ikke er for kedelig. 2-3 dage
Spis rugbrød til din frokost og evt 1-2 dage til aften.
Hvis man har kiwi-kort så er hvidkål på tilbud til 9,- lige nu. Har selv købt et i dag.
Jeg har altid brugt grøn balance til min datter, men mener ikke de har dem selv helt små (der brugte jeg libero).
Anmeld
Citér