Skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2016

Tine B

Men hvis du er til 9/5 ordning og vil have den mest skånsomme løsning for børnene og far ikke vil give sig, så må du vel? Så er det vel bare hos ham de er 9 dage og 5 hos dig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2016

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

De har en skøn far og jeg ønsker ikke vi skal igennem hele denne mølle - men vi kan ikke blive enige. Jeg ønsker en 9-5 ordning fordi de er små og har brug for en fast base - de må se ham alt det de/han vil udover fast samvær, de skal bare sove på min adr. 9 dage ud af 14. 

Og jeg synes ikke de skal have splittes i adr. Jeg har altid hold dem med tøj osv. Og det ville jeg jo så skulle fortsætte med. Det ændre ikke på hans faderrolle at de har adr. Hos mig - han er jo stadig ligeså meget far ��

Må jeg spørge hvorfor det er vigtigt for dig at de ikke bliver splittet i adresse? 

Tænker at bare fordi den ene pige har adresse hos sin far og den anden hos dig - så bliver de jo ikke splittet af den grund? 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Anonym trådstarter

Tine B skriver:

Men hvis du er til 9/5 ordning og vil have den mest skånsomme løsning for børnene og far ikke vil give sig, så må du vel? Så er det vel bare hos ham de er 9 dage og 5 hos dig? 

Nej ikke når de som jeg skrev er mest knyttet til mig. Så ville de jo ikke være skånsomt for dem. De er ulykkelige bare jeg er væk en dag. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Anonym trådstarter

Problembarnet skriver:

Må jeg spørge hvorfor det er vigtigt for dig at de ikke bliver splittet i adresse? 

Tænker at bare fordi den ene pige har adresse hos sin far og den anden hos dig - så bliver de jo ikke splittet af den grund? 

Det har jeg svært ved at svare på. Tanken om at vi deler dem gør bare noget ved mig. Derudover har han aldrig holdt dem med noget tøj osv og aner ikke hvad str. De er. Det kan han selvfølgelig lære, men han gider det ikke og jeg vil gerne. Det gør bare noget ved mit moderhjerte at jeg kun skal sørge for mit ene barn og ikke det andet. 

Sidst men ikke mindst kan han som bopælsforældre flytte væk med det ene barn. Det kan jeg også, men jeg har tilbudt at vi kan gå til advokat og få lavet en dokument på at det må jeg ikke så længe børnene går i folkeskole. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

alenemor42

Hvordan fungerer det med bopæl ? Flytter du? Flytter han ? Flytter i begge?

Det kommer til at spille en stor rolle

Anmeld Citér

3. januar 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Hvordan fungerer det med bopæl ? Flytter du? Flytter han ? Flytter i begge?

Det kommer til at spille en stor rolle

Han bliver i huset og jeg flytter. Men først når der er faldet en afgørelse på bopælsret flytter jeg. Jeg ved godt at jeg står dårligere stillet hvis jeg flytter fra adr. Uden af have bopælsretten. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Han bliver i huset og jeg flytter. Men først når der er faldet en afgørelse på bopælsret flytter jeg. Jeg ved godt at jeg står dårligere stillet hvis jeg flytter fra adr. Uden af have bopælsretten. 

Det var nemlig det.... Godt du har styr på det, dog vil han kunne søge bopælsretten i det øjeblik du flytter og med stor sandsynlighed vinde den!

Anmeld Citér

3. januar 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Det var nemlig det.... Godt du har styr på det, dog vil han kunne søge bopælsretten i det øjeblik du flytter og med stor sandsynlighed vinde den!

Jeg flytter først når jeg har enten hans underskrift på at jeg får bopæl eller vi har været i statsamtet og evt. Fået den. Jeg flytter ikke ud uden. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

SandraXOXO

I kunne jo evt få 7/7 ordning og ha et barn på adressen hver og børnene så følges, en uge hos mor og en uge hos far. Men det kræver selfølgelig man kan enes og begge bor i samme by mht børnenes skole. Men ellers tror jeg egentlig han står stærkest når det er ham der bliver i huset. Der har de jo allerede en base og du bliver så weekend forældren fordi du flytter til et nyt sted. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Tip!

Det eneste som stf skal tage højde for er børnenes behov... 

Om du har det svært med at undvære dem, det er de nu ret ligeglade med, det handler om børnene. 

En 9/5 vil give den en følelse af at have et fast holdepunkt, men også en far der også får lov at aflevere/hente i børnehave/ skole... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.