Skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.866 visninger
43 svar
64 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej de damer. 

Jeg står og skal skilles fra min mand. Sammen har vi 2 piger på 5 og 9 år. 

Vi er uenige om bopælsret og samværd. Han ønsker en 7/7 ordning og bopæl over 1 barn. Jeg ønsker 9/5 ordning og bopæl over begge børn. Jeg er bange for vi ender i statsamtet, da vi ikke kan blive enige. 

Er der nogen der ved om man som mor "står stærkest" til at få bopælsret og en 9/5 ordning når børnene ikke er ældre - eller hvad er jeres erfaringer?

godt nytår til alle

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Hej de damer. 

Vi er uenige om bopælsret og samværd. Han ønsker en 7/7 ordning og bopæl over 1 barn. Jeg ønsker 9/5 ordning og bopæl over begge børn. Jeg er bange for vi ender i statsamtet, da vi ikke kan blive enige. 

Er der nogen der ved om man som mor "står stærkest" til at få bopælsret og en 9/5 ordning når børnene ikke er ældre - eller hvad er jeres erfaringer?

godt nytår til alle

SF tager hovedreglen med 1 overnatning pr år Barnet er. Men tvivler på de vil adskille børnene, når i ikke er enige. Hvad angår om moderen står stærkest, er dette forhåbentligt ikke tilfældet pr. Automatik, men vil bero på en konkret vurdering af den enkelte sag

Held og lykke

Anmeld Citér

3. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Det kommer vel sagtens an på, hvad argumentet er for ikke at dele dem ligeligt i mellem jer? Børnene har vel som udgangspunkt lige meget ret til jer begge to? Er ked at at høre om skilsmissen. Held og lykke med det hele, særligt samarbejdet selvom det er svært...

Anmeld Citér

3. januar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hej de damer. 

godt nytår til alle

Trist af i skal skilles 

Jeg er helt enig i af børnene så vidt muligt ikke skal skilles, men med den alder børnene har og hvis de har et godt forhold til far, kan jeg altså ikke helt se af " mor" skal stå stærkere i den sag 

Anmeld Citér

3. januar 2016

IngenKoPåIsen

Jeg er af den støbning at det for mig er børnene først, og var det mine børns fædre der ønskede 7/7 ordning og vi ikke kunne blive enige, ville jeg være den der "gav mig" og måtte være weekendforælder. Jeg vil ikke byde mine børn en 7/7-ordning og jeg vil ved Gud heller ikke byde dem at vi skal skændes over dem. 

Trist med skilsmisse, kram til dig! 

Anmeld Citér

3. januar 2016

ModerNatur

Jeg synes det lyder fuldstændig grotesk at overveje at skille et søskende-par i en skilsmisse.

Jeg er helt klart ikke for at problemer skal løses i statsamtet, men man skal også være to om at få et samarbejde til at fungere, og hvis far ikke kan føre en stille og rolig samtale, med flest positive argumenter for hans sag, så ville jeg tage den i statsamtet. 

Jeg er overbevist om at den der kan give børnene de bedste rammer vil "stå stærkest" men jeg ved det ikke af erfaring.

Anmeld Citér

3. januar 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej de damer. 

godt nytår til alle

du står ikke nødvendigvis stærkere bare fordi du er deres mor; min søn var lige fyldt 4 da hans far og jeg flyttede fra hinanden og hans far blev bopælsforælder...

men I jeres sag kunne jeg godt forestille mig at du "vandt" da du gerne vil have at børnene skal have bopæl samme sted...

Prøv at se det som en god ting at I kommer i Statsforvaltningen... så får I i det mindste en aftale...

Anmeld Citér

3. januar 2016

Anonym trådstarter

De har en skøn far og jeg ønsker ikke vi skal igennem hele denne mølle - men vi kan ikke blive enige. Jeg ønsker en 9-5 ordning fordi de er små og har brug for en fast base - de må se ham alt det de/han vil udover fast samvær, de skal bare sove på min adr. 9 dage ud af 14. 

Og jeg synes ikke de skal have splittes i adr. Jeg har altid hold dem med tøj osv. Og det ville jeg jo så skulle fortsætte med. Det ændre ikke på hans faderrolle at de har adr. Hos mig - han er jo stadig ligeså meget far ��

Anmeld Citér

3. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

De har en skøn far og jeg ønsker ikke vi skal igennem hele denne mølle - men vi kan ikke blive enige. Jeg ønsker en 9-5 ordning fordi de er små og har brug for en fast base - de må se ham alt det de/han vil udover fast samvær, de skal bare sove på min adr. 9 dage ud af 14. 

Og jeg synes ikke de skal have splittes i adr. Jeg har altid hold dem med tøj osv. Og det ville jeg jo så skulle fortsætte med. Det ændre ikke på hans faderrolle at de har adr. Hos mig - han er jo stadig ligeså meget far ��

Men det ændre vel så heller ikke på din moderrollen at de har bopæl ved ham....?

Altså jeg er meget stærk modstander af at spiltte søskende, men jeg forstår ikke helt hvad argumentet er mht at de skal være mest ved dig/mor? 

Er det pga din behov og ønsker eller mener du det er til børnes bedste? 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men det ændre vel så heller ikke på din moderrollen at de har bopæl ved ham....?

Altså jeg er meget stærk modstander af at spiltte søskende, men jeg forstår ikke helt hvad argumentet er mht at de skal være mest ved dig/mor? 

Er det pga din behov og ønsker eller mener du det er til børnes bedste? 

De er mest knyttet til mig mest derfor. Jeg er ikke fan af 7/7 ordninger, og synes det er børnene der bløder mest i sådan en ordninger. 

Men jeg er selv meget i tvivl om hvad der er rigtigt at gøre her. Jeg er mest interesseret i at de børn får den mest skånsomme løsning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.