Skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2016

sne190810

et-ønske skriver:

Det er godt man ikke kan råbe og trampe!!! Det eneste jeg læser gentagende i denne tråd er mor og far ret mv 

jeg vil s.... på mor og far - det er altså ungernes tarv, ve og vel det handler om!! Ikke en disse om hvem der i virkeligheden er bedst til dit og dat!!! 

Min mand er bedst til at få det praktiske til at fungere herhjemme - hente/bringe, putte, sygdom - ja i det hele taget er han en brandgod tvillingefar  jeg stresser helt vildt til ovenstående! MEN jeg er tilgengæld hende der læser, nusser, giver kys og klem, køber tøj, tilmelder/afmelder diverse i daginstitutioner osv osv. Skulle vi skille tvillingerne fordi vi hver især er gode til det ene og det andet??? 

Jeg er skilt fra min første mand, og min datter på 10 år bor hos os 11/3 og når hun selv sætter ord på hvordan hun har det, ja så burde hun nok kun være hos mig 100% og bare besøge sin far en lørdag formiddag hist og her! Men han har jo åbenbart ret til at være far.... 

Sikke en smører - må hellere stoppe mig selv  

Men fordi din eksmand er sådan, kan du jo ikke selv skære alle mænd over samme kam, og mene de ikke har ret til ligefordeling af deres børn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

et-ønske

sne190810 skriver:

Men fordi din eksmand er sådan, kan du jo ikke selv skære alle mænd over samme kam, og mene de ikke har ret til ligefordeling af deres børn? 

De har ikke RET til deres børn - lige så lidt som mor har!! Det er min pointe - man har ikke RET til sine børn, ligegyldigt om man er mor eller far!! 

Heldigvis har SF vist også nået til den konklusion - det er nemlig blevet børnenes ret til deres forældre 

Anmeld Citér

4. januar 2016

lineog4

et-ønske skriver:

Det er godt man ikke kan råbe og trampe!!! Det eneste jeg læser gentagende i denne tråd er mor og far ret mv 

jeg vil s.... på mor og far - det er altså ungernes tarv, ve og vel det handler om!! Ikke en disse om hvem der i virkeligheden er bedst til dit og dat!!! 

Min mand er bedst til at få det praktiske til at fungere herhjemme - hente/bringe, putte, sygdom - ja i det hele taget er han en brandgod tvillingefar  jeg stresser helt vildt til ovenstående! MEN jeg er tilgengæld hende der læser, nusser, giver kys og klem, køber tøj, tilmelder/afmelder diverse i daginstitutioner osv osv. Skulle vi skille tvillingerne fordi vi hver især er gode til det ene og det andet??? 

Jeg er skilt fra min første mand, og min datter på 10 år bor hos os 11/3 og når hun selv sætter ord på hvordan hun har det, ja så burde hun nok kun være hos mig 100% og bare besøge sin far en lørdag formiddag hist og her! Men han har jo åbenbart ret til at være far.... 

Sikke en smører - må hellere stoppe mig selv  

Men hvem er vi til at sige det er barnets bedste tarv at være mest hos mor? Når jeg kigger på mine 3 børn så er jeg ikke i tvivl om den ene har det bedst hos mig, men hvis jeg skal kigge på de andre kan jeg faktisk ikke vurdere det - tror de ville få det skønt både hos mig og hos min mand. De ville med sikkerhed mangle den part der ikke var der, mangle den rolle som den part spiller men det er ikke sådan at min part er den vigtigste for dem. 

Så hvorfor trampe når man nuancerer ved at sige: det er for det meste er paradoks for begge forældre vil kunne give en fantastisk barndom så hvordan og ud fra hvilke kriterier vælger man? 

Børnenes tarv, hmm... Ville aldrig lade dem bestemme, så det må vel handle om at finde nogle kriterier og de kan altsåmlige så godt falde ud til fars fordel

Anmeld Citér

4. januar 2016

Cola Zero

sne190810 skriver:

Hvor er det et sygt indlæg at skrive, og hvor ER jeg dog glad for der netop findes organisationer som Foreningen Far og eksmænd som tør stå op imod syge kvindemennesker, som mener at børn kun tilhører dem, at de har mest ret til dem fordi, ?! Fordi de kender deres tøjstørrelse? Come the f ... on!  

Sørgeligt at der vitterligt findes mennesker, med sådan en tankegang i år 2016. 

Selvfølgelig skal TS ikke gå bag om ryggen på sin (eks)mand og Statsforvaltningen, for at få medhold, bare dét signalere sgu da at hun handler på forkerte grundlag ift sine børn.. 

Helt enig. Det er et forældet system, der hverken er godt for samværsforældre eller børn. Men som tidligere, og flere har skrevet, så blæser der nye vinde, og med den attitude der bliver lagt for dagen, med at gå bag om ryggen På far, den kommer man heldigvis ikke så langt med længere. Og at der skulle være falske profiler, Well, det er et åbent forum, og foreningen far er for familien, ikke længere kun for fædre, ligeså er mødrehjælpen.

Jeg håber TS handler klogt og samarbejder med far, så børnenes behov bliver tilgodeset, og de goder og muligheder/besværligheder der nu følger med en skilsmisse bliver ligeligt fordelt mellem forældre, og i sidste ende også kommer børnene til gode.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.