hvordan spare man LIGE NU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.398 visninger
79 svar
31 synes godt om
10. januar 2016

Anonym trådstarter

Min su er endnu ikke kommet, PGA fejl IGEN! Tidligst går den igennem på tirsdag nææste uge �� hvor der så er udbetaling om torsdagen Altså om 11 , men der er godt nok længe til. 

Jeg har prøvet spørge efter et bevillig overtræk men dette er ikke muligt, min familie har allerede hjulpet. 

Kender i nogle retter der faktisk ikke rigtig koster noget? 

De sidste 200 skal bruges til mad og bleer til min søn på 3 uger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Min su er endnu ikke kommet, PGA fejl IGEN! Tidligst går den igennem på tirsdag nææste uge �� hvor der så er udbetaling om torsdagen Altså om 11 , men der er godt nok længe til. 

Jeg har prøvet spørge efter et bevillig overtræk men dette er ikke muligt, min familie har allerede hjulpet. 

Ok du har 200 kr 

Og 11 dage de skal strække over 

Fortæl mig :

Hvor mange bleer har du tilbage - hvad koster en pakke og hvor længe holder den ?  Og ammer du ? Eller skal mme i beregningen?

Hvad har du i skabet, køleskab og fryser ? 

Så lægger vi en plan

Anmeld Citér

10. januar 2016

Anonym trådstarter

Ok du har 200 kr 

Og 11 dage de skal strække over 

Fortæl mig :

Hvor mange bleer har du tilbage - hvad koster en pakke og hvor længe holder den ?  Og ammer du ? Eller skal mme i beregningen?

Hvad har du i skabet, køleskab og fryser ? 

Så lægger vi en plan

Jeg har 6 bleer tilbage. Der er 28 stk i en pakke, og jeg kan gå til nabobyen (8km) der koster de 30kr pr pakke. Han er tre uger idag og har brugt 4 pakker siden fødslen. Han mme. Det koSter 90kr pr pakke..

Jeg har to kylling file, 500g oksekød, 700g svinekød, 1 rugbrød og en leverpostej i frysereb.

i skabet har jeg ek ds hk tomat, ris og pasta.

I køleren rugbrød og to pak pålæg og 3 l mælk.

tak

Anmeld Citér

10. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg har 6 bleer tilbage. Der er 28 stk i en pakke, og jeg kan gå til nabobyen (8km) der koster de 30kr pr pakke. Han er tre uger idag og har brugt 4 pakker siden fødslen. Han mme. Det koSter 90kr pr pakke..

Jeg har to kylling file, 500g oksekød, 700g svinekød, 1 rugbrød og en leverpostej i frysereb.

i skabet har jeg ek ds hk tomat, ris og pasta.

I køleren rugbrød og to pak pålæg og 3 l mælk.

tak

Har du nok mme til de 11 dage  ? 

Anmeld Citér

10. januar 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Har du nok mme til de 11 dage  ? 

Nej, skal hvertfald have en ks mere. Muligvis to   

sønnen kommer selvfølgelig i første række 

Anmeld Citér

10. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Er du alene med din søn? Og hvor meget mme har du tilbage? Nok til de 11 dage, eller skal du købe mere?

Anmeld Citér

10. januar 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Er du alene med din søn? Og hvor meget mme har du tilbage? Nok til de 11 dage, eller skal du købe mere?

Jeg er alene med ham ja.

- nej, skal hvertfald havr en kasse mere. Muligvis to men han skal jo ikke mangle.

Anmeld Citér

10. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Nej, skal hvertfald have en ks mere. Muligvis to   

sønnen kommer selvfølgelig i første række 

Så skal du jo i hvert fald have 1 pk bleer og 1 pk mme  ... Nok nærmere  2 pk bleer 

Det bliver 60 kr for bleer og 90 kr for mme = 150 kr 

Mad til dig må blive kreativt  

Køb pasta og dåsetomater for 20 kr  (ca for 10 kr af hver) 

Og 1 pk havregryn 

Køb de billigste frostgrønt du kan finde ... 

Har du mel ? Eller æg ? 

Anmeld Citér

10. januar 2016

lineog4

Køb til din søn først, og så se hvad der er tilbage af penge.

Du har brug for lidt mad - man kan sige heldigvis ammer du ikke så du ikke skal tænke over hvor meget du egentlig skal have.  Hvis jeg var dig købte jeg 2 kilo mel og 2 pakker gær - det er max 20 kr og så måske en smør agtig ting, og så bager du boller og fryser, så har du morgenmad og frokost. Med 2 kilo mel skal du i hvert fald kunne få 60 boller. 

Så kan jeg ikke huske hvad det var du havde men ved jeg tænkte du manglede noget grønt, et kål strækker enormt langt og kan både bruges som salat skåret tyndt og i geyderetter med fx det hakkede kød du havde, sådan en grydefuld med godt med kål og 500 g kød skulle gerne kunne strække i 3 dage og igen det kan fryses. 

Da jeg levede som fattig studerende på Island, der var mine retter primært: pasta med en olie, hvidløg, chili sauce og en salat, eller pasta salat hvor jeg kom det i jeg fandt billigt og frikadelle (kunne altid få en billig økonomi pakke med hakket kød). Og så hjemmebag... 

Anmeld Citér

10. januar 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Så skal du jo i hvert fald have 1 pk bleer og 1 pk mme  ... Nok nærmere  2 pk bleer 

Det bliver 60 kr for bleer og 90 kr for mme = 150 kr 

Mad til dig må blive kreativt  

Køb pasta og dåsetomater for 20 kr  (ca for 10 kr af hver) 

Og 1 pk havregryn 

Køb de billigste frostgrønt du kan finde ... 

Har du mel ? Eller æg ? 

Har Mel ja men ingen æg.

ja vil hvertfald købr en ks mme og to pak bleer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.