Anonym skriver:
Jeg har et spørgsmål, som jeg inderligt ønske i vil svare helt ærligt på. Det gælder at splitte en familie eller holde sammen på den, så 100% ærlighed er utrolig vigtigt.
når bølgerne går højt, og barnet ikke hører efter og du kommer i en presset situation hvad gør du så?
Råber du, skælder ud eller formår du at få fortalt dit barn hvad det gør galt på en konstruktiv måde. Er din reaktion tilpasset omfanget af skarnsstregen, eller kommer du også til at reagere voldsom fordi du ikke gider mere.
kunne du finde på at kalde dit barn ting som idiot, møgunge, lorteavl osv.
er meget spændt på svar.
forsøger forgæves her at nå ind til kernen og stoppe de, i mine øjne vilde reaktioner, men min partner synes jeg gør et for stort nummer ud af det og ikke opdrager barnet og derfor driver ham ud i at være nød til at være sur og hård.
kan godt se vi skal have firventningsafstemt, men det er ikke så nemt når den anden ikke kan se problemet, synes jeg er for blødsøden osv og måske har han ret.
kunne i finde på at kalde barnet de ting, kunne jeres partner. Hvis ikke, ville i så, som mig finde det nødvendigt at flytte fra hinanden på baggrund af at behandlingen af barnet var således.?
Jeg kan sagtens miste besindelsen når mine tvillingedrenge laver ballade af den ene eller anden slags, det er når jeg føler mig magtesløs og de bare er helt oppe at hænge i gardinerne og ikke vil høre efter, eller har svinet med et eller andet med vilje, og ikke sagt noget om det! Men jeg kunne aldrig finde på at kalde dem idioter eller andre ting, jeg kan godt komme til at bande og råbe "forhelvede gutter" eller "ej nu stopper i satme"
jeg er da super træt af at jeg ikke lige kunne styre mit temperament bagefter men på den anden side, så er det er reaktionsmønstre der ligger i mig og jeg tror ikke at mine børn tager skade af at se at mor bliver sur eller ked af det når bare jeg forklare dem hvad det er jeg bliver sur/ ked af det over.