hvordan spare man LIGE NU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2016

Sedigfor

Har du en kiwi nær dig? For der koster nogle bleer " kun " 55 og der er 50 styk i, grøn balacne (:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Køb til din søn først, og så se hvad der er tilbage af penge.

Du har brug for lidt mad - man kan sige heldigvis ammer du ikke så du ikke skal tænke over hvor meget du egentlig skal have.  Hvis jeg var dig købte jeg 2 kilo mel og 2 pakker gær - det er max 20 kr og så måske en smør agtig ting, og så bager du boller og fryser, så har du morgenmad og frokost. Med 2 kilo mel skal du i hvert fald kunne få 60 boller. 

Så kan jeg ikke huske hvad det var du havde men ved jeg tænkte du manglede noget grønt, et kål strækker enormt langt og kan både bruges som salat skåret tyndt og i geyderetter med fx det hakkede kød du havde, sådan en grydefuld med godt med kål og 500 g kød skulle gerne kunne strække i 3 dage og igen det kan fryses. 

Da jeg levede som fattig studerende på Island, der var mine retter primært: pasta med en olie, hvidløg, chili sauce og en salat, eller pasta salat hvor jeg kom det i jeg fandt billigt og frikadelle (kunne altid få en billig økonomi pakke med hakket kød). Og så hjemmebag... 

Tak for dit råd, det vil jeg helt sikkert benytte mig af 

Anmeld Citér

10. januar 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Har du en kiwi nær dig? For der koster nogle bleer " kun " 55 og der er 50 styk i, grøn balacne (:

Ja det er kiwi jeg har i nabobyen. Men har de str 1 i det mærke ? Har kun set de har dem fra libero nemlig. Her i byen koster libero 50kr for 28 stk 

Anmeld Citér

10. januar 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Ja det er kiwi jeg har i nabobyen. Men har de str 1 i det mærke ? Har kun set de har dem fra libero nemlig. Her i byen koster libero 50kr for 28 stk 

Det vil jeg da neme de har, du kan jo prøve at kigge hvis du skal derhen alligevel (: 

Anmeld Citér

10. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Køb et hoved hvidkål (16 kr), så stort du kan finde og en billig pakke smør (10 kr). 

Af hvidkålen + oksekød kan du lave karrykål. Smelt lidt smør på panden og rist karry'en i det. Steg det hakkede hvidkål i det og når det er blødt tilføj kødet. Steg til kødet er færdigt og server. Jeg har mad til 2 dage i et halvt hoved hvidkål så der burde du have til 3-4 dage.

Køb havregryn til din morgenmad.

Dåsetomaterne kan du varme i en gryde med en tsk smør og bruge som pasta sovs (ret lækkert faktisk). Afhængig af portionsstørrelse kan du nok få det til at række til 2 dage i hvert fald. 

Skær kyllingen i tern og brun det på panden. Kog nogle ris og steg dem derefter sammen med kyllingen og evt nogle grønsager hvis du kan finde nogle billigt på frost. Hvis du har et æg så ville det være godt at smide i. 1-2 dage

Svinekødet kan du lave til krebinetter og spise med pasta eller ris. Evt en klat smør på pastaen/risen så den ikke er for kedelig. 2-3 dage

Spis rugbrød til din frokost og evt 1-2 dage til aften.

Anmeld Citér

10. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Har Mel ja men ingen æg.

ja vil hvertfald købr en ks mme og to pak bleer

Som Line og 4 skriver  så køb gær og bag boller 

Del kyllingefileterne i 2  - Så er der til 2 dage Pr styk 

Lav pasta eller ris med tomatsovs et par dage - put lidt frostgrønt i hvis du har lyst evt med kylling til

Lav kæmpe portion kødsovs ( herhjemme rækkerer 500 g kød til 8 personer aftensmad - så det kan strækkes langt ) Frys portioner ned i poser  

Spis det rugbrød og pålæg du har i køleskabet  først ... Inden du bager ..

Lav havregrød om morgenen - det bliver man godt mæt af  

... Og lav flaskerne 1 ad gangen som si får behov for dem ... Lav ikke mere en du ved han spiser ... Hvis han spiser det hele så lav en sjat mere

Hvis du kan se på det hele i slutningen af perioden at du løber tør for mme så skriv en pb  

Anmeld Citér

10. januar 2016

Sedigfor

Hvad for noget mme bruger du?

Anmeld Citér

10. januar 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Er der en mødrehjælp i din kommune? Så kontakt dem imorgen og fortæl dem situationen, nogen gange får de MME ind eller de kender nogen mødre der måske kan undvære noget...

hvad med din Sundhedsplejerske? ofte har de kontakter i kommunen der kan skaffe bleer og mme i sådanne situationer...

Mødrehjælpen her i Roskilde har spisning på tirsdag der er gratis... men jeg ved ikke om de andre lokalafdelinger også har sådan noget...

Anmeld Citér

10. januar 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Hvad for noget mme bruger du?

Gul allomin pgs gyld.

Anmeld Citér

10. januar 2016

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Er der en mødrehjælp i din kommune? Så kontakt dem imorgen og fortæl dem situationen, nogen gange får de MME ind eller de kender nogen mødre der måske kan undvære noget...

hvad med din Sundhedsplejerske? ofte har de kontakter i kommunen der kan skaffe bleer og mme i sådanne situationer...

Mødrehjælpen her i Roskilde har spisning på tirsdag der er gratis... men jeg ved ikke om de andre lokalafdelinger også har sådan noget...

Det vil jeg prøve at tjekke imorgen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.